Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Ja tränaren kommenterar hela tiden när det är bra och inte. Visst känner jag aningens skillnad men inte såpass mycket som jag trodde jag skulle göra. Rosie har ett bra schvung i steget utan att hon formar sig, hon har väldigt svårt att skjuta på bakifrån så det är här fokus ligger. Att få henne att bära upp sig ordentligt.
Men med skit bakom ratten så blir det pannkaka :(

Förklara, ja du. Kanske är lättare om jag filmar en gång så får du se. Senaste träningen så hade jag nya stövlar och ny putsad sadel så det var riktigt jobbigt att bara komma ur sadeln vid lättridningen ;) Idag är det hoppning på kartan, ska bli riktigt roligt att komma ifrån dressyren en dag. Bilder kommer senare!

30557149.jpg
[/IMG]

Idag har ju varit kanonväder och vi har ridit en sväng. Tyvärr lite för springig och "på"..Men, hon är säkert annorlunda imorgon..

knapplån

sista filmen på ett tag. Mina DV band har tagit slut ;-) ingen idé att köpa mer förräns nya filmkameran kommer!

film

Ja, gör gärna en film! Mycket lättare att hjälpa till då. Men redan när du skriver så tror jag du menar tvärtom...:D För inte vill du att hästen ska skjuta ifrån mer utan du vill att hon VINKLAR mer o sätter under sig eller hur? ;)Skjuter ifrån gör alla unghästar men konsten är att få dom att vinkla bakbenet o sätta det mer under sig än bakom sig.

Hur gick hoppningen?

KL på mig själv...

Vi har nu gjort ridhus debut!:bump: Efter 6 veckors ridning utomhus så är det nu så himla halt att det är nästan omöjligt så jag fick krypa till korset o åka till ett ridhus.

Min lilla pålla har bara varit i ridhus 3 ggr för löshoppning o det var i ett annat ridhus. Men det bekymrade henne inte alls! Inte heller ett otäckt duvpar som envisades med att flyga upp framför hennes fötter! Jag däremot blev så rädd att jag höll på att svimma....:eek:

Vi skrittade o travade över bommar, tränade på att styra runt hinderstöden. I slutet galopperade vi några varv åt bägge hållen o jag var sååååå stolt över min lilla Åsna!:banana:

kl

min lilla vägrar äta hö inne nu under boxvilan och hugger mot gallret när nån är i stallet för hon vill ut

knapplån

Vill bara säga att jag rensat ur i stort sett alla filmer jag visat,,,eller ja, ngn kanske finns kvar, men dom mesta är borta iaf. Jag visar nytt material framöver istället.

Gör en liten bukepaus också, har lite mkt med hästarna hemma just nu, 3 stycken hästar som snart ska tävlas och en ytterligare som ska ut på skogspromenader. *phu* (ibland önskar man att dygnen var längre)

Vi tittar in i tråden när tid finnes! KramKram så länge :laugh:

*kl*

Vad jag har att jobba med...
exconsrygg_77563245.jpg

exon1_77563269.jpg

Har nu ridit Excon 3 gånger och blir alltmer förälskad. Han verkar ha ett underbart psyke och lyssnar väldigt bra på mig. Blir han rädd blir det ett skutt rakt upp i luften men han springer inte iväg i första taget utan verkar lyssna på vad jag tycker!

Söta lilla killen

excon2_77563496.jpg

Ja, gör gärna en film! Mycket lättare att hjälpa till då. Men redan när du skriver så tror jag du menar tvärtom...:D För inte vill du att hästen ska skjuta ifrån mer utan du vill att hon VINKLAR mer o sätter under sig eller hur? ;)Skjuter ifrån gör alla unghästar men konsten är att få dom att vinkla bakbenet o sätta det mer under sig än bakom sig.

Hur gick hoppningen?

Jag ska se om jag kan få en filmare. Självklart menar jag det du skriver. Att hon ska orkar sätta under sig och trycka ifrån. ;)

Hoppningen gick...:angel: Inte jättebra, hon vägrade flera gånger på en oxer. Men inte hennes fel, då jag är livrädd för oxrar... Jag vet inte varför men de skrämmer verkligen mig, så efter det blev det täckre och då gick det kalas.

På onsdag är det dags igen, då blir det studs och lydnads hoppning.

*kl* försöker bli lite mer aktiv på buke igen, får se om jag lyckas =P

Slänger in en bild på lilla Nisse som jag nu har börjat sätta igång och så får vi se om jag hittar en vettig ryttare till honom som kan avlasta mig eller om jag blir tvungen att sälja honom. En häst är till för att användas inte bara stå, så vi får se vad som händer med mitt lilla odjur =) Söt är han i alla fall.
25172_343220871156_518751156_4161826_1036195_n.jpg

26493_339876491156_518751156_4154187_4078073_n.jpg

Sickan går från klarhet till klarhet njuter av varje minut på den hästen. Får hålla tummarna att jag håller i ryggen så jag själv kan fortsätta rida honom, han rid dock bara 2 dagar i veckan nu och jobbar från marken 1 dag.

26493_339881001156_518751156_4154202_4301248_n.jpg

25172_343226466156_518751156_4161840_5865054_n.jpg

Tänkte helraka Sickan i morgon för att slippa pälsfällningen och då även passa på att mäta båda hästarna =)

KL

Har ni passerat någon trotsålder med era än?

Min har blivit väldigt kaxig. Han testar gränser hela tiden. Vi skulle bara gå en liten, liten promenad idag på max 300 meter, och mot slutet på rundan så börjar han tramsa och småtrava och blåser och föreställer sig att det är massa spöken överallt. Han har väldigt lätt för att resa sig sig så varje gång han började trava så tog jag in honom på en liten cirkel runt mig tills han stannade. Men helt plötsligt flyger han i luften och hamnar rätt framför en snödriva som han blev tvungen att hoppa över (dem är stenhårda nu och går inte att kliva igenom) och jag hängde inte alls med på det så jag tappade honom. Han springer så fort det går genom den djupa snön och rätt in i stallet. Matte följer efter arg som ett bi och bara för det så fick vi gå rundan en gång till :devil:

Ahh...vilka sötnosar ni har! :love:

Men viss rädsla att inte våga visa sig här inne igen så kommer här någon bild från hoppningen i lördags. Gick ju inte särskilt bra heller men lovade bilder. Ett plus i kanten för systers otroligt fula kort med...

24938_347311811294_750906294_372371.jpg

24938_347311826294_750906294_372372.jpg

24938_347311846294_750906294_372372.jpg

Kommentera gärna, bilderna är inte helt rättvisa men jag tar det. Vad ska jag göra för att inte falla över halsen så på henne?? Ett bockade och jag ligger ju på backen...

Ser helt OK ut för inhoppning av en 4åring! Teknik och det där får man ta sen. Huvudsaken är nu att man gör allt så positivt för hästen som möjligt! Bättre att ge en sockerbit efter hoppn än att tänka på hur man ser ut som ryttare på! För det är sanneligen inte lätt att ha en snygg sits på dessa ynglingar! ;)
Bra jobbat! Slappna av o kör på i glädje ( men i balans;) )! :)
/ C

Ni är jättefina tillsammans!:love:

Du har för långa tyglar o blir lite efter i språnget på den sista bilden, då kompenserar du eftergiften med att kasta fram överlivet i tron att du ger eftergift, förstår du hur jag menar? för övrigt tycker jag inte du ligger så mycket på hästen?

För övrigt tycker jag inte du ska hoppa så många oxrar om du är rädd. Vänta med det tills du känner dig säker på att hästen kommer att hoppa så slipper du problem med den typen av hinder i framtiden.

Fina bäbisar! Men ni har ju BARMARK???:eek: Fy vad fuskigt....

Skulle dock aldrig våga rida utan hjälm med fruset underlag...tänk vad du kan slå dig om olyckan är framme! Menar inte att predika utan bara en reflektion...:)

Gullungar! Vad rörd jag blir! :D Tack Carre10 och Novali01, jag ska tänka på tyglarna. Nu har jag riktigt gott självförtroende inför hoppningen imorgon!! Tack!

Här hemma är det barmark på vägarna nu. SÅÅ skönt, äntligen kommer man fram med släpet och kan börja träna ordentligt igen. Vart bor ni?

Ja, det ser väl jättebra ut!!
Lyckliga alla som har barmark på vägarna..här ligger delvis en is-skorpa på 5cm..
Själv hade jag feber igår och har ändå förhoppning att komma iväg till träning idag..God bless Alvedon;)...

*kl*

hoppar bara in och säger hej:laugh:
skatan forts växa både på höjd och bredd. motionerar fortf 3-4 ggr/v utan större problem.
har ej hunnit kolla igenom hela tråden men det jag sett ser härligt ut!

Nej inga ålderskriser på mina pojkar, dock väntar jag mig inget av Nisse på de sättet då han är ett fullblod och mognare mentalt. Sickan fick dock små tendenser att resa sig innan vintervilan, valde då att ställa av honom då han kändes matt i kroppen för övrigt. Så tror vi passerat de n biten med han också, har väldigt fasta och hårda runtiner och uppfostran på mina hästar så har fakiskt inte ifta fått något trots alls när de gäller den hanteringbiten på någon unhäst. (nu är jag inte elak om någon tror det, utan rättvis men hård)

de din pojke visade dne dagen kan ju också ha varit överskottsenergi, lite vårkänslor som kryper i kroppen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar