Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Det tror jag säkert ni gör, tycker det såg bra ut, första gången är det aldrig lätt. Bjudningen håller hon tillbaka lite just nu? det kommer nog bli finemang sedan! väldigt söt liten en är det iallafall

Jag red min kille igår kväll och han kändes supertrevlig! Är glad att jag fick film på det också! Tack till min snälla sambo som filmade :D

FILM

Ja hon är lite försiktig. Framåtbjudningen var det inga problem med idag iallafall. Allt var ju nytt igår. Hon ska vila 2 dagar och sen ska hon sättas igång. Hon är inte ens inhoppad än :o Men får glädja mig med att dom sparat på henne o tagit det lugnt! :)

*KL*

Då har vi varit på våran första träningstävling :bump: Hoppade 50 & 70 cm och hon var jätte duktig. Första rundan var hon lite vinglig, (aldrig hoppat så många hinder i följd) men nollade den. I 70 cm petade hon tredje hindret men var mycket stadigare och sög tag i hindren,
"Det här var ju kul:idea:"
Jag är super nöjd med henne. :love:

Film: http://www.youtube.com/watch?v=pP3LNUIINHo

.

Grattis! Vad duktiga ni är!

Ser otroligt stadigt ut. Vilken härlig bjudning...
Jättefina fattningar!
Du har verkligen gjort ett jättebra jobb så här långt. Grattis!:bow:

Kl.
Rejäl skogstur med min häst igår. Red själv och han var jätteduktig, går verkligen fram överallt! Hoppade en kraftig nertrillad gren (ca 50 cm) i galopp och det var första gången jag fick ett rejält språng. Kändes super... Måtte snön smälta bort snart så jag kan börja träna lite på ridbanan.

Min häst är oklippt och svettas ganska ordentligt nu när jag rider lite mer.
Tycker ni att det är sent att klippa nu?

Idag är det vilodag och imorgon är det Göteborg horse show :banana:
(så det får bli vila imorgon också)

Är inne en snabbis så jag hinner inte kolla allt men
Stilett, det ser bättre ut, han har hittat en stadig och bra form nu, ska ni ut snart och tävla något lätt?
Nightwish Grattis! Jisses vad roligt :)
Happyrider Jag tror att om du klipper under helgen nu så är det ingen fara, men här hemma har mina redan börjat fälla så jag hade skyndat på. Härligt med naturhinder!
Remix Vilken sötnos! Så rar!

KL

Måste skryta lite, just nu har jag en häst som är guld värd! Var i ridhuset en sväng idag och hoppade lite igen och det sista hindret låg på 85cm !!! :) Stolt ägare!

Ví är anmälda till hans första tävling (som miljöträning dock) men igår rasade framridningstältet ihop så jag får hoppas tävlingen blir av ändå. Det finns ju utebanor att rida fram på om dom bara plogar undan snön.

Jag vill också ut på träningstävling:)
Men Jezzie är ju inte inhoppad än.
Jag och jackie skulle ju ut 21 eller 28 mars men jag vet inte om det blir lite tajt? hur länge är era hästar hoppade?
Får se hur de bli. Vi ska börja med lite upphöjda bommar nu i veckan.

Min är inte hoppad alls. (förutom 2 ggr över ett sockerbitshinder)

Men han ska väl bli dressyrhäst? Dom behöver inte hoppa ju :angel:
Ta de med en nypa salt

nej, jag känner inte att han måste hoppa faktiskt :-) Dock är det mycket hoppblod i honom,,,så han har anlag för det :laugh: Har en hoppryttare som ska hoppa honom också imellanåt som hopptävlade min häst som jag sålde, men dom har inte hoppat denna ännu.

Idag har han tränat på dressyrstaket för första gången i sitt liv :-) Han höll emot lite i bjudningen men skötte sig väldigt fint för att va första gången.

nej, jag känner inte att han måste hoppa faktiskt :-) Dock är det mycket hoppblod i honom,,,så han har anlag för det :laugh: Har en hoppryttare som ska hoppa honom också imellanåt som hopptävlade min häst som jag sålde, men dom har inte hoppat denna ännu.

Idag har han tränat på dressyrstaket för första gången i sitt liv :-) Han höll emot lite i bjudningen men skötte sig väldigt fint för att va första gången.

Var de inte lite smalt på dom? :angel: Förlåt, var tvungen.
Till er med hopphästar: Hur lång tid tog de för er att förbereda er för träningstävlingar?

*kl*

Igår va vi då på hoppträning, skulle vart första gången redan söndagen innan men pga vädret blev det inställt. Första gången han va i ridhus och han tyckte väl att de enda värt å titta på va spegeln.. ;)

Gick iaf kanon, hoppade lite studs och en liten bana. Kanon nöjd med honom även fast han blir liiiite lat.. :P

Sen måste jag ju bara säga att vilka idioter det finns på vägarna, när vi var påväg till ridhuset så red vi en bit på en lite större väg, eftersom det kommer mötande trafik så saktar en bil bakom oss ner för att köra om när det finns mera plats på vägen. Bakom bilen bildas snabbt en "kö" (två bilar). När dom sen kör om så tutar bil nr 2 i kön oavbrutet förbi oss när vi rider (tre hästar). Som tur är så har man en snäll häst.. Sånna idioter borde inte ha körkort.. :devil:

KL

Ponnybus var värd sin vikt i saffran idag!
Galoppera över bommar och hon skötte sig jättebra. Sög tag i dom som om dom vart 1.20m :p. Pigg och framåt, nästan lite het :o.
Hoppas hon har ett bra hopphuvud så vi kommer så långt jag siktar. :)

KL

Jag har tydligen skaffat mig en hund :D

30536249.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar