Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Nångång troligen i morgon eller nästa vecka åker Jackie tillbaka till sitt gamla hem.
En ny ponny kommer hit och bor hos mig. Även det en 06a :)
Jackie kanske kommer tillbaka till sommaren.
Bild på nya ponnyn (lånad bild)
28546045.jpg

åh...och hur söt va inte den då :love:

riktigt söt :love:
När ja kollade på jackie skulle ja igentligen kollat på henne men hon hade en envis hovböld så..

Bröstmuskelinflammationen (på mig) är mot det bättre. Inte över dock (märks vid ridning och lite tyngre lyft o dylikt ännu) men absolut bättre än vad det va nyligen! :laugh:

Han börjar kännas stadig! Är så glad så!...men nu har jag inte ridit han sen filmen...har så mkt snö här. Bara kom över en natt, snöstorm!

Idag....
3.jpg

Skönt att din unghäst håller sig "på mattan" :laugh:

Härligt förstasprång över mattan!!

Ser lugnt och fint ut.

Vilka otroligt stora och fina ridhus många av er har tillgång till...

kl. Idag har det kommit ytterligare minst 30 cm snö...hoppade faktiskt över ridning idag.
Däremot hade min häst busat och sprungit rejält i hagen tillsammans med sin femårskompis idag, bra att han motionerar sig själv! :) :)

Ja, verkligen:D Jag trodde att hon skulle stanna och titta på den, men nej, hon litade på mig och traskade vidare:grin:

Till "carre10"
Ja, nu är hon det:angel::devil:

Nightwish:
Är det laholms lantliga rytterförenings rudhus som du rider i?

Jätte söt ponny...

Ska du bara byta ett tag eller är det definitivt?

Jo alltså, hon har lyckats komma undan genom att resa sig med nån som tagit in henne så hon åker tillbaka så får jag prova en annan ponny så länge.
Mitt självförtroende i ridningen är väldigt låg just nu och jag känner mig verkligen kass när jag sitter där på en stegrande häst och har provat de mesta utom att dra om kull henne. Det vågar jag inte utifall jag skulle landa under henne. Jag har ingen möjlighet att ta in henne varje dag själv och det är ju livsfarligt när hon håller på såhär. Idag när jag skulle gå ner till ridhuset reste hon sig och landa med ena framhoven på mitt huvud. Hade jag inte haft hjälm hade jag nog inte levt nu. Hon är ju lite liten och hon verkar inte trivas när så många olika håller på med henne. Hon verkar bli lite stressad så hon får flytta till ett mindre stall så får vi se om hon kommer tillbaka sen. Beror på hur jag trivs med andra ponnyn och hur det slutar..
Men jag vill ju självklart ha tillbaka henne.

Jag är nästan alltid i stallet själv och det är såpass farligt att rida ut själv på henne. Får se hur det blir, vet inget själv än. :)

Oj vad kladdigt de blev hehe

Ja, när man känner att det börjar bli farligt är det klokt att göra något åt situationen.
Hoppas att du och nya ponnyn kommer att trivas ihop!

Lyckost, verkar som om vi kanske tillhör samma klubb:idea:.
Var där förra tisdagen, när det var helt ledigt.

Det gör vi säkert:D Det var i tisdags som jag också var där och hoppade;)
Var där på eftermiddagen

Nightwish: Din Bellis ser väldigt trevlig o fin ut.
Den verkar lugn o säker. Bra jobbat.

Jag gillar din ridning! Du gör det mycket lätt för hästen att göra rätt o vilja framåt...men vad menar du med att hon "nu är okomplicerad"?

Tack!:o:D
Hon är inte min, utan jag lånar henne. Jag har ridit henne nu i 4 månader och hon var "lite":devil: besvärlig i början hon bockade, sparkades och var VÄLDIGT sur i all hantering och ridning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar