Sv: Del IIII Hur går det för era 06r?
Håller med, det ser jättetrevligt ut. Andra hästar, massor att titta på och massor av hinder och hon ser så avslappnad och trevlig ut.
Alla är jätteduktiga med sina kusar.
Själv var vi på tredje unghästträningen igår. Gick väll sådär. Hämtar ju transporten hos grannen och nu när hon ser att jag kommer med transporten så sätter hon av i "showtrav" och slänger med huvudet. Sen bär det iväg i dunder galopp varvat med bocksprång och bakutåt sparkar. Fram och tillbaka i skogshagen, över stock och sten.
När jag hämtade henne efter ett par repor så var hon helt blöt på hela halsen, under magen och så klart lera upp över hela benen.
Fick spola av henne på benen och slänga på svett täcke för att torka upp henne lite. Men hon var ju så klart ändå klart fuktig när lektionen startade.
Sen under lektionen så ifrågasätter hon en hel del, ruskar på huvudet för hon tycker det är jobbigt, drar i handbromsen halvt om halvt och börjar studsa på stället istället för att bjuda frammåt. Varpå jag får driva FRAMMÅT och så släpper det ett tag.
Sen därimellan så kan hon gå så fint så. Snacka om sto-fasoner. (blev väll extra nu med, när hon for runt i hagen innan.)
Ja, nyttigt är det i alla fall att komma ut på dessa lektioner och jag hoppas hon brallar runt i hagen för att hon är glad att se mig och transporten. (hon ser i alla fall bara superbuisg ut när hon far fram i hagen och hon vänder inte och springer ifrån mig eller så när jag ska hämta henne.)