Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Min e´ju åxå dressyrstamad och var idag med på sin första "riktiga" hoppträning med min kompis som hjälper mig med skuttbiten;), nog hoppar hon gärna och helt o.k.

Hon var så duktig. Många titthinder och vattenmatta m.m:love:, väldigt cool och okomplicerad.

Blev dock bra trött mot slutet och då blev det lite jobbigt..

Men jag är så stolt!!!

Blir till att åka till klinik med min pålle:cry:. Visade på böjprov idag, högt hö bak. Även tagit hudprov på muggen ( men den har blivit mkt bättre )... Åh va nedstämd man blir.
/ C

Men näää.... stackare... :( I know the feeling...

Film????:D

Var i ridhuset i helgen o konstaterade att Pållan behöver skor på sina små fötter....för jisses frid vilken skillnad på steglängd inomhus o utomhus! Jag är livrädd att hon ska börja korta sitt steg så därför kommer hovis idag. Ska bara fundera ut hur jag ska kunna övertyga honom om att hon behöver skos runt om!:cool:

Men vi hoppade lite igen, gick väl sådär så till slut sa jag till polaren att vi struntar i detta nu o galopperar lite istället. Kom rakt mot hindret i första varvet i galopp o jag tänkte; äsch det går nog! Å se det gjorde det, MYCKET bättre än att travhoppa! Inte så att vi seglade över på nåt vis men hon hoppade iaf istället för att kliva genom....:D

Ja kul att komma igång med tävlingarna nu, ligger lite efter mitt schema men de får gå.

Trist över din lille =( Har du kommit iväg än till klinik?

Nja talang och talang =P Men ett riktigt bra och ärligt huve som verkligen vill hoppa och tycker det är kul. Han kommer nog aldrig ha den bästa tekniken men han vill verklige hoppa och dessutom göra mig till lags så de kommer nig sluta bra i alla fall =) Han är inte alls hoppad mkt uppsuttet, 7.e gången blir det i morgon då träningen sätter igång. Ska bli spännande att se vad han säger att komma bort till ett annat ridhus och hoppa. Han hopade 7-7 på treårs, utan att visa någon galopp att ha, även dommarna sa att se hade velat se vad han kunden göra om han hade galopperat fram till hindrena =)

En bild från sist jag hoppade, klumpen gör i alla fall sitt bästa =P
30705162.jpg

AH, låter som att du ska vara stolt också =) Inga bilder eller film?

Får hoppas jag är stolt över Sickan i morgon också =P

Tack ni för uppmuntrande ord!
Har fått tid på måndag morgon. Jag hoppas oxå på det bästa.

KL

jag ligger i 40 graders feber så ponnyn får vila veckan ut. Veckan efter åker jag till teneriffa =vila hela den veckan.
Ska bli lagom kul att sitta på henne efter det.
Jezzie har rymt ur hagen 2 dagar i rad. Ena gången sprang hon under och andra hoppade hon över tråden. Suck
Tror vi åker och hämtar Jackie veckan efter det. :bump:

Håller helt klart med, en galopp fram till ett hinder och hästen bjuder på men trav hoppa är inget för Rosie det heller. Det är ju egentligen rätt logiskt, de gillar väl liksom oss att göra något roligt, idetta fallet hoppa, i hög fart.

ja det viktigaste är ju att viljan finns :D

Hade en helt underbar uteritt igår med lilltjejen. Toppenväder och så var hon på sånt där alldeles lagom bushumör, lite trallig och skuttig men helt kontrollerbar :D
Fick för sig att hon skulle bada i en vattenpöl vi red igenom så vi var alldeles dyngsura när vi kom tillbaka till stallet efter allt plaskande. :laugh:

KL

Tror vi åker och hämtar Jackie veckan efter det. :bump:

Ska du byta nu igen? Jag har aldrig riktigt fattat det här, äger du bägge ponnyerna? Och var det inte Jackie som antagligen inte var ponny? Och var det inte hon som du hade massor med problem med?

*kl*
Idag var det inte kul...
Fungerade inte alls på dressyrträningen:confused:.

Tror att hoppträningen i tisdags kanske sög väl mycket och hoppas att det "bara" är träningsvärk men jag blir så orolig och nojjig. Hade en massör igår, vet ej om det påverkar, men borde väl vara positivt istället, fast hon sade iof att dom kan få träningsavärk av massage?
Vi tränade knappt till "halvtid" innan vi gemensamt kom överens om att det liksom inte var lönt.
Hon var inte sig själv, kort, ojämn(?) i bakbenen och ville inte lyssna..
Cred till min tränare som inte börjar bråka igenom saker när hästen inte är som vanligt.

Vila ett par dagar och sedan börja om med skogslull. Inte hoppträna och sedan dressyr med en dags mellanrum..

Hoppas bara det inte är något annat...

Ska du byta nu igen? Jag har aldrig riktigt fattat det här, äger du bägge ponnyerna? Och var det inte Jackie som antagligen inte var ponny? Och var det inte hon som du hade massor med problem med?

Ja jag ska byta tillbaka. Det var det som var tanken från början.
Nej jag äger inte någon av ponnysarna. Hade Jackie på prov för köp.
Vi vet inte om Jackie är ponny nej, hon ska mätas så fort som möjligt.
Jo det var det.

kl

Nu har jag satt igång Thengilya efter 8 veckors vila och det har gått ruskit bra! Idag red vi iväg på en sväng och mötte trädätarmaskiner! Fick hoppa av då vi gick förbi för lilla tjejen tyckte det var läskit. På hemvägen var det nog jag som var mest nervös och nipprig för T gick där snällt och lugnt bredvid mig! Älskar att hon blir så lugn så snabbt trots att hon vart rädd. Hon är helt underbar! Nu förösker vi ta itu problemet med att hon plötsligt bara tvärnitar i travenm..hum...tror det eller ej men jag har faktiskt inte ramlat av ännu! Å på Tisdag blir mitt hjärta 4 år!

Hon är verkligen jätteduktig! för vilket stökigt ridhus? alla maskiner på ena sidan o balarna på andra. Dessutom är hon ju totalt otittig på hinder!:bow:

Tack, hon är verkligen jättecool nu :love:
Jo, ridhuset är en kombination av maskinhall, förvaring och ridhus. På somrarna används det inte alls till ridning.
(halmen längs väggarna är isolering)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar