Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Ha ha ha menar du att din arbetsgivare inte vill låta dig fritidssurfa på arbetstid??:devil:

Skojar bara...

Vad kul det låter med centrerad ridning! Jag har provat det med o det var jätteintressant.

Å du är ju en av dem som kommit långt med din häst, hoppa bana på 70 cm kan jag bara drömma om...fast du kanske har ridit din häst längre än ett par månader....:D

Tävlade första gången med min idag! Var en lite tävling på gården med bara ca 20 anmälda.. Jag & min häst ställde upp i fyrgång (islandshäst).. vi kom dock näst sist, fick ingen trav och dåliga poäng.. men jag är super nöjd! Känns verkligen som om vi har mycket att utveckla och han kommer att bli grym! Han var super cool och all hans fokus var på mig, trotts fler hästar på banan + att dem red om i full fart, musik, mycket folk + hästar osv.. jätte duktig!

Remix, Novai01 och saraaandersson

Tack för att du tänker på oss, får väl se hur mycket jag hinner med att vara här inne nu..Ja, de ska tydligen inför en policy mot surfandet... :( Haha....Får försöka ta mig tid hemma istället :D

Ja visst är det härligt!! Jag har aldrig fått så bra kontakt med Rosie innan så det känns verkligen rätt för oss.
För Er som inte testat det tidigare innan så tycker jag verkligen att centrerad ridning är väl värt pengarna för träningar. Man får en riktigt bra kontakt med hästen och de små, små rörelserna med sätet och höften gör att allt bara flyter.

Långt och långt, just nu flyter det på riktigt bra. Var iväg på en påskritt nu precis och det var liv i luckan. Hon börjar testa lite smått för att se vad jag orkar med. Hon har ju fått bra kondition sedan sommaren så en hel del brall blir det. Novali du kommer ikapp, låt det ta den tid det tar. För två månader sedan var Rosie den som inte ville gå framåt, inte ville trava, ridhus sög m.m.. Men nu har hon hittat gnistan och jag tror det kom med hoppningen. Där får hon verkligen jobba och tänka så det passat henne utmärkt. :)

Sara, kul med en liten tävling. Jag är inte alls insatt i Island, men jag antar att det var en bedömning i gångarter? På söndag är mitt mål att Rosie skall vara någorlunda lugn, kunna gå förbi hästar utan att bli galen, banan spelar inte så stor roll. Vi startar 40 och 50cm. Det ska med en tjej och filma, får se om den duger att visa här ;)

Det låter jättekul med centrerad ridning. Jag har så himla långt till allt så det får bli traditionellt..finns nog iof sig en tjej som pysslar med klassisk dressyr..
Håller tummarna på söndag för dig och Rosie:).

Idag känner jag för att skryta:love:. Så kul att se sin häst med någon annan på ryggen. Hon skötte sig kanonbra i nytt ridhus med tre ekipage till.
Dessutom lyssnade hon bra och var reglerbar mellan hindren, det lilla hon är hoppad.

Tack, vad du är snäll.håll de extra hårt kl 14,00, då går vi ut som första ekipage på tävlingen... :)
Det är lite jobbigt när man blir begränsad av sitt boende men jag är säker på att det går bra för Er ändå.

Så roligt att det gick bra, visst är det superroligt att se någon annan rida hästen. Brukar be min tränare sitta upp ibland så jag får se hur det ska se ut.

Min älskade, jätteduktiga tjej var INTE sig själv igår... Och det resulterade i detta:

IMG_8888.jpg

Så nu kan jag inte rida på ett tag... igen... :cry:

Vad som hände? Det hade blåst mkt hela dagen så hon var lite mer spänd än normalt, men det gick ändå bra att rida ner till banan. Men väl där blev hon ännu ännu mer spänd och blev rädd för för sånt som fladdrade och lät väldigt mycket/högt. Rätt vad det var så slog det slint och hon liksom stegrade/hoppade upp och slog över så jag slungades av bakåt och fick sen henne över mitt ben! Detta av en häst som aldrig ens haft tendens till att stegra eller bocka eller något sådant! :(

630 kg häst över mitt ben resulterade i en spricka i vadbenet, ett skadat knä, ömmande höft- och fotled... Är så less på allt oflyt! Det verkar som om det inte är meningen att jag ska rida! :cry:

Nu blev jag jätteavis jue! Började rida centrerad ridning för flera år sedan men eftersom det inte finns nån tränare attr ida för längre här så har det inte blivit några framsteg i min kropp. Dock blandar jag centrerad, klassisk och western när jag rider så...Men som sagt jag är ritkigt avis över att du har en tränare i CR å inte jag!!!Hoppas du får massa aha upplevelser i ridningen!

Oj :eek:
Trots alla gånger jag åkt av/slagit runt/annat sätt jag gjort illa mig när Jackie rest sig har jag faktiskt aldrig gjort illa mig.

Hoppas du blir bättre snart!

Jodå, det är meningen att du ska rida! Tråkit att du skadade dig så pass! var kanske något superläskit som utlöste det hela! hoppas din kropp blir bra snabbt!

Remix + Tappsveden: Tack så mkt... Ja, jag hoppas också på snabb läkning. Läkaren kunde inte säga något då han inte kunde avgöra hur pass skadat knäet blev då jag hade för ont för att de skulle kunna genomföra den ordentliga undersökningen. Ska på ÅB nästa vecka, så förhoppningsvis vet jag mer efter det.

Är SÅ SURT! Har ju precis kunnat sätta igång tjejen efter HENNES spricka (i griffelbenet) och nu har jag själv en spricka istället!!! :mad: :cry:

Jag har en welsh 06:a. Jag rider inte henne så mycket än. Är lite nyfiken på hur mycket ni andra rider, motionerar era 06or?

Min älskade, jätteduktiga tjej var INTE sig själv igår... Och det resulterade i detta:

IMG_8888.jpg

Så nu kan jag inte rida på ett tag... igen... :cry:

Vad som hände? Det hade blåst mkt hela dagen så hon var lite mer spänd än normalt, men det gick ändå bra att rida ner till banan. Men väl där blev hon ännu ännu mer spänd och blev rädd för för sånt som fladdrade och lät väldigt mycket/högt. Rätt vad det var så slog det slint och hon liksom stegrade/hoppade upp och slog över så jag slungades av bakåt och fick sen henne över mitt ben! Detta av en häst som aldrig ens haft tendens till att stegra eller bocka eller något sådant! :(

630 kg häst över mitt ben resulterade i en spricka i vadbenet, ett skadat knä, ömmande höft- och fotled... Är så less på allt oflyt! Det verkar som om det inte är meningen att jag ska rida! :cry:

MEN NEJ!!!!! Det får ju inte hända, din stackare. Krya på dig!! :o

Ahh, welsh. Är det ponny, cob??

Jag rider väldigt varierat, ibland blir det 4-5 ggr i veckan och någon vecka blir det bara 2 ggr. Tar det med jobbet och vad jag hinner med. Har en häst till att rida.

Tappsveden

Visst har jag fått många aha upplevelser! ;) Verkligen älskar detta nya inlärningssätt och tänk!! Lovely!

Fy vad tråkigt!
Hoppas på snabb läkning. Klart det är meningen att du ska rida:)!!!

Klart du ska rida! Jag hade en fraktur i ett knä(efter att en unghäst i panik blev klämd mellan en stor järngrind och en annan järngrind..och just det,jag var däremellan också ;) ) och det tog inte alls särskilt lång tid att läka, om det var 5-6 veckor tror jag,och då var det ändå en fraktur,sedan var jag i full gång igen :D .

Du har en 4-åring - det gör inget om hon tar det lugnt ett tag ju eller att någon annan motionerar henne!

Det finns ingen framgång utan motgång... (lätt att säga, jag vet, men det stämmer)

Du kommer fixa det här utan problem :D . Det är ju tyvärr så att sådant här kommer med sporten...

Ja, det var ju halv storm här igår....hästar kan ju bli helt förbytta då o speciellt en unghäst. Din stackare, hoppas det gör ngt mindre ont idag men säkert inte då dag 2 o 3 kan vara de värsta...

Har du ngn i din närhet som kan rida henne lite? Har du inte en syrra som rider? Så det inte blir det sista som hände innan du ska upp igen.

Hoppas på snar bättring!

men usch, stackare! ja det var verkligen storm igår...även hos oss!
krya på dig!

lite uppdatering från oss.
vi har tävlat idag igen. vi tävlade hans första tävling för 2 veckors sen på hemmabanan. han var otroligt spänd och gick inte fram ngnstans.

idag var det första gången på helt nytt ställe. Han har bara åkt transport och blivit riden en gång förut jag hade ju ingen aning om hur det skulle gå. Var nervös kan jag säga...men resan gick bra. när vi lastade ur så stog han ganska stilla medans vi sadlade o dylikt fastän en häst tom kom lös en stund bakom. Han fick guldstjärna för det! vi kunde inte rida fram på utebanan, han blev skiträdd för paddockstaketen...dom var VITA! usch...hemma är dom ju RÖDA...mycket märkligt tyckte han. Så han flög på sambon ett par ggr som ledde honom. (utan ryttare) i collectingring uppförde han sig riktigt bra måste jag säga. Han höll väl emot i bjudningen men inga tendenser till utbrott eller dylikt.

på starten blev han jätterädd för "solkatter" som var över en stor del av banan...plus alla härn var mycket läskiga. Jag kunde inte rida korrekta vägar alls och inte komma ut i hörnen (lyckades ngn gång, men då oftast felställd) och poängen blev såklart inte bra och jag vet inte vad vi slutade på, åkte hem, men gissningsvis kom vi väl sist. Tycker ändå att det kändes lite bättre idag än förra tävlingen (fastän han fick bättre poäng på förra så kändes han bättre i skallen idag)

MEN! jag är NÖJD, för han var hur trevlig som helst efter ritten, stog så snällt och kikade på dom andra, stressade inte upp sig och paddockstaketen vågade han nosa på efter ritten också. jättesnäll vid transporten igen, kunde lugnt ta av knoppar på plats o dylikt.

Det är bara att åka ut, o åka ut, o åka ut så det släpper. :laugh:

*delvis kl*

Tack allesammans - vad gulliga ni är!

Att jag blev så deppad är ju för att det i flera år strulat för mig - är det inte jag så är det en eller flera av hästarna som varit dåliga i omgångar och det bidrar till att jag aldrig kommer någonvart... Jag har makalös otur och är så trött på det! :cry:

Har ju nyligen fått avliva en häst och min 06.a som detta hände med har ju nyss varit konvalescent i flera månader pga. stafylokockinfektion och spricka i griffelbenet - så vi skulle ju precis komma igång nu... :(

Min syster är tyvärr inte i skick att hjälpa mig med ridningen just nu och hon bor dessutom en kommun bort och hennes ork går åt till hennes egna hästar så jag får nog leta någon annan isf som kan komma hit o göra något med hästarna. Förmodligen kommer jag att ställa av 06.an (IGEN! :crazy:) och bara leta ryttare till min sjuåring som måste hållas igång då han ska säljas.

SUCK! Vad skulle detta vara bra för??? Arg, irriterad och ledsen... SÅ fint väder ute och jag kan inte rida! :cry:

Din stackare! Förstår din frustration.
Men det var väl en väldans " tur " att det var benet du fick henne på!! Tänk vad det kunde gått illa om det vart överkroppen:cry:.
Hoppas på snabb bättring!
Kram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar