Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Vilken OTUR, hoppas du bättrar på dig snart och att det löser sig med hästarna. Det gör nog inget låta fyraåringen vila.

Min Uppdatering!

Nu har min lille pålle hållt igång 2månader med ridning och tömkörning (feb-mars) och är satt på en liten april vila. Men ohh vad ridsugen jag blir när det är såhär vårfint!

DSC_0502.jpg
[/IMG]

Din stackare! Förstår din frustration.
Men det var väl en väldans " tur " att det var benet du fick henne på!! Tänk vad det kunde gått illa om det vart överkroppen:cry:.
Hoppas på snabb bättring!
Kram

Tack! Ja, tro mig - jag har tänkt den tanken också... Hade verkligen änglavakt för hade jag fått alla de kilona över hela mig/överkroppen så hade det nog inte hjälpt att jag hade säkerhetsväst o hjälm.... Jag hade nog blivit ganska mos ändå... :crazy:

Frittepower: Tack! Nä, det gör självklart inget att hon får fortsatt vila - det är så tråkigt bara då jag hade siktat på Fyraårschampionatet, men nu hamnar vi bara längre o längre ifrån detta mål. Jaja, det viktigaste är att hon o jag är och blir OK. Vilken sötnos du har! Näpet huvud! :)

Senast ändrad av en moderator:

Himla otur för dig. Hoppas verkligen på snabb läkning...
Min häst har också varit mycket mer laddad än vanligt. Han söker saker att skygga för. Känns som man sitter på en "krutburk". Idag gick ridningen i och för sig bra men vi skrittade mest:).

Stilett: Kul att du var nöjd med tävlingen. Det är såå mycket värt att de är lugna och hanterbara "bland folk". :)

haha...ja...det är inte ofta man är nöjd över att komma sist :D
men min förra häst var ju hingst när vi åkte ut första tävlingarna...det var så mkt att hålla reda på så denna kille är ju rena drömmen jämfört hur den andra var...sedan att han är tittig på allt är en annan sak...det får vi försöka träna bort...

Precis - det blir säkert bättre o bättre för var gång ni är ute! :)

KL

Känns helt down. Jezzie känns så jäkla tråkig för tillfället.
både hon och jag vet att hon kan men hon totalskiter i mig vid ridning.
Letar saker att vara rädd för osv.
Nej, nu ska jag sluta klaga. Skorna sitter på plats och hon är inte skadad.
Dock märkte jag att lymfkörtlarna är svullna och att hon hostar. Hon har ingen feber så vi avvaktar att ta ut vet. Vi pratade med dom och dom sa: får hon feber- ring så kommer vi..

Såg att du satsarpå 4-års- det ärabsolut INTE kört! Det ärju inte förrän i höst så du har tid på dig. Lugn lugn :).

Det kommer bli bra :).

Uppdatering från oss...
Jag har åkt på maginfluensa så har ju varit borta några dagar, en kompis red henne en gång då och ja...berättade att min stjärna hade gjort lite allt möjligt ovan mark, men inte så stort som tur var ;).
Idag red jag ut och det gick super! Inte en enda bock, inga luftsprång- bara skritt trav och galopp! Stannade och pratade med fågelskådare också. Kunde stå till ett tag ivf. Nosade på någons cykel gjorde vi också, och åt gräs, hehe.

En liten bild från häromdagen kan vi ju bjuda på också;

IMG_3082.jpg

Senast ändrad:

Om hon hostar o är svullen så är det nog inte så konstigt om hon "skiter i dig"? Känner sig väl inte bra förstås. Låter misstänkt likt vårallergi eller vårförkylning. Ta det väldigt lugnt med din ponny så det inte blir kronisk hosta, dom kan utveckla det på nolltid.

Krya på dig, och hoppas du hittar någon som kan rida din 7åring, men hade jag varit dig hade jag nog letat efter en till stoet också. Du kommer missa så mkt om hon ska stå igen och hade ju varit bra om hon fick gå ner i vikt tänk att snart är sommaren här igen ... Lycka till.

Härlgt att du kommit igång med tävling =) som du säger bara att forstätta tävla så släpper det sen.. Jag ska ut med Sickan första gången nu den 18.e, visseligen pay and jump.

Nisse har fåttlöshoppa för första gången i sitt liv =)

24471_380593906156_518751156_4348481_86876_n.jpg

24471_380593901156_518751156_4348480_1462527_n.jpg

24471_380447851156_518751156_4344241_8058430_n.jpg

KL

Kan berätta att hoppCR gick superbra idag! En väldans pigg häst och massa blåst + regn. Lilla Rosie höll humöret uppe och visade en utav sina bästa sidor. Första klassen 40cm fick vi en vägran, mitt fel, kom alldeles för långt åt sidan på ett hinder och då tog hon tillfället i akt att vika av, hann dock rätta till det så vi hoppade direkt men hon hann backa ett steg. I 50cm gick hon jättebra, orkade inte hålla galoppen men fick riktig cob trav.
Det var verkligen unghäst jag red idag, vingligt som sjutton och en riktigt nervös häst, men hon löste det galant så i 50cm fick hon en rosett. Nu ser vi fram emot nästa CR, men innan dess är det utställning på torsdag sedan är det någon veckas vila för donnan.

Måste säga att jag känner mig riktigt stolt och vad jag har kunnat höra på filmen på ritten så var det riktigt underhållande att titta :D

Grattis till tävlingspremiären. Kul att det gick så bra!

Kl
Min häst hade dragit av sig en sko i hagen idag, så den planerade ridturen fick bli ett longeringspass istället. Han var galet pigg...måste ha massor av vårkänslor:D

Åh vad kul att det gick bra..
Vi ska ha en liten seriehoppning i maj. Kanske jag skulle våga om det blir på dom låga höjderna...

Tack så mkt, fått fram en kort film:
http://www.youtube.com/watch?v=-1eIqNyI0nE

Nisse blir aldrig en stjärna men en medelmåtta häst i alla fall =P

Har anmält Sickan till en pay and jump nu den 18.e så ska bli spännande att se hur de går, och denna vecka startar hoppträningen för en a-tränare så ska bli kul att komma igång med träningen på allvar på Sickan. Visseligen är han dressyrstammad men när man är liten måste man hoppa också =P

En bild innan vi skulle ta en skrittrunda ut
24471_378779786156_518751156_4298957_4508181_n.jpg

Härliga bilder, och va kul med P&J!

KL
Blir till att åka till klinik med min pålle:cry:. Visade på böjprov idag, högt hö bak. Även tagit hudprov på muggen ( men den har blivit mkt bättre )... Åh va nedstämd man blir.
/ C

Kul att du hoppar med dressyrpållen också - visar den någon talang där?

Jag kan meddela att jag numer kanlyfta bakbenen på min häst - nu har hon lärtsig :D !

Nej, fy vad trist! Inte roligt alls. Hoppas det är nåt snabbt övergående iaf.

Fy bubblan vad tråkigt. Nu när snön äntligen är borta så man kan börja rida...
Hoppas inte det är något allvarligt.

kl.
Tack och lov för min hovslagare!! Han hade slagit på tappskon när jag var på jobbet idag:banana:
Min häst har varit vansinnigt laddad vid longeringen senaste gångerna men idag när jag kom upp på ryggen så var han lugn och sansad:)
Red lite på banan efter skogsrundan och han tom formade sig lite i både skritt och trav. Kanske går liite framåt nu... (med hans utbildning;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 049
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar