Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Vad roligt! Jag ville egentligen aldrig ha en knabstrupper=) Det blev bara så. Fast hon är otroligt mycket mer stabil i huvudet än alla halvblod jag har haft. Jag köpte henne billigt på "postorder" för att ha något att rida på under tiden mitt halvblod var dräktigt. Det var lite av en chock när denna enorma prickiga häst klev av lastbilen:) Hon förvånade oss med att vara så klok i hoppningen(även om hon är rejält hoppstammad på mödernet). Så den hästen som skulle komma, ridas in och säljas blev lite av min finaste ägodel:) Tokigt...

Oj,oj,oj, vilken snygging! Vi har ett tag kvar till det där;) Vad var det för stam?

hästen är uteriden/promenerad och tömkörd, både i skog och även på trafikerade vägar. Ensam som med sällskap. menar du att jag måste ha en kameraman med mig ut i skogen varje gång för att dokumentera det till dig eller?

orkar inte diskutera detta mera. Njut du av din häst så njuter jag av min häst.

Ja min mor säger också att dom flesta hon stött på av rasen har så bra mentalitet. Hon sysslade mkt med dom när hon hade egna hästar förr. Tycker inte dom är så superlätta att få tag på längre!? inte i sverige iallafall...det finns väl några men jag hittade ingen när jag kollade lite. dom jag hittade var för små i mankhöjd.

han är efter denna häst: klicka vid namn Riccione.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker han är jättefin fortfarande, men jag förstår inte heller varför du rider rena ökningar:confused: Är det vad tränaren sa att du skulle göra?

Du sa förrut att det var som tempoväxlingar bara men det tycker inte jag att det ser ut som, för mej ser du ut att verkligen rida för att få en ökning och inte bara några steg utan mycket mer:confused:

Jag som inte har nån häst med sån gång (och det har väl nte du haft heller tidigare?) kan förstå att det är frestande på en sån häst, som har så lätt för sej. Men alltså hur tänker du? Jag tror bla Kyra har sagt att en dressyrhäst har bara ett visst antal ökningar i kroppen precis som en hopphäst bara har ett viss antal språng över de stora hindren.

Jag vill egentligen inte lägga mej i för det är ju din häst, men jag bara nyfiken om du alls har med såna tankar eller om du inte tror på att det sliter:confused:

Du får ursäkta men du rider den öht mycket som om det vore en äldre häst, har du en tanke om att den är som en äldre häst för att den har så lätt för sej? Mest nyfiken som sagt, hur du ser på hästen?

Senast ändrad av en moderator:

hästen är uteriden/promenerad och tömkörd, både i skog och även på trafikerade vägar. Ensam som med sällskap. menar du att jag måste ha en kameraman med mig ut i skogen varje gång för att dokumentera det till dig eller?

orkar inte diskutera detta mera. Njut du av din häst så njuter jag av min häst.

Nej. Jag grundar allt jag säger till dig på dina uttalanden o dina filmer. DU sa till mig förra året att han inte reds ut. Lite senare tillade du att din tränare hade sagt till dig att han skulle bli lydigare o mer ridbar innan du skulle våga dig ut på honom.

Av dessa två uttalanden från dig så grundar jag det på att han reds ut ytterst lite under inridningsperioden. Även nu verkar det som om du rider ut sällan och du får gärna ta ifrån mig den villfarelsen men när andra här i tråden ofta pratar om hur de rider ut sina hästar och vad det kan medföra så pratar du enbart om hur din häst går på utebanan eller i ridhuset.

Av dessa dina uttalanden kan inte min slutsats bli annan än att du helst rider din unghäst inom staket eller väggar. När du dessutom på varenda film visar upp ökningar så blir min slutsats att det är så du rider honom.

jag har haft en häst som rört sig bättre än honom men han är nu i Trappalanda pga ålder. Tävlades tom han var 25 år.

Innan jag skaffade denna häst så var ju alla på mig för min travare. Då var det han som skulle vara trasig i kroppen och ha ont i ryggen för att han reds på en hyggligt okey nivå. Í nästan varje inlägg jag skrev om honom fick jag höra detta! Fast bara av några få, på buke såklart. Aldrig IRL. Veterinären som besiktade honom sa att det va den fräschaste häst hon besiktat på flera år och då hade han startat 120 bara några dagar innan!

Är väldigt trött på att bli anklagad för det ena och det andra. Nej jag är ingen elitryttare MEN något jag starkt kan stå för är att jag har haft många fräscha ridbara hästar under åren.

nej jag red inte ut regelbundet på honom förra året under en period, men jag tror säkert andra i tråden kan styrka att jag skrev att han hade en väldigt jobbig trotsperiod och det var helt enkelt en farlig situation att ge sig ut. Jag ville inte riskera att åka av ute i skogen och få en lös unghäst. Därför red jag ju honom så sällan över huvudtaget! dom få ggr jag red kunde jag väl lika gärna vara på ridbanan! däremot så började han ju ridas ut efter stallbyte.

Jag har aldrig kommenterat din travare såvitt jag vet. Tvärtom tycker jag du lyckades ovanligt bra (alltså med tanke på rasen) med den efter de filmer jag sett.

Och som jag nu sagt ett flertal ggr så står ju jag bara för min åsikt liksom du för din med den skillnaden att du verkar anse att jag inte får ha min...

Jo jag kommenterade nog när du red nåt slags piruetter på travaren ja, när den inte hade så lätt i galoppen, men annars vet jag inte utom då att hans teknik i hoppningen var utan rygg på bilderna och det såg inte så hälsosamt ut:( Men jag har inte sett den irl bara andra travare som hoppat jättebra och gärna men inte klarat det i längden pga just tekniken så jag kanske var överdrivet orolg bara.
Så det stämmer ju som du säger, på sätt och vis, (men annars var den väl jättefin?)

Men du svarade inte på mina frågor direkt, ang hur du tänker om ökningar:confused: Det är ju utan tvekan en jättefin häst du har, och den ser ut kunna bli verkligt bra:bow: Så det är bara frågor om hur du resonerar helt enkelt av nyfikenhet, för jag tycker nog att man annars brukar vara väldigt försiktig med vad man kräver?

*KL*

Idag var Bellis pigg, busig och "studsig"... slutade med en flygtur i skogen :angel: :rofl:

.

Hej slänger in lite nya bilder på Felicia från idag :D gärna både positivt och negativt, vet att jag har lite stolsitts men jag jobbar på det :D
87019_1271014853.jpg

66331_1271015235.jpg

46361_1271015816.jpg

Kan ni se bilderna?

haha:D, Nejdå, jag hade tur och landa i barr och mossa :rofl: Hon gick i ett bra tempo i galopp och blev lite för lydig när jag skulle göra en förhållning:grin: hon studsa till och jag hamna i obalans... :p

Jadå vi kan se bilderna o du har en väldigt väldigt fin häst!:love: Vad är det för stam på henne?

Att du får stolsits kan mycket väl bero på sadeln o inte på dig. Den kanske inte passar din kropp helt enkelt.

Tycker det går bra för min 06:D

Om två veckor skickas hon på dressyrutbildning:),lite svårare sådan,kommer sakna henne , min jättebebis:p

Hon är danskt varmblod e Blue Hors Future Cup ue Traumdeuter.
Jag är fodervärd på henne sen januari hade henne på prov i december och innan dess var hon bara inriden i alla gångarter. Hon står kvar på stuteriet som äger henne och ägarna tycker det går jätte bra och är mycket nöjda så det känns helt underbart :D håller på att förbereda henne för koring i danskt varmblod så får se hur det går :) dock hade hon gärna fått bli lite större är bara 156 just nu och jag är 171 haha.

Jo så kanske det kan vara för min sits brukar vara rätt bra annars :o

Så fin häst:). Ser större ut, tycker jag.
Spännande med dressyrutbildningen!

Jag är sjuk igen med hög feber:(...
Kompisen var och hämtade Loppan igår så nu får hon lite miljöombyte.
Känns konstigt, mitt hjärtegryn.
Tappade iof. allt självförtroende sista träningen, lägger ju alltid fel och problem hos mig själv men försöker intala mig att det berodde på träningsvärk efter både hoppning och massage, brunst m.m.m.m...
Men ibland känns det som det är dags å sälja henne så hon får en rättvis chans..

Nåväl, kompisen ska ta henne till en liten terrängträning. Blir bara på lek och för en mycket duktig instruktör.
Jag tycker det känns lite läskigt och tidigt då hon är så lite hopppad men det blir ju dom enkla inbjudande naturhindren...
Igår när hon red igenom henne så märktes inget konstigt utan hon skötte sig bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar