Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Men fy, stackars er!
Har haft den stora lyckan att slippa boxvila under mina hästägar år, men vill/kan dom inte ge någonting lugnande åt hästen under tiden som den ska ha boxvila? Kan ju aldrig vara bra att ha en unghäst så stressad att den väver i boxen. Det blir ju inte så mycket vila utav det heller om dom far runt som vispar i boxen heller.

Håller tummarna för att ni tar er igenom dessa veckor utan större problem. Att det skulle bli nu också, jag tycker alla kusarna är mer eller mindre vår-ystra. Ja, jag är inte avis :crazy:

Igår vilade pålle

Idag red vi till utebanan.
01.jpg

2.jpg

och det blåste en hel del idag så han var lite taggad först:
11.jpg

Men kändes ok
4.jpg

sedan red vi hem igen:
hem.jpg

I söndags var det sista gången jag red på min 3 åring....

För idag fyller min Skrutta 4 år!!!!

Liten

Har blivit stor

Åh jag älskar den fuxfärgen! Den riktigt röda fuxfärgen...:love: Det hade mitt första russ som jag fick 1975 och ägde tills hon dog 26 år gammal....nostalgi!:D

Himla tråkigt. Men alltid skönt att veta att det är behandlingsbart.
Du kanske skulle pröva sjukhagen iallafall om han blir så sressad inne...
Hoppas det löser sig.

Himla skoj! Min häst fyller 4 idag också, 13 april. :love:

Liten har blivit stor här också... :bump:

Aslanmaj5.jpg

hstarnadec-09017.jpg

Grattis till henne! (och happyrider!) Min fyller 18 april :laugh:

Aramis o Happyrider: Tack!

Peppar peppar. Men han har skött sig väldigt bra inne idag. Förhört alla i stallet o det enda har varit att han vävt lite när de gått ut med sina hästar igen. Stackars krake att stå inne. Han står i kallstall eg med tre boxar, men har fått låna en box dagtid i " stora " stallet så han ser lite folk o djur.
Jag hoppas verkligen på att han håller sig så här lugn resten av vilan oxå....
Sjukhagen / boxen känns inte som ngt bra alternativ. Jag tänker testa en em iaf, men att lämna honom där...Han har ju energi i vanliga fall oxå så det blir över... Nu målar jag fan på väggen.:angel:

/ C

GRATTIS till alla födelsedagsbarn! Kan inkludera min där oxå. Är på jobbet nu och har glömt exakta datumet :o. Men 15 april är jag ganska säker på att han fyller!

*KL*

Tränade igår. Vi höll till på ridbanan i ganska kraftig blåst = lite spänd pålla.

30773847.jpg

30773849.jpg

30773848.jpg

30773851.jpg

30773852.jpg

KL

Jackie fyller den 24 april :)
Så kul att se era fina hästar.
Blir så sugen på att rida. Har det bra här med (det är 33 grader och strålande solsken ;))

33 grader! Inte i Västerås heller? Var visseligen ute på lunchen och gick en vända och det var varmt i solen, men det kan inte ha varit några 33.

Ha, det har jag missat. :D
Hoppas ni har det toppen där, själv får man sluka i sig av vårsolen, inte illa det heller ;)
Bäst av allt är att det torkar mer och mer, snart kanske det går att rida på stigar och skog där det är allderless för blött nu. Man kan ju hoppas i alla fall.

Var iväg för andra gången sen vintervilan och tränade för min tränare igår på lilltjejen.
Blir lika imponerad av henne varje gång då hon bara lugnt går på transporten och är lika cool när vi kommer hem till min tränare.
Har känts lite som att vi är tillbaka till noll dock efter de 3 veckorna hon vilade vad gäller framåtbjudningen i ridhus. Jag väljer ju iofs nästan jämt att rida ut så det kanske inte är så konstigt.
Igår iaf så fick vi rida cavaletti först med bom på marken och sen upphöjt för att hon skulle få lite mer framåtbjudning. (Min tränare säger att det är bland det bästa man kan göra om man har en häst som inte bjuder fram så bra).
VILKEN skillnad det blev. Jag fick som sagt börja med att ligga på en volt och rida över bara för att vänja henne då jag inte ridit bommar med henne innan. Men sen gjorde vi så att jag fick rida över bommarna lite då och då under hela träningen och hon var så fin mot slutet och framåt!!
Sen har jag fått gått tillbaka till lite bebisridning och får rida med ganska liten kontakt i munnen bara för att jag verkligen inte vill ta bort den lilla framåtbjudning jag får men vi kör så ett tag. Arbetade med tempoväxlingar och hon svarar på när det ökas framåt men det är jättesvårt att korta henne utan att hon dör helt även för de få 3-4 steg vi tempoväxlar utifrån grundtempot.
Lång uppsats som kommer följas upp av bilder senare idag, jag måste bara få fotografen att maila :)

Här kommer två bilder som kanske inte är de bästa men kameran tar inte gärna i rörelse...
Ser ju fortfarande ut som en flodhäst på henne men skyller på graviditeten och barnafödande och vikten går stadigt nedåt så ni får stå ut som jag gör ;)
25239_432993403274_823018274_5587775_5468622_n.jpg

Här ska vi över bommarna första gången tror jag...
25239_432989373274_823018274_5587631_7145980_n.jpg

Senast ändrad:

söt häst! och fint ridhus! :laugh: och du ser inte ut som en flodhäst på henne!

uppdatering på min pålle:
Han vilar minst varannan dag nu sedan en liten tid tillbaka, tycker han behöver det. Red han en stund på utebanan idag (han vilade igår) återigen blåste det lite men han skötte sig. Vi tränade i stort sett bara trav, halter och lätta igångsättningar. Det behöver han bli bättre på så det är det han jobbas på mestadel nu. sedan så red vi ut ensamma i skogen på hemvägen och lyckades tom hoppa över ett dike med vatten, till min skräckblandade förtjusning...:crazy: inte att rek. med dressyrsadel känner jag.

Ooh, vilken fining:love:

Idag red jag och mamma ut en härlig tur i skogen. Vi hoppade små stockar och klättrade lite (andra gången vi klättrar). Bellis tyckte att allt var jättekul, speciellt att stanna i backen när man nästan var uppe :grin: haha

Film på äventyret: http://www.youtube.com/watch?v=rjksTACQQxE

.

lyckades tom hoppa över ett dike med vatten, till min skräckblandade förtjusning...:crazy: inte att rek. med dressyrsadel känner jag.

Hahah - det där känner jag igen! :p
SÖT han är på huvudbilden i ditt tidigare inlägg (där du red på utebanan)!

Usch din stackare... Och din stackars häst förstås! Vet hur jobbigt det är att ha sin älskling skadad... :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar