Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

*Kl*

Min har gjort debut i terrängen:). Tyckte hon skötte det galant..
Vattnet var lite småläskigt men det är ju lätt att träna på nu när vi kan rida i sjön;). Diket vid coffin lr vad det nu heter, som är gga brett och djupt var också lite läskigt. Hon såg faktiskt ganska rolig ut när hon nästan stängde av och tittade och lyssnade på fåglar m.m istället för att förstå den "envisa saken" på ryggen som bankar och har har sig, lillstrumpan. Med hjälp av en urgullig b-ponny som dragplåster så, nja, då var det väl o.k att skutta över.
30782613.jpg

30782614.jpg

30782615.jpg

30782616.jpg

Ahh, welsh. Är det ponny, cob??

Jag rider väldigt varierat, ibland blir det 4-5 ggr i veckan och någon vecka blir det bara 2 ggr. Tar det med jobbet och vad jag hinner med. Har en häst till att rida.

Tappsveden

Visst har jag fått många aha upplevelser! ;) Verkligen älskar detta nya inlärningssätt och tänk!! Lovely!

Det är en Welshponny. Har du också welsh?

Men det är ju i Tranemo! Dit ska min Grå häst o tävla om ett par veckor! Å jag ska förstås dit o titta på min älskling...:)

Glömde ju skriva nåt om din fina häst....:o Hon ser ju kanon ut! Det är en FT-häst, ingen dressyrhäst!:D Släpp fången loss (läs dressyrfången...) och dig själv med o ut o tävla fälttävlan!:banana:

Mmmm..
Ser så härligt ut, jo, visst finns det en tjusning med f.t.
Jätteläcker häst, gillar skimmlar:love:.

( Fast just nu upptar en röd "dressyrmärr" hela mitt hjärta:angel: )

Tack för det!:)

Idag ska vi inviga utebanan för första gången. Det är dags att lägga in lite ridbaneträning nu tycker jag.

Å nu funderar jag lite...min är ju så lite riden att det är inget att jämföra med men min Grå gick ca 4 dgr/vecka i samma ålder. 3 dgrs uteritt o 1 dag antingen lite hoppning eller också dressyr. Hur gör ni andra?

Min går nu ca 3-4 dgr/vecka men det är ju skogsridning nästan 100% och kanske max 1 timme med skritt till skogen o skritt hem.

FIN galopp din grå har!! Jag älskar FT, men inte högre än Lätt ( om de nu inte blir rivningsbara högre upp i klasserna ):)

KL
Min älskade Pappi sköter sig perfekt iom sin konvalecens. Har släppt ut honom i sjboxen. Inga explosioner än så länge. Men jag lider ( kanske mer än honom ), en unghäst skall inte stå i en liten boxhage!!!!:cry:

/ C

Stackars lilla häst! Kompisens 06:a står konvalecens nu pga av en spark, skada på senan och vila i minst 6 månader sen får vi se hur det går. Jättetrist när dom blir skadade.

Ja, jag är lite stolt:)!

Skönt att han ändå är lugn, men tråkigt är det. Smart att det går att ställa så han ser lite liv och rörelse, tänker på er:cry:.

Min hade också växlande boxvila/sjukhage, konvlaecenshage m.m under 3månader, oktober till slutet av december.
Först misstänktes lindrig senskada, sedan någon ev. typ av ligamentskada.
Efter över två månader i ovisshet och en från och till gga halt häst upptäcktes en hovböld, säkert till följd av tidigre bärrandsröta:mad:.
..och detta är en känd klinik, ja..

Tack, jag älskar hans galopp också!

Härligt att höra att din häst kan stå i sjukhage! Du ska se att han kryar på sig ännu fortare när sinnet blir lite stimulerat med. Kommer inte ihåg exakt vad det var för skada men har du funderat över att hjälpa till med nån alternativ metod, t ex laser?

Jag gissar vilken klinik det är....inte första gången det blir fel där.:mad:

Off topic men du har väl sett att det öppnat en klinik lite längre bort? Hög kompetens där kan jag säga!

Vi invigde utebanan igår o för första gången fick jag känna på att hon är inriden så nyligen för den var FARLIG!:eek: Hon skrittade runt i högt tempo med halsen som en giraff o ögonen stod rakt ut...:rofl:

Men efter en stund lugnade hon ned sig, jag tror hon blev så häpen när vi inte red ut som hon hade spetsat sig på o därför blev så upphetsad. Och när hon lugnat sig kunde vi både trava runt banan o på volt, få henne att suga framåt nedåt, små halvhalter funkade med.

I slutet tog vi ett par varv i galopp åt båda hållen, vänster galopp fattar hon på hjälpen nu men höger springer vi in i!:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar