Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

4519733273_8c9a0472a1.jpg

4520369712_7dbf66432d.jpg
var det dom bilderna du tänkte ladda upp? :)
Fin är hon iallafall

KL
Jag fick flyga hem idag.
Kvart över 9 fick jag reda på att vi skulle bli upphämtade med buss halv 10.
Har inte ridit på 2 veckor men tänkte att jag skulle göra det imorgon.
(jag längtar redan :angel:)

Ja, de första två veckorna var ingen höjdare. Hade nästan lika ont precis hela tiden trots maxdos av kraftiga smärtstillande... :( Men nu är jag inne på vecka tre (på torsdag är det tre veckor sedan som jag skadade mig) och nu börjar det faktiskt kännas som att det går åt rätt håll! :banana: MEN! Tyvärr ser och känner jag ju då tydligare att det verkligen är en mjukdelsskada i knäet också och det är ju INTE bra... Hade ju hoppats på att det bara var skelettskador, men har alltså fått en vridningsskada i knäet och det kan ställa till med bekymmer... :(

Det värsta just nu är dock att jag mår så illa av medicinerna... Är även jättetrött då jag dels blir trött av smärtan och medicinerna men även att jag sover så dåligt (jag rör mig mkt när jag sover och så fort jag rör mig så känner jag av benet/knäet och vaknar... SÅ frustrerande!)... och har jätteont i huvudet... :(

Hur går det med din häst?

Ser härligt ut - och roligt! Och gillar skarpt det du har på huvudet denna gång! :bow:

Ursh då de låter ju ingen höjdare =( Hur länge väntas du vara borta från ridningen?

Tack så mkt, kul var det, riktigt kul. Ja jag vet är dålig med hjälm men lite vett har jag att sätta på den när jag hoppar Nisse i alla fall och vid uteritt på asfalt åker hjälmen också på.

Nisse fick en skön uteritt runt åkrarna idag och det blev premiär turen med nya sadeln. men jag spyr nästan med att jag gått och köpt en svart hoppsadel.. jag har ju allt i brunt i hoppvög annars.. men nå väl, de får gå an ett tag i alla fall..
26221_384862046156_518751156_4466338_1945120_n.jpg

30811357.jpg

Ingen aning än så länge om hur länge jag måste avstå från ridningen eftersom läkarna inte vet hur allvarlig skadan är. Ska på återbesök i början på maj och hoppas på att veta mer efter det. :(

så trist men håller tummar och tår...

Tack! :) Eventuellt kommer jag fuska och rida min stabila valack fast jag inte får... Men det får bli barbacka då (eftersom det skulle göra för ont att rida i en sadel och att rida med stigbyglar/läder är HELT out of the question) - och bara om jag får hjälp att komma upp och ner utan att vänsterbenet påverkas. :angel:

Fy 17 va JOBBIGT för dig. Litet tips; Jag blev översprungen av min häst och stukade min fot grymt illa. Dr hade hellre sett den bruten. Tog ett halvår att bli helt bra. men jag köpte BOT till fotleden och det kändes MKT bättre. Svullnaden gick ned fortare med det på.

Min häst håller sig fortf i skinnet. får skritta förhand upp till en halvtimme om dagen nu. ÅB på måndag. Men stackarn vägrar kissa i sj hagen, så jag måste upp mitt på dagen och ta in honom. Hårt grus där tycker han o vill inte stänka ned sina rasben:crazy:

Hoppas du bättrar på dig fort nu.
/ C

Ser jättebra ut!
Det var roligt va?

Min röding var också på terrängträning igår. Hon är HET och blir lite stark:).
Skulle vilja att hon befäste teknik och taxering på banhinder först
Jag trodde det var banhoppning igår också, det är ju det som behövs, men, men.
Tyvärr är det så fullbokat på hopplektionerna. Målet är ju att hon ska hoppa på kvalite´n och det är ju gga långt dit så förhoppningsvis borde hon vara klar till dess? Eller vad tror ni?

Jag börja bli ridsugen, tror att coccilanan ( stark hostmedicin ) har gjort lite nytta så på fredag får det nog bli en liten skogsutflykt...

Usch, stackars, stackars dig..Det låter inget vidare, och sen må illa av värktabletterna på det, fy..

Krya på dig!

Ja, men det känns som det går åt rätt håll då?
Lillnissen, vill inte kissa...ja dom e´ la för söta:).

Här yrde också nå´t vitt elände i morse, iof. bara enstaka flingor men..

var det dom bilderna du tänkte ladda upp? :)
Fin är hon iallafall

KL
Jag fick flyga hem idag.
Kvart över 9 fick jag reda på att vi skulle bli upphämtade med buss halv 10.
Har inte ridit på 2 veckor men tänkte att jag skulle göra det imorgon.
(jag längtar redan :angel:)

Tack för hjälpen, min dator jävlas med mig. :devil:

Vad kul att du äntligen är hemma, har ju saknat dig i stallet! Din mamma har varit superduktig! :laugh:

Det var superkul!:D Hon suger som bara den mot terränghinder o det är ju det jag vill få fram för då är det mycket lättare att få dom att hoppa banhoppning sen.

Så jag tycker ju tvärtom, det är perfekt att din Pålla är lite het på terrängen för då kommer banhoppningen att lösa sig av sig självt. Ofta blir de lite "på" i början men det rättar sig sen. När hon får hoppa flera hinder i rad, typ en minibana, så ska du se att hon inte är så himla het för då måste hon ju tänka själv...:D

Ang kvalitén i höst så kommer din häst att vara färdig så bra som hon går redan nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar