Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Inte visste jag att du bor så nära mig! :) Jag får komma o kolla på någon träning någon gång, nu när jag inte kan vara med själv kan jag agera åskådare istället. Har många kompisar som brukar vara med på träningarna! :idea:

Jag har faktiskt redan många BoT-produkter! :idea: Har ryggskydd, handledsskydd, två knäskydd och ett fotledsskydd! :) Ja - jag har en värdelös kropp... :crazy: Just nu har jag ju dock den stabiliserande ortosen så än så länge kan jag inte använda BoT, men så fort jag inte MÅSTE ha ortosen hela tiden så ska jag växla mellan den och BoT! :)

Jag håller tummarna för att din häst återhämtar sig FORT och inte får några bestående problem! :bump:

SÅ snygg häst! Grattis till köpet! :)

Inte visste jag att du bor så nära mig! :) Jag får komma o kolla på någon träning någon gång, nu när jag inte kan vara med själv kan jag agera åskådare istället. Har många kompisar som brukar vara med på träningarna! :idea:

Ha ha jo jag vet vem du är o du vet vem jag är...:D Vi har dessutom gemensamma bekanta sen du gick i skolan häromsistens!:angel:

Jaha! :o Jag hade verkligen noll koll!!! Men kollade din hemsida nu, så nu har jag koll på vem du är! :rofl:

Grattis till din nya häst! :laugh:

*knapplån*

Min 06.a har fått vila mån, tis och ons.
imorrn tors ska han skrittas ut i skogen.
så det är ganska lugnt för hans del i skrivande stund.
på sön ska han iaf på testa att hoppa lite igen.

Tack. Just bestående men är det jag är orolig för. Han börjar ledsna nu o flippar när han får skritta, vilket jag har full förståelse för.

Krya på dig!
/ C

Äntligen en fungerande dator!!!:D

Hoppas återbesöket går bra så du får positivt besked...

Kl.
Idag har jag hoppat min häst på ridbanan för andra gången i hans liv:).
Första gången förstod han inte alls att han skulle hoppa utan försökte bara lyfta benen lite extra, med den följden att vi drog med bommar både kors och tvärs.
Men idag var han mycket mer på hugget, bjöd fint och vi fick några fina språng. Jag blir ständigt förvånad över hur fort unghästarna verkar fatta.
Ska försöka be någon ta lite kort på oss någon dag:)

Imorgon blir det ridtur i skogen.

Vilken fin häst du köpt! Ser ut att ha massor med utstrålning.
Om allt flyter på med min häst så planerar vi att vara med på kvaliten i Skövde, Grevagården (tror jag)

Sög för myckt i ridtarmen idag..
Oj:love:, vad hon är härlig. Ut i skogen på helt främmande mark. Liten lätt snö/hagelskur det första men det drog förbi. Åh, hon bara går och går i en gga stadig form med spetsade öron.
Seadan lite padock med galoppfattningar och lite sidvärts och framdelsvändningar:).
Bytte bett med till ett jag alternerat med hemma. Hon får skav på utsidan samt var nu lite torr och hård i mungipan:(.
Detta är tre-delat och har fasta ringar och hon var så fin.

Efter det shopping med familjen så man kan säga att jag tog ut mig lite kanske men, fasen, ville knappt kliva av henne, jag som varit både sjuk och lite"rid-down".

Kanske bettet är lite för kort om hon får skav i mungipan?

Kul iaf att ni hade så trevligt på er lilla ridtur o jag hoppas verkligen inte att du får sota för din överenergi senare...:o

I helgen får min lilla vila vidare...har haft ofrivilligt uppehåll sen i onsdags pga tappsko o imorgon är det säsongsdebut för min Grå så då ska jag dit o heja på!:banana:

Skönt att du fått tillbaka ridkänslan igen! Så underbart också att det gick bra för Er.

KL

Shit vad dålig jag är på att vara inne här, hinner inte just nu pga jobbet..
En liten update iaf
Min hade i början av veckan vilat i 1v, hade egentligen tänkt att starta henna nu i slutet men jag fick rida i måndags då hon var helt tokig. Så otroligt mycket energi att hon sprang efter mig i hagen när de fick mat och gnäggar. Riktigt härligt att höra!

Förra torsdagen var vi hos tandläkaren, en riktigt duktig tjej så om ni bor i närheten så kan jag rekommendera henne. Rosie var inte helt oväntat superfin i munnen, känns bra. Anledningen till att jag fastnade för den här tjejen är att hon har ett bra tänkande gällande hästars kropp, om man kan utrycka det så. Jag älskar sådana människor, som vågar gå ifrån den "vanliga" och köra sin egen väg. Ett bra exempel, ni vet den här oskrivna "reglen" när du ställer in bettet mot tränset. Det ska vara två veck i mungipan och bettet ska vara si och så. Jag har blivit tillsagd att göra så en gång i tiden och alltid gjort så... Ni hör ju..
Denna tjejen visade effekterna av att låta bettet ligga där och det var ingen vacker syn, ujja! Så nu kommer bettpolisen Emma och kontrollera alla bett hur de ligger ;) Förklarar gärna vad jag fick lära mig om någon är intresserad.
Resan slutade med att två nya bett inhandlades och jag blev ytterligare en lärdom rikare. :D

I lördags var det ET som gällde, här blev jag helt chockad när tjejen säger att Rosie är kanonbra i kroppen, det enda hon nämde var att hon behöver mer muskler, främst i ryggen. Men inga spänningar och inget annat krux så jag fick riktigt bra med beröm för min ridning vilket jag sög åt mig direkt :)

Det känns att vi tagit ett bra kliv ur "bebisåldern" och närmar oss ungdomen med stormsteg, jag kan tillochmed rida henne nu med framåtbjudning och form. Helt underbart!
Framöver har vi inplanerat hoppträning, dressyrträningar som vanligt och någon hoppCR. Innan det blir semester ska vi helst hunnit med en programridning med.

Nog med skryt och tjat från mig

Härligt! Hon har haft riktiga spa-dagar då?

Ja, du läste ju om kanske även om mitt bettproblem..Tror snarare att mitt äär för långt?
Sedan är det ju inte matte (jag)som ridit det sista, tror kanske det blir lite dragkamp och hon kanske inte anammar mitt sätt att lossa Nissan men vi får snacka om det. Går det hål och blir riktiga sår så är det ju inte bra..

Tipsa gärna och förklara om du kan..
pm::a gärna vad för tandis du varit hos..

..som jag svarade Tessalonica så tror jag snarare att det är lite långt, hmm...
Måste till tandis/vet snart ändå, hon har ju kvar en vargtand som troligen behöver bort.
Slänger ju aldrig med huvudet eller så men det är inte helt hundra..

Jooo, visst har jag fått sota för min energi igår idag istäället..:(. ( Fast det var lite värt det;). )

Hon har blivit lite bortskämd, sedan var väl inte tandläkarbesöket med lite lugnande så rolig men väldigt informationsrik för matte :)

Jo jag läste men i all min iver när jag skrev så glömde jag det...
Jag tror också att du har ett för långt bett, det brukar resultera i skav och spruckna mungipor. För att kunna förklara så gott jag kan så ska jag ta lite bilder ikväll, lägger ut dem imorgon tsm med en redogörelse :)

Ja pm:ar om hemsidan

*kl*
Hoppträningen igår gick si så där. Sickan skötte sig super men tyvärr hade jag så ont i ryggen även om jag knaprade piller att jag inte kunan rida hans shysst fram till hindrena. Men fick med mig en fotograf denna gång, fast ridhus som de är blev de inte mkt till foto.

26221_385589616156_518751156_4480733_1796089_n.jpg

26221_385589626156_518751156_4480734_6178317_n.jpg

26221_385589636156_518751156_4480735_4679317_n.jpg

KL

Jezzie var piggelin idag.
Jag var riktigt nära att åka av.
Hon börjar bli riktigt fin nu (och tjock :angel:)
Hon har vart helknäpp både igår och idag.
Hon hade ner understa tråden i hagen idag och kasta sig i spolspiltan både framåt och bakåt så kedjan gick av :crazy:
Tyvärr åker hon nästa söndag. :(

Någon mer med ponny som ska visa på kvalitén?

kl
Idag blev det en lugn och avkopplande tur i skogen alldeles ensamma, vad det är skönt ibland... Bara skritt och trav iof men vi lyckades pricka in en halvtimme i sol mellan hagelskurarna och ösregnet:banana:
Känner mig så glad över min hästs härliga temperament, han har en personlighet och ett sätt som passar mig ypperligt:) Är så glad att jag köpte rätt häst (föl).
Imorgon har vi städdag i stallet så då får pållen vila.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar