Sv: Del IIII Hur går det för era 06r?
Skönt att du fått tillbaka ridkänslan igen! Så underbart också att det gick bra för Er.
KL
Shit vad dålig jag är på att vara inne här, hinner inte just nu pga jobbet..
En liten update iaf
Min hade i början av veckan vilat i 1v, hade egentligen tänkt att starta henna nu i slutet men jag fick rida i måndags då hon var helt tokig. Så otroligt mycket energi att hon sprang efter mig i hagen när de fick mat och gnäggar. Riktigt härligt att höra!
Förra torsdagen var vi hos tandläkaren, en riktigt duktig tjej så om ni bor i närheten så kan jag rekommendera henne. Rosie var inte helt oväntat superfin i munnen, känns bra. Anledningen till att jag fastnade för den här tjejen är att hon har ett bra tänkande gällande hästars kropp, om man kan utrycka det så. Jag älskar sådana människor, som vågar gå ifrån den "vanliga" och köra sin egen väg. Ett bra exempel, ni vet den här oskrivna "reglen" när du ställer in bettet mot tränset. Det ska vara två veck i mungipan och bettet ska vara si och så. Jag har blivit tillsagd att göra så en gång i tiden och alltid gjort så... Ni hör ju..
Denna tjejen visade effekterna av att låta bettet ligga där och det var ingen vacker syn, ujja! Så nu kommer bettpolisen Emma och kontrollera alla bett hur de ligger
Förklarar gärna vad jag fick lära mig om någon är intresserad.
Resan slutade med att två nya bett inhandlades och jag blev ytterligare en lärdom rikare.
I lördags var det ET som gällde, här blev jag helt chockad när tjejen säger att Rosie är kanonbra i kroppen, det enda hon nämde var att hon behöver mer muskler, främst i ryggen. Men inga spänningar och inget annat krux så jag fick riktigt bra med beröm för min ridning vilket jag sög åt mig direkt
Det känns att vi tagit ett bra kliv ur "bebisåldern" och närmar oss ungdomen med stormsteg, jag kan tillochmed rida henne nu med framåtbjudning och form. Helt underbart!
Framöver har vi inplanerat hoppträning, dressyrträningar som vanligt och någon hoppCR. Innan det blir semester ska vi helst hunnit med en programridning med.
Nog med skryt och tjat från mig