Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Vilken härlig häst:love:
Grattis till en så fin häst och välkommen hit.

Kl.
Idag arbete i longerlina, killen arbetade på fint...
Helt underbar kväll i stallet, sol och varmt.

Okej skoj :P Vart ska du visa på kvalitén?

*kl*
Tönten jag har är sv. ridponny u. elvira (new forest) e. Sam B (New Forest + Fullblod) inriden 08 - 09 och ht 09 hoppades hon in och hoppade hinderbana på 50 cm och terränghinder på 60 cm. Löshoppat 120. Jag hoppas att Fendi blir stor C-ponny och mitt mål är att hon ska kunna bli fälttävlan men vi får se hur hon utvecklas. Annars kommer hon bli dressyrtönt tills nån annan börjar hoppa henne regält, jag är för lång för att hoppa högre än 60-70 med henne ^^

Amen läcker polle eller :d
Vad är det för nått?

Om jag byter ut din mot min 06-a blir du ledsen då? :angel: (haha c-ponny mot häst.... hm)

Igår invigde vi dressyrsadeln! Å jisses frid vilken skillnad det är....man kommer ju åt dom på ett helt annat sätt än i hoppsadeln.

Vi fick rida på andra grannens bana, där har vi aldrig varit förut o efter lite hysterisk slängtrav några varv sansade sig lilla Bruna och var riktigt riktigt fin...Galopperade t om 2 varv på tygeln i rund fin galopp och hon är ju jättelätt att sitta ned på i galoppen!

Ska se om någon kan filma oss nåt snart, vore kul att själv få se hur hon ser ut nu under ryttare.

knapplån

vad roligt att det börjar komma in nya i tråden!
jag rider inte riktigt så mkt som jag borde på ngn av hästarna ännu.
den där muskelinflammationen som jag hade nyligen har kommit tillbaka så jag har fått tillbringa lite tid hos farbror doktorn istället för i stallet. Men lite har jag ridit :laugh: men det blir en del vilodagar för 06.an nu fortfarande pga detta. Han hoppade dock i helgen som var, en bana på 70 cm utan problem.

KL

Jezzie var superduktig idag!
Vi plus 2 till var ut i skogen. Dom svängde av på en väg medans vi fortsatte SJÄLVA hem. Inte ens en liten protest. Mötte även en transport. Rörde inte en fena. :laugh:

Så här såg ut hon ut för några veckor sen....

30854956.jpg

Det var väldigt duktigt! Inte lätt att gå från sina kompisar när man är unghäst.

Tjusigt:)!
Har plågat min inför morgondagen, dvs ryckt man, fast ja får väl erkänna, delvis klippt:angel:. Hon hatar det nämligen..
Får se om maken orkar fota nå´t imoor´n...
Hoppträningen igår gick kanon, hon har ju ganska lätt för sig. Blir iof gga svettig och lite trött på slutet, jag får väl ut och jobba lite mer kondis i skogen..? Har ju ridit rätt lugnt och lite men hon kanske är mogen för lite mer konditionsträning..
Är så svårt ibland att veta..

Fast det känns ju som helt normalt att en unghäst blir trött i slutet av en hoppträning? Därmed inte sagt att du inte ska träna kondition.

Då håller jag tummarna för att du hittar en bra, BILLIG sadel!:D

Om du kommer till Tranemo på söndag så kan vi träffas, Grå startar där då.

*KL*

En liten uppdatering från oss. Tiden går så fort, nu är unghästkursen på 5ggr avklarad. Jag upptäckte att jag har en dam med egen vilja som inte bara gör som man säger. :angel: Men även att jag har en underbar häst som har gjort stora framsteg på dessa gånger. Det har verkligen gått bättre och bättre för var gång och det har varit SÅ kul!!!
Extra roligt är det att det nu blir en fortsättning på 5ggr till, och nu ska vi fokusera på bommar och hinder. Ikväll är första träningen med bommar. Det ska bli jättespännande. :D

Min lilla Honey har fyllt fyra år också. Tog med kameran och fotade ett par bilder i hagen. Ska se om jag får in någon på datorn med snart.

KL

Ett par bilder på min bebis. :D Har haft henne 3 veckor nu och det är sååå kul att rida! Imorgon ska vargtänderna bort, kommer att få ridabstinens medans det läker. :)

I2731247W600H399V20100429T070628Z.jpeg

I2731248W600H399V

Går inte att se dina bilder :(

Jag red i sidepull före och straxt efter att jag tog vargtänderna på min tjej, det fungerade bra.
Hoppas det går bra att ta vargtänderna på din bäbis :laugh:

Det är dax för mig att beställa tid för årlig tandkoll till min kuse med.

Går inte att se dina bilder :(

Jag red i sidepull före och straxt efter att jag tog vargtänderna på min tjej, det fungerade bra.
Hoppas det går bra att ta vargtänderna på din bäbis :laugh:

Det är dax för mig att beställa tid för årlig tandkoll till min kuse med.

Jag har funderat på att testa det. Hur går det att styra osv med sidepull (hon är lite vinglig emellanåt)?

Jag kan se bilderna med Firefox, men inte med Explorer. Testar igen med en annan variant:
4562092341_0a52f45c73_m.jpg

4562092367_4b689b3da3_m.jpg

Senast ändrad:

Nu ser jag bilderna! Fin häst!!! :laugh:

Jag red/satt in min i sidepull och det var inga problemm alls med att svänga. Jag tror inte man ska korta tyglarna för mycket, utan rida mer på långa tyglar. Men å andra sidan så får dom då balansera upp sig själva och jag har inte uppplevt min som vinglig någon gång.

Jag red mycket i skogen, parerade och sick sackade mellan träden osv. Inga problem. Red alla tre gångarterna. (inte i skogen , men på vägen ;))

Det är väll inget man väljer för att träna finlir i dressyren precis, men utmärkt alternativ om man vill kunna fortsätta att rida på ute för att hålla igång hästen.

*kl*

Igår red vi ut i skogen ensama :) Jätte nöjd över henne, hon töntade lite i början men hon lyssnar otroligt bra på rösten och skänkeln. Verkligen en toppen ponny kommer det bli :p Galopperade och travade ute med och inte änns den stora skräphögen efter att ägarna renoverade sitt hus skrämde henne nämnvärt. Är sjuuukt nöjd över henne!

Vårat problem är mer att hon inte tycker att det är så skoj att stå inne själv men det handlar nog mer om att det ska bli en vana, så det kommer ju med tiden :)

Här kan man följa oss i framtiden: http://www.dressyrflikka.blogg.se

Åh, det låter ju jättebra! Som du säger; huvudsaken är ju att man kan hålla igång under tiden och det är så tråkigt att bara longera o tömköra hela tiden.

Åhhh en Aerline!:love: Jag älskar Aerline avkommorna för deras härliga temperament o ridbarhet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar