Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Oj oj oj så var första hoppträningen avklarad. Jag som trodde vi skulle börja med lite bommar bara. Men nä då, bommar var det iof också, sen plockade vi fram ett hinder på en gång.
Lite tveksam var hon allt. Fick driva på lite och övertyga henne om att vi ska över. Första hoppen trodde hon nog att det bodde ormar i hindret (instruktörens ord), men sen gick det bättre och sista hoppen gick riktigt fint. Ska man tro tränaren så hoppade hon med riktigt fin teknik också. Så jag väljer att tro på det ;).

Tänk att lilltjejen blivit så stor att vi åker på hoppträningar :banana: Duktig hon är. :love:

Ett par bilder också.

dagen efter sin 4-års dag.

Uploaded with ImageShack.us

På väg till hoppträningen

På plats utanför ridhuset

Sen åkte sambon till jobbet under tiden jag red, så några tjusiga ridbilder finns inte.

Fina hästen:)! Visst är det roligt nu när dom börjar bli stora!
Var på sadelprovning igår, tog en himla tid och hittade inget ändå som passade men lite hintar om vad som kan funka..
Kentaur låg faktiskt jättebra men jag kom liksom inte ner i den..
Albion provade jag och den funkade men jag tyckte den var lite dyr i förhållande till årsmodell..
Sitter här i Kentauren..
30860628.jpg
[/IMG]

30860626.jpg
30860632.jpg

Tack!

Ja sadlar är ett gissel. Du tror inte du skulle prova en kentaur i större sitsstorlek? Ser lite liten ut för dig. men jag kan ha fel.

Skulle också behöva få en sadelutprovares åsikt igen om min sadel, det känns som det hänt en del i kroppen på min tjej sen jag kollade att sadeln passade sist....

Oops här kanske inte var rätta stället för detta inlägget...:o Driv dina krav via rätta kanaler istället tycker jag.

Hon är väldigt vacker din häst, aramis! MEN vilken tråkmåns hon går med som inte vill leka!:rofl:

Hon är väldigt vacker din häst, aramis! MEN vilken tråkmåns hon går med som inte vill leka!:rofl:

Tack snälla, ja jag skrattar när jag ser videon själv. :D Så typiskt, hon fladdrar och far runt för att få igång honom och han bara "suck, ge dig jag vill ÄTA"

Det är inte första gången det ser ut så, men ibland så får hon fart på honom med ;)

Aramis & Novali01; Jag provred totalt tre sadlar. Kom dit klockan 15 och åkte därifrån vid 18:00:mad:.
Kentauren jag provred var en 17½ och den vart nog lite trång för min rumpa..
Albionen var märkt 19" men skulle vara som en 18", den var skön men jag känner viss osäkerhet med min Pållas korta rygg.
Funderar lite på en 18" kentaur där man kanske tar ur lite baktill för att inte få tryck av kilbossorna?

Det är ruggigt svårt med sadlar. Hade ju klantigt nog inte ridit hästen på knappt 3 veckor heller.
Tyckte jag for och studsa som 17, lite jobbigt, så;).

Jag tycker du ska prova fler sadlar istället. Man brukar känna rätt bra vad man gillar även om den är lite för liten.

Åh vad jag är dålig på att hänga med i denna tråden!
Här kommer iallafall två kort på oss!
IMG_0686.jpg

IMG_0661.jpg

FINT! Vad har du för sadel? Ser ut att vara väldigt skön för ryttaren!?:p

Men så fin han är!:love:. Jätte kul att äntligen få se han på film! Han ser stor ut?! Fin galopp!

KL
Jag har släppt in min i egen större hage nu. S H I T va han sprang i början. Men lugnade sig ganska fort o sen vart det inget mer. Känns lite oroligt, men å andra sidan har han bockat o studsat o stegrat nästan lika mkt för hand. Han har inte kunnat rulla sig på 3 v, gissa om han gjorde det galet mycket nu!? SÅ lycklig!
/ C

Jag har en Jensen Amiral dressyrsadel o en Jensen hoppsadel på min. Ursköna sadlar o hoppsadeln är måttad efter mig. Passar på rakare rygg, även ngt överbyggd.

Tack så mycket!! Han är ca 170 cm i mkh. Känns precis lagom så jag hoppas att han stannar där:)
Här är två nytagna bilder också:love:

aslanapril2010001.jpg

aslanapril2010002.jpg

Lycka till! Hoppas du filmar så vi får se din fina häst hoppa!:)

Tack! Jag har faktiskt film folk med mig men man ska ju hinna få upp den här också, skulle ju lagt ut viss info om tandläkarbesöket :angel: Det kommer, snart...;)

Nu kilar jag iväg..:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar