Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

vet du hur deras temperament är? alla jag träffat som i sin tur träffat flera numero unos säger att de inte varit de lättaste.

Egensinniga :D, kan nog sammanfatta dem som jag traffat (enl deras agare da). Och iaf de 3 som stod pa vart forra stall hade inte sa mycket egen motor - men hoppa, det kunde de!!

*knapplån*

jippie, min nya videokamera är levererad...så fort jag fått avin:n så har jag min nya leksak hemma :D

Bjuder på 2 kassa bilder så länge....

4maj.jpg

4maj2.jpg

Jättefin hoppmaskin du har!:love: Vad var det för höjder?

Gillar din stil, du gör det enkelt o okomplicerat för hästen.

KL

En liten bildbomb på min lilla Bling Bling. :D Vargtänderna är bortplockade, så nu börjar allvaret; hon ska vara i topptrim tills Kvalitén. ;) Remix's 4-åring står i samma stall, så vi får peppa varandra. :)

4583262351_a603d3e0bc.jpg

4583262323_ea1a646402.jpg

4583262299_973bf06d85.jpg

4583262253_9e32b6180f.jpg

Guuud vilken fin häst :d både till utseende o hull o kropp..verkligen vacker o ståtlig :laugh:

Sicken fining!
Disa skall också matchas mot kvalitets, men det lämnar jag åt hennes uppfödare att sköta om.

KL
Igår var vi ute och galopperade, vi har en jättefin preparerad slinga med superunderlag att spurta runt på.

filnamn-296f6753ad965c84704dd18a2461d7bb4be1f6b24ce84.jpg

KL

Har inte varit så aktiv här, men nu har jag faktiskt fixat nya bilder på pållen.

Sorry för bildbomd :angel:

Såg dig påvägen till stallet nyss :D

förresten tyckte jag Bling såg lite halt ut, du vill inte sälja henne billigt? :angel:

KL

Veterinären var ute idag.
Jackie har ju vart halt sen i fredags och idag gjordes böjprov.
Hon var gallig och reagerade på båda bak och var riktigt halt på vä. bak.
Väldigt stel i ryggen och ska masseras.

Usch! inge kul att få hem en sådan häst. Verkar som jag kommer få lämna er och denhär tråden..

KL
Jag tänkte hoppa lite småskutt hemma, är det någon här som sitter inne på nån go hoppövning?
Som passar 4 åring + dressyrtant!

KL

Veterinären var ute idag.
Jackie har ju vart halt sen i fredags och idag gjordes böjprov.
Hon var gallig och reagerade på båda bak och var riktigt halt på vä. bak.
Väldigt stel i ryggen och ska masseras.

Usch! inge kul att få hem en sådan häst. Verkar som jag kommer få lämna er och denhär tråden..

Finadyne i 10 dagar. Är hon inte bättre då blir det röntgen.

Tack :laugh:

Han är e. Smashing Hit ue. Briar.

Vi är inte alls kommit så långt, han är väldigt lugnt tagen och har väl krupit över 175 cm nu. :crazy:

Han har varit hos en duktig dressyrryttare i mars sen han kom hem rider vi nästan bara i skogen, han har även fått testa skutta lite hinder med ryttare för första gången nu på vårkanten. Det enda vi jobbar på egentligen är framåtbjudningen.

Däremot har vi problem med vänstergaloppen, nån som har tips på hur ni har stärkt era när dom varit svagare i ena sidan?

Sen letar jag sadel som en galning, nån som har några spontana tips? Du Novali ska väl va bra på det? :idea:

Mycket fin häst du har!!
Härlig färg också.

Kl
Igår tränade vi för första gången, för dressyrtränaren. Gick faktiskt ganska hyfsat. Hästapållen hade fin framåtbjudning men det vi ska träna på är att få honom med lika stöd på båda tyglarna. Han släpper höger tygel lite.
Har bokat in nästa onsdag också... Såå kul! :)

Tack så jättemycket! Det är lokal 80 och 90cm, hennes andra tävling. Helgen som kommer nu kommer vi troligtvis starta en regional 1m som är speciellt för 4-åringar :). Jag har som mål med min ridning att göra så lite som möjligt :) .

Ska din häst också visas på Strömsholm?
Jag tror det, är iaf den visningsplats som ligger närmast uppfödarna. Eftersom det är de som trimmar och som kommer att sköta om visningen får de också bestämma var de vill göra det.

Min häst har varit och är fortfarande oliksidig och jag har faktiskt inte gjort någon störregrej utav det,jag har bara fortsatt som vanligt. Jag kräver lika mycket i båda varven såklart och låter henne inte gå snett eller så, men att sätta någon speciell övning för bara det har jag inte känt att vore lönt. Säger inte att detta är det bästa alternativet,men för min häst har det fungerat bättre och bättre och det har gått stegvis utan att jag har behövt pusha henne :).

Svårt att säga med bara en ryggbild från sida...men vad rider du i i dagsläget o vad hade dressyrryttaren på hans rygg när h*n red?

Ang vänstergaloppen är det så för de flesta att 1 sida är sämre. Det blir bättre med styrka sen men jag brukar göra så att jag galopperar 1 varv mer i den svaga sidan än den starka. Inte mer men heller inte mindre. Den sidan behöver ju lite mer träning än den andra för att komma ikapp.

Men galoppera massor när du är ute istället. De flesta travar mest när de är ute, jag galopperar alltid mest för det är galoppen som är svårast att stärka på volten.

Har testat en Zaldi, allround med en är för svängd och en Wintec IW som inte heller låg helt bra. Nu (idag faktiskt :)) har jag testat en Kieffer som ligger riktigt bra.. Däremot kan jag väl inte påstå att det var den skönaste sadeln jag nånsin suttit i :angel:

Hon som haft honom på utbildning hade ju egen sadel och jag kan verkligen inte komma på vad det var för märke :o..Ska fråga henne igen.

Idag har han iaf skött sig helt strålande, fin framåtbjudning och riktigt fina fattningar även till vänster! :d Har ju ingen att rida ut med längre :mad: och ibland känner jag att jag verkligen skulle behöva den där draghjälpen ute men det går verkligen framåt.

Ska tänka på att galoppera mer ute, tack för tipset :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar