Del IIII Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del IIII Hur går det för era 06:or?

Tack så mycket!

Din är jättefin den med! :d Har ju varit inne här och kikat i smyg ;)

knapplån

nu har min nya videokamera kommit, superkvalité på tv:n...dessvärre fixar jag inte att ladda över det på nätet med bra kvalité och min dator är för slö för HD formatet.

red tidigt i morse i blåst iaf och fick ngn snutt.
vi testade förvänd galopp vilket gick jättelätt :bump: jag råkade dock bryta av han lite hastigt för jag vart så glad :-D

kort film

kl

Jackie är redan bättre :laugh:
Vi har förhoppningsvis kommit på orsaken till allt.

*KL*

Nu tar även jag och hänger på 06-tråden!

Från och med idag så har även jag en 06:a. En brun Welsh cob-hingst. En alldeles underbar liten häst :love:

Här kommer några bilder!

Från när jag var och tittade
DSC_0002.jpg

DSC_0028.jpg

DSC_0032.jpg

Från idag när han kommit
DSC_0045.jpg

DSC_0080.jpg

Välkommen hit!
Vilken fin häst du har köpt. Ska du spara honom som hingst? Är han mycket riden/ utbildad?

Tack :)

Tanken är, som det ser ut nu att spara honom som hingst för att ev. kunna använda honom lite i avel längre fram.

I första hand är han tänkt som dressyrhäst åt mig. Fast änsålänge är han bara sutten på ca 15 ggr. Han har varit rätt sen i kroppen så tidigare ägare har inte velat pressa på utan istället låtit honom få växa i sin egen takt (:bow:)

Hoppa ska vi väl också prova på, och är jättesugen på att ställa ut honom också! Han är sedan tidigare visad med väldigt fina omdömen och poäng.

*Hugger sista knappen*

Vad avundsjuk jag blir på er alla som är friska o har friska hästar o är igång o tränar o tävlar! Jag vill OCKSÅ vara igång!!! :cry:

Liten uppdatering från mig... ÅB på sjukhuset var väl inte SÅ upplyftande. Sprickan visade inte vara en spricka utan en fraktur (inte konstigt att det gjorde så ont då!) och knäskadan är en vridningsskada som kommer ta sin lilla tid innan den stabiliserat sig helt och hållet. När jag frågade när de trodde jag kunde rida igen så menade de på att det beror vad jag menar med ridning... :grin:

Om jag skrittar utan att använda benen för mkt så kan jag rida så fort jag känner att det inte gör alltför ont (har ju fusk-suttit några minuter - typ fem - på min "äldre" häst för att lindra abstinensen lite), men rida ordentligt m stigläder o full belastning på benet kunde jag inte räkna med att göra på ytterligare TRE MÅNADER!!! :eek: :cry::cry: Missar alltså hela roliga våren o sommaren... Kommer komma igång ordentligt lagom till vintern när jag ändå behöver trappa ner pga vinterväglag... :( Är SÅÅÅÅ ledsen o besviken... Detta innebär att jag kommer missa ALLTING: fyraårschampionat, kvalitetsbedömning o Breeder's nästa år eftersom jag inte kommer komma igång med hoppning på allvar förrän våren 2011 (uppbyggnad av mig själv + häst + dåliga träningsmöjligheter under vintern)... :cry:

Glömde att jag hade lite bilder att visa på min 06-a från när min "stalltjej"/"hästhjälp"/"medryttare" eller vad jag nu ska kalla henne longerar henne för andra gången (tredje gången totalt som hon longerar öht).

Alice har alltså bara blivit longerad två gånger på över en månad, så hon har verkligen ingen kondition, inga muskler o är fortf för fet...

Senast ändrad av en moderator:

kl

Jackie är redan bättre :laugh:
Vi har förhoppningsvis kommit på orsaken till allt.

Jag hänger inte riktigt med i dina hästhistorier...vad hände med den andra ponnyn? Jessie? Och vart har jackie varit o blivit halt? Och vad är orsaken tror ni?....mysteriet tätnar...;)

Vad tråkigt för dig men om du börjar med sjukgymnastik lite lätt redan nu så kan det ju faktiskt gå fortare än vad de tror. Ofta kommer man ju igång med sjukgymnastiken lite sent...

Jag förstår att du är "döless" på att inte kunna rida ordentligt.
Men det är en härlig häst du har. Är såå svag för vackra huvuden med bläs... Hon har ett mycket fint uttryck!

Krya på dig.

Jag hänger inte riktigt med i dina hästhistorier...vad hände med den andra ponnyn? Jessie? Och vart har jackie varit o blivit halt? Och vad är orsaken tror ni?....mysteriet tätnar...;)

Haha!

Jezzie hade jag medans Jackie var hos sin gamla fodervärd på "tillridning".
Jezzie:
30922952.jpg

Jackie:
30364964.jpg

Jackie stegrade ju en hel del och slog över med den andra fodervrärden och troligen ramlat fel eller om det är sadeln.

Vad tråkigt för dig men om du börjar med sjukgymnastik lite lätt redan nu så kan det ju faktiskt gå fortare än vad de tror. Ofta kommer man ju igång med sjukgymnastiken lite sent...

Är redan igång med det. Har varit i ca 2-3 veckor. Fast officiellt är detta första veckan, jag tjuvstartade lite... :angel:

Jag förstår att du är "döless" på att inte kunna rida ordentligt.
Men det är en härlig häst du har. Är såå svag för vackra huvuden med bläs... Hon har ett mycket fint uttryck!

Krya på dig.

Tack så mkt! :)

Svårt att säga med bara en ryggbild från sida...men vad rider du i i dagsläget o vad hade dressyrryttaren på hans rygg när h*n red?

Ang vänstergaloppen är det så för de flesta att 1 sida är sämre. Det blir bättre med styrka sen men jag brukar göra så att jag galopperar 1 varv mer i den svaga sidan än den starka. Inte mer men heller inte mindre. Den sidan behöver ju lite mer träning än den andra för att komma ikapp.

Men galoppera massor när du är ute istället. De flesta travar mest när de är ute, jag galopperar alltid mest för det är galoppen som är svårast att stärka på volten.

Bra tips att galoppera mer ute, ska anammas direkt :laugh:

*kl*
Har nu forskat lite och Fendi är klass 1 bedömd på kvaliten 08 :)

Seg uppdatering från mig och lilla Fendi men fick nyss ett sms av hennes ägare om att hon har en cysta i näsan - vad detta innebär vet jag inte riktigt men det ska gå att rida iallfall. Om nån kan förklara lite mer ingående så gör gärna det :bow:

Här kommer lite old pix på fendi sedan 08 - 09
Alla bilder tagna och ägs av Victoria Nöjd som även äger fendi (så om nån vill köpa 4 åring hör av er!)
Photo_74194_934009.JPG

2009 - ej jag som rider
Photo_74194_1218746.JPG

Photo_74194_1299153.JPG

osså Fendi och Panoz 08 :D Haha lerinpackning? Ja det sägs vara hälsosamt
Photo_74194_816671.JPG

*lånar min egen knapp*

Idag följde syster med så vi tog lite bättre bilder i det fina vårvädret :laugh:

DSC_0143.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0179.jpg

DSC_0251.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 759
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
15 385
Senast: mrkarisma
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar