Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får tillbaka närmare tio! Räknade fel med några tusen, åt rätt håll.
Nu funderar jag på reseavdrag. Fattar inte hur man räknar det
Får en summa när jag använder skv:s verktyg. Men det är väl bara en del man får ut.. Hur sjutton räknar man?
Du ska lägga in hela summan så fixar skv resten. Men vill du veta bara för att själv ha lite koll så funkar det enligt detta.Får tillbaka närmare tio! Räknade fel med några tusen, åt rätt håll.
Nu funderar jag på reseavdrag. Fattar inte hur man räknar det
Får en summa när jag använder skv:s verktyg. Men det är väl bara en del man får ut.. Hur sjutton räknar man?
Samma här! Jag är glad över mina tusenlappar. Men hade kompis som skulle få tillbaks det gånger 10 liksom.Jag blev glad över 1900 tillbaka, så kom min kollega och sa att han får 19 000 tillbaka
Men ska dra lite för resor också.
Du ska lägga in hela summan så fixar skv resten. Men vill du veta bara för att själv ha lite koll så funkar det enligt detta.
Dina resemil till och från jobb x 18,5 kr x antal dagar du kört till jobb- 11 000 kr x 0,3
Så typ 12 mil x 18,5 x 260- 11000 x 0,3 = 14 016 kr tillbaka
Du ska lägga in hela summan så fixar skv resten. Men vill du veta bara för att själv ha lite koll så funkar det enligt detta.
Dina resemil till och från jobb x 18,5 kr x antal dagar du kört till jobb- 11 000 kr x 0,3
Så typ 12 mil x 18,5 x 260- 11000 x 0,3 = 14 016 kr tillbaka
Var kommer 0,3 ifrån?
Men varför ska man ta 30% av 11 000 då?30 % skatt.
Men varför ska man ta 30% av 11 000 då?
Det är standard på avdrag att man får tillbaka 30% av utgiften. Just för att skatten ligger på (ungefär) det.Men varför ska man ta 30% av 11 000 då?
Man får tillbaka ca 30% på det över 11.000kr men det kanske inte var solklart i exemplet.
Sedan tror jag det saknas en parentes runt det innan 0,3Det är standard på avdrag att man får tillbaka 30% av utgiften. Just för att skatten ligger på (ungefär) det.