Årets skattebesked

Det fÄr vara hur obra det vill att fÄ tillbaka, jag tycker att det Àr en go kÀnsla.
Tycker jag med! Och det Ă€r ju inte sĂ„ att man Ă€r sĂ„ blĂ„st att man inte fattar att det Ă€r pengar man egentligen "lĂ„nat ut" utan rĂ€nta. Men jag kĂ€nner att det inte handlar om sĂ„ stora belopp att rĂ€ntan Ă€r sĂ€rskilt mycket att snacka om, sĂ„ jag gillar att fĂ„ den hĂ€r klumpsumman pĂ„ vĂ„ren. De dĂ€r pengarna hade bara försvunnit in i det löpande pĂ„ nĂ„got sĂ€tt annars. SĂ„ funkar jag. đŸ€·â€â™€ïž

SÀrskilt jÀmfört med alternativet. Restskatt betyder ju att man har levt över sina egentliga tillgÄngar.
Haha va? Man behöver vÀl verkligen inte leva upp de pengarna? De Är jag hade restskatt (nÀr jag var student och hyrde lÀgenhet av ett bolag jag var delÀgare i) var det en summa som varje mÄnad sattes över för att tÀcka förmÄnsbeskattningen. Jag gjorde samma sak de Är jag bodde i hyresrÀtt och tjÀnade rÀtt dÄligt. Det rimliga för mig Àr att ha koll pÄ in/ut beloppet kontra vad man faktiskt har att leva med. DÀremot har jag inte haft ork eller tid senaste Ären med rÀnte stegringen vilket gör att jag ett gÀng Är nu fÄtt tillbaka drygt 20000, jag har mycket lÀttare att förstÄ att det Àr lite nice med en klumpsumma Àn att man skulle leva upp pengar man inte har bara för att man fÄr betala lite extra?

Haha va? Man behöver vÀl verkligen inte leva upp de pengarna? De Är jag hade restskatt (nÀr jag var student och hyrde lÀgenhet av ett bolag jag var delÀgare i) var det en summa som varje mÄnad sattes över för att tÀcka förmÄnsbeskattningen. Jag gjorde samma sak de Är jag bodde i hyresrÀtt och tjÀnade rÀtt dÄligt. Det rimliga för mig Àr att ha koll pÄ in/ut beloppet kontra vad man faktiskt har att leva med. DÀremot har jag inte haft ork eller tid senaste Ären med rÀnte stegringen vilket gör att jag ett gÀng Är nu fÄtt tillbaka drygt 20000, jag har mycket lÀttare att förstÄ att det Àr lite nice med en klumpsumma Àn att man skulle leva upp pengar man inte har bara för att man fÄr betala lite extra?
NejdÄ, det mÄste man NATURLIGTVIS inte. Men det bygger ju pÄ att man har koll. Ofta(st) har man ju istÀllet goda skÀl att anta att skatten dras som den ska, och inte för lite.

NejdÄ, det mÄste man NATURLIGTVIS inte. Men det bygger ju pÄ att man har koll. Ofta(st) har man ju istÀllet goda skÀl att anta att skatten dras som den ska, och inte för lite.
Jo fast lever man pÄ marginalen (det har jag gjort, tack och lov inte pÄ lÄnga Är nu) sÄ har man vÀl den kollen? NÀr jag behövde bry mig om ifall jag behövde betala tillbaka mellan 5-15000 varje Är hade jag definitivt den kollen för att inte leva upp de pengarna. Nu nÀr jag inte riktigt har koll men utgÄr ifrÄn att jag ligger inom +-10-20000 (senaste Ären har jag varit rÀtt övertygad om + myp pÄ rÀntorna) sÄ bryr jag mig inte men lever knappast upp de pengarna heller, de hamnar pÄ ett sparkonto tills de ev behöver betalas tillbaka.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst Àn jag angett 2023, jag blev jÀtte chockad och ringde CSN direkt, och fick jÀttebra hjÀlp... 2
Svar
22
· Visningar
1 710
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med trÄden men,, jag behöver lÀmna. Jag har koll pÄ alla bostadsköer, privata hyresvÀrdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 083
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "VĂ„rd" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 Ă„r...
Svar
14
· Visningar
1 687
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en vÀldigt trÄkig och frustrerande sits. För fyra mÄnader sedan gick vÄr TV sönder, precis en sÄdan dÀr dag nÀr vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 831
Senast: Derivata
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka