Mina medMina pengar har redan landat![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina medMina pengar har redan landat![]()
SÀrskilt jÀmfört med alternativet. Restskatt betyder ju att man har levt över sina egentliga tillgÄngar.Det fÄr vara hur obra det vill att fÄ tillbaka, jag tycker att det Àr en go kÀnsla.
Tycker jag med! Och det Àr ju inte sÄ att man Àr sÄ blÄst att man inte fattar att det Àr pengar man egentligen "lÄnat ut" utan rÀnta. Men jag kÀnner att det inte handlar om sÄ stora belopp att rÀntan Àr sÀrskilt mycket att snacka om, sÄ jag gillar att fÄ den hÀr klumpsumman pÄ vÄren. De dÀr pengarna hade bara försvunnit in i det löpande pÄ nÄgot sÀtt annars. SÄ funkar jag.Det fÄr vara hur obra det vill att fÄ tillbaka, jag tycker att det Àr en go kÀnsla.
Alla som ska förklara hur dÄligt det Àr att fÄ tillbaka verkar tro att andra Àr just sÄ blÄstaOch det Àr ju inte sÄ att man Àr sÄ blÄst att man inte fattar att det Àr pengar man egentligen "lÄnat ut"
Haha va? Man behöver vÀl verkligen inte leva upp de pengarna? De Är jag hade restskatt (nÀr jag var student och hyrde lÀgenhet av ett bolag jag var delÀgare i) var det en summa som varje mÄnad sattes över för att tÀcka förmÄnsbeskattningen. Jag gjorde samma sak de Är jag bodde i hyresrÀtt och tjÀnade rÀtt dÄligt. Det rimliga för mig Àr att ha koll pÄ in/ut beloppet kontra vad man faktiskt har att leva med. DÀremot har jag inte haft ork eller tid senaste Ären med rÀnte stegringen vilket gör att jag ett gÀng Är nu fÄtt tillbaka drygt 20000, jag har mycket lÀttare att förstÄ att det Àr lite nice med en klumpsumma Àn att man skulle leva upp pengar man inte har bara för att man fÄr betala lite extra?SÀrskilt jÀmfört med alternativet. Restskatt betyder ju att man har levt över sina egentliga tillgÄngar.
NejdÄ, det mÄste man NATURLIGTVIS inte. Men det bygger ju pÄ att man har koll. Ofta(st) har man ju istÀllet goda skÀl att anta att skatten dras som den ska, och inte för lite.Haha va? Man behöver vÀl verkligen inte leva upp de pengarna? De Är jag hade restskatt (nÀr jag var student och hyrde lÀgenhet av ett bolag jag var delÀgare i) var det en summa som varje mÄnad sattes över för att tÀcka förmÄnsbeskattningen. Jag gjorde samma sak de Är jag bodde i hyresrÀtt och tjÀnade rÀtt dÄligt. Det rimliga för mig Àr att ha koll pÄ in/ut beloppet kontra vad man faktiskt har att leva med. DÀremot har jag inte haft ork eller tid senaste Ären med rÀnte stegringen vilket gör att jag ett gÀng Är nu fÄtt tillbaka drygt 20000, jag har mycket lÀttare att förstÄ att det Àr lite nice med en klumpsumma Àn att man skulle leva upp pengar man inte har bara för att man fÄr betala lite extra?
Jo fast lever man pÄ marginalen (det har jag gjort, tack och lov inte pÄ lÄnga Är nu) sÄ har man vÀl den kollen? NÀr jag behövde bry mig om ifall jag behövde betala tillbaka mellan 5-15000 varje Är hade jag definitivt den kollen för att inte leva upp de pengarna. Nu nÀr jag inte riktigt har koll men utgÄr ifrÄn att jag ligger inom +-10-20000 (senaste Ären har jag varit rÀtt övertygad om + myp pÄ rÀntorna) sÄ bryr jag mig inte men lever knappast upp de pengarna heller, de hamnar pÄ ett sparkonto tills de ev behöver betalas tillbaka.NejdÄ, det mÄste man NATURLIGTVIS inte. Men det bygger ju pÄ att man har koll. Ofta(st) har man ju istÀllet goda skÀl att anta att skatten dras som den ska, och inte för lite.