Årets skattebesked

Nu har jag deklarerat! Hade fyllt i uppgifterna om husförsäljningen tidigare och betalt in vinstskatten så det gick snabbt.
Får tillbaka en rejäl summa vilket kommer väl till pass med tanke på att jag ska flytta igen.

Förra året deklarerade jag så fort det gick att komma åt, men insåg sen att det är rätt onödigt. Jag har en liten enskild firma att deklarera för också och då får jag inte tillbaka mina skattepengar förrän i juni, oavsett när jag deklarerar. Så i år drar jag lite mer på det.

Har inte gjort klart bokslutet så vet inte exakt hur företaget gått, men det borde stämma någorlunda med inbetald preliminärskatt där.
Privat ska jag ha tillbaka några tusen plus det extra som mina reseavdrag ger.

Jag tjänade typ 10K förra året (jobbade extra en månad, studerar), får tillbaka all skatt jag betalade. Sambon får betala tillbaka 10K. Så totalt blir det typ -8K för oss.

Jag ska tydligen göra avdrag för en såld lägenhet i Spanien och få tillbaka skatt från svenska staten som aldrig varit inblandad. Inte många penningar, men mer principiellt lite överraskande.

Jag har inte ens brytt mig om att deklarera än, kommer iaf inte få tillbaka någonting förrän i juni så ingen brådska.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 650
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 953
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 802
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka