Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När sker frånträdet? Såvitt jag vet ska man deklarerar försäljning av fastigheten/bostadsrätt det år fastigheten sålts, vilket är dagen för tillträde/frånträde. Så dagen du fick handpenning ska såvitt jag vet inte ha någon betydelse. Men det bör finnas tydlig information om det på skatteverkets hemsida.Om jag fick handpenningen för min lägenhet förra året men resten av summan i januari, ska jag deklarera för försäljningen i år eller nästa år?
De bundna räntorna lär tyvärr inte gå ner mer och tyvärr finns det risk att de bundna räntorna eventuellt går upp (jag skyller det på clownen i USA). Tror inte 3 månaders räntan kommer att sänkas mer i år med hänsyn till värdsläget - jag är mer orolig att den ev går upp men hoppas att den inte gör det.När började räntorna gå ner igen? Antar att jag får mindre i år än förra året pga sänkta räntor.
Du kan se din inkomstdeklaration på skatteverket.se from i morse även om du inte fått den till kivra än.Fortfarande inte fått mitt.![]()
Nej min är inte synlig trots att det stod att det from idagDu kan se din inkomstdeklaration på skatteverket.se from i morse även om du inte fått den till kivra än.
ECB har sänkt räntan igen, och Sverige brukar ju följa efter. Men med Trump och handelskrigen så får vi nog förbereda oss på turbulenta räntor och ekonomi i helhet.När sker frånträdet? Såvitt jag vet ska man deklarerar försäljning av fastigheten/bostadsrätt det år fastigheten sålts, vilket är dagen för tillträde/frånträde. Så dagen du fick handpenning ska såvitt jag vet inte ha någon betydelse. Men det bör finnas tydlig information om det på skatteverkets hemsida.
De bundna räntorna lär tyvärr inte gå ner mer och tyvärr finns det risk att de bundna räntorna eventuellt går upp (jag skyller det på clownen i USA). Tror inte 3 månaders räntan kommer att sänkas mer i år med hänsyn till värdsläget - jag är mer orolig att den ev går upp men hoppas att den inte gör det.
Har du kollat på Mina sidor? Jag var precis inne och kollade på min deklaration (en pdf-fil).Nej min är inte synlig trots att det stod att det from idag
https://www.dn.se/ekonomi/rantechocken-varning-for-dyrare-bolan/ECB har sänkt räntan igen, och Sverige brukar ju följa efter. Men med Trump och handelskrigen så får vi nog förbereda oss på turbulenta räntor och ekonomi i helhet.
https://www.bbc.com/news/articles/c30mz648nyno
Det förklarar varför jag inte hittade den , kunde klarat mig utan den vetskapen, -7630krHar du kollat på Mina sidor? Jag var precis inne och kollade på min deklaration (en pdf-fil).
Men artikeln du delade tar även upp att upplåningskostnaderna i tex Tyskland och Storbritannien har ökat. Ökade upplåningskostnader ger höjda bolån, i alla fall för de bundna räntorna. Min bank, SEB, meddelade mig igår att deras upplåningskostnader har stigit så den bundna räntan de kan erbjudna har gått upp med ca 0,1 sen slutet av januariECB har sänkt räntan igen, och Sverige brukar ju följa efter. Men med Trump och handelskrigen så får vi nog förbereda oss på turbulenta räntor och ekonomi i helhet.
https://www.bbc.com/news/articles/c30mz648nyno