Årets skattebesked

På ett sätt känner jag shit, lyxigt för det är ju rätt nice att få en stor klumpsumma, samtidigt vet jag ju att ja, man hade kunnat haft de där på något sparkonto med avkastning och hej och hå.

Det jag verkligen är nyfiken på är vad det är som ger såna stora summor? Räntor? Mycket skatt på lönen? Du behöver såklart inte svara, jag försöker bara förstå vad som påverkar mest.

Gissningsvis så spelar underskott av kapital in för många, nu när räntorna har varit höga.
Här blir det ungefär 75 000 tillbaka. En del av detta är att jag skattar för mycket på lönearbete, vilket jag ska korrigera nu. Det är en rest från när jag hoppade runt mellan olika anställningar.

Jag har ännu inte fått, men brukar vara den som får sist så hade inte väntat mig något annat. 😅 Jag är lite orolig då jag varit/är föräldrarledig så detta kan gå hur som helst!

Gissningsvis så spelar underskott av kapital in för många, nu när räntorna har varit höga.
Här blir det ungefär 75 000 tillbaka. En del av detta är att jag skattar för mycket på lönearbete, vilket jag ska korrigera nu. Det är en rest från när jag hoppade runt mellan olika anställningar.
Ja jag fick mitt nu och det var mer än jag brukar få, mycket riktigt var det räntorna som var höga. Då vet jag det!

När började räntorna gå ner igen? Antar att jag får mindre i år än förra året pga sänkta räntor.

Jag har äntligen fått mitt... Ränteutgifterna var betydligt högre 2024 än 2023 så du kommer få tillbaka mer om du hade samma lån... Jag får bara 3000 mer än förra året men blev glatt förvånad ändå =)

Jag fick besked tidigt, förra året var jag bland de sista.

Jag får dock betala, närmare 20' 😅🙈 Men det har jag räknat med, även om jag trodde att delvis höjda bolåneräntor skulle fått ner summan en aning.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 311
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 584
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 650
Senast: Derivata
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 2
Svar
31
· Visningar
928
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka