Årets skattebesked

Jag får tillbaka några tusen
Men alltså egentligen är det ju inte jättebra att få tillbaka det är ju pengar jag kunde haft nytta av tidigare eftersom det dragits för mycket nånstans
Så målet borde vara att behöva betala kvarskatt faktiskt

Ja men de flesta verkar ju jubla över att få pengar tillbaka som om det är målet?
Men det är ju pengar du i stort sett har lånat staten till nollränta?
Jag tänker nog mest att målet är att betala rätt skatt och om det innebär att staten får justera uppåt eller nedåt för att få det rätt så spelar det mindre roll. Jag är inte så oroad över att ha lånat ut pengar till staten med nollränta, de är snälla som låntagare och utgörs av oss alla tillsammans.

Målet är ju att komma så nära +/-0 som möjligt vid deklaration, tänker jag. Men om en lyckas med det under året, så blir det ju lätt lite pengar tillbaka om en har avdrag att göra också.

Den summan jag får tillbaka hade jag inte sparat så jag tycker att det är toppen.
Att min summa blir så pass hög har mest att göra med att vi får tillbaka på räntan vi betalt till huslånet.
Jag får tillbaka några tusen
Men alltså egentligen är det ju inte jättebra att få tillbaka det är ju pengar jag kunde haft nytta av tidigare eftersom det dragits för mycket nånstans
Så målet borde vara att behöva betala kvarskatt faktiskt

Vi far tillbaka bade federal och statlig skatt i ar. De federala pengarna betalades ut for over en manad sedan ... Men staten Oregon ar langsam och dar lar vi fa vanta tills mitt i sommaren eller sa. :cautious:
Naja, vi vet att det kommer sa det ar bara att vanta talmodigt ... och justera tills nasta ar sa det inte blir riktigt lika mycket, aven om det ar trevligt nar det kommer.😋

Igår räknade jag ut hur mycket reavinstbeskattning som jag ska betala in. Blev 5000 mindre än jag trodde, men det handlar ändå om sexsiffriga belopp. Skulle ha kunnat räkna ut och betalat innan 12 februari men jag orkade helt enkelt inte det då och tar att jag får betala lite mer istället.

När jag betalt detta är jag helt skuldfri vilket känns oerhört befriande.

Ja men de flesta verkar ju jubla över att få pengar tillbaka som om det är målet?
Men det är ju pengar du i stort sett har lånat staten till nollränta?
Jag jublar inte, men jag har inget emot att få tillbaka (i år) runt 10 000. Jag hade inte sparat, och inte riktigt ens märkt av, den summan utöver det jag ändå sparar. Den lilla ränta jag hade fått om jag hade sparat pengarna, vilket jag inte hade, är inom felmarginalen i mitt fall. Jag är inte alls intresserad av pengar på det viset att jag tänker på och håller koll på sånt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Fick hem papper att jag haft högre inkomst än jag angett 2023, jag blev jätte chockad och ringde CSN direkt, och fick jättebra hjälp... 2
Svar
22
· Visningar
1 654
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 964
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 676
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 802
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI