Håller fullständigt med om att möjligheten att ha just valmöjligheter också är anledningen till att en har en kravlista
Varför inte liksom? Det är väl som när en köper häst, eller bil, eller bostad. Listan med "detta vill jag ha" och listan "detta vill jag inte ha" går ju att använda då eftersom en liksom står inför att välja nåt och inte redan har ställts inför det. Annat är det ju om en ramlar över någon i kassakön på Ica och blir blixtkär. Då får en helt enkelt ta reda på sånt där samtidigt som en lär känna varann.
Jag och vad-det-nu-är skulle aldrig ha träffats egentligen. Ingen av oss nätdejtar. Ingen av oss sökte eg en relation öht. Vi var båda rätt så nöjda som det var. Sen råkade vi träffas och det visade sig väl bli historia. Typ. Så nu måste vi lära känna varann samtidigt som vi får beta av listan och se vad som matchar och inte
Konstigt nog så har jag Aldrig träffat nån som jag matchat så bra med personlighetsmässigt. Vi har en sådan kemi som jag aldrig tidigare upplevt med någon som jag inte varit lite bekant med sedan innan. Och nej, inte ens då. Jag har kompromissat alldeles för mkt innan, nu har jag inte kompromissat alls. Det behövs inte. Barnet kan jag inte bortse från men det känns inte riktigt som hans personlighet utan snarare som nåt han har i sitt liv. Precis som jag har mina djur. Det ingår i paketet.
Om jag tänker mig in i situationen att det varit möjligt att gå efter nån sorts checklista innan vi träffades... nej då hade vi nog inte börjat ses. Dels har han barn, han har en halvtrasslig familjebakgrund, han ser för bra ut. Han har självsäker attityd, vilket förvisso är attraktivt men samtidigt kan jag inte rå för att jag kopplar ihop det med att inte vara så ödmjuk när det gäller folk jag inte känner så väl. Han skulle aldrig ha tilltalat mig helt enkelt om jag hade haft all info innan vi träffats och insett hur väl vi matchar känslomässigt. Men ja, vi gör det. Han är en mjukis men inte ett dugg mesig, han har fötterna på jorden, han har självinsikt och -distans, han är intelligent (trots total avsaknad av högskolepoäng
), han är analytisk och kommunikativ utöver denna värld. Han kan vistas väldigt nära utan att jag känner mig trängd. Han backar inte undan eller blir osäker trots att jag är öppen med mina issues. Han ger mig luft och space utan att jag behöver be om det. Och jag är så-jäkla-kär-i-honom