Och jag behöver friheten med en bil, dels har jag häst men också för att jag gillar att kunna dra iväg spontant över helgen eller liknande. Jag är impulsiv och har svårt att vara med någon som måste planera långt i förväg så en partner som inte är bilburen och måste kolla runt först bara för att kunna få tag på en bil är inte optimalt.Jag har ärligt talat aldrig varit på en middag där det varit ett problem, ta en taxi liksom... (Man kan lägga rätt många tusenlappar på taxi på ett år och ändå spara på totalkostnaden om man inte har behov av bil till vardags...) Jag skulle snarare vara mer negativt inställd till någon som har bil "för att man ska ha" utan att egentligen behöva den. Så jäkla onödigt och slöseri på miljö, plats och pengar...
Jag hade definitivt inte haft behov av bil om jag inte hade haft häst. Måste jag akut till veterinären med katterna är det bättre att ta taxi (eller låta någon annan köra poolbil), jag vill kunna fokusera på djuren om jag måste åka akut ändå... Bor man så att det inte är ett alternativ och är djurägare så är det i mina ögon mitt ansvar som djurägare att se till att det tex finns en möjlighet för djurvakt att lösa en akut situation.
Summa summarum: för mig är en partner inte ett praktiskt behov, och jag hade inte velat dejta någon som ser det så heller.
Jag har som sagt redan varit i relationer där jag var bilburen och partnern inte. Det fungerar inte för min del.