Dejtingtråden del 38

Det finns en till jag skriver med som jag klickar så otroligt bra med i text! Vi är nästan obehagligt lika i väldigt mycket 😁
Sjukt söt dessutom! Vi ska ses nästa helg, kanske är han min lucky number seven, vem vet!

Sen får jag ta en paus, har inte tid att dejta hej vilt när jag börjar jobba. Nu kommer min fullbokade vardag med hästar, jobb och aktiviteter varje helg 😅
 
Jag får nog lämna den här tråden verkar det som! :heart
Jag har fallit pladask för kollegan, saknar honom varenda sekund vi inte är tillsammans, och det är ömsesidigt.
Vi har inte kunnat träffas under helgen, men igår kväll kom han hem till mig.
Det är så lätt att vara med honom, lätt att prata, skratta, kyssa - och vara öppen med.
Och att få sova tätt tätt ihop hela natten, helt underbart. Jag som inte vill att någon rör mig, jag vill sova fritt. Men inte med honom, vill helst krypa in i hans skinn, och inte ens det är tillräckligt.
Det som är läskigt är att känslorna kommit så sjukt snabbt, jag har aldrig varit med om det tidigare. Tänk om det bara är ett luftslott?!

Vi har inte kunnat hålla det hemligt på jobbet, av någon anledning vet alla (inte så att vi hånglat i fikarummet direkt).
Så nu är det bara att go with the flow. Jag tänker njuta så mycket och länge det går av de här känslorna.
 
Sen får jag ta en paus, har inte tid att dejta hej vilt när jag börjar jobba. Nu kommer min fullbokade vardag med hästar, jobb och aktiviteter varje helg 😅
Det här. Det är nästan största anledningen till att jag inte ens orkar tänka tanken att ta tag i det. När den vanliga vardagen med jobb och hästar är avklarat är jag sjukt trött (särskilt om jag har varit tvungen att vara social med kollegor som jag egentligen inte vill vara social med också) och det sista jag vill då är att slösa bort ännu mer tid på att träffa fler personer som jag kommer komma på att jag inte vill fortsätta träffa. Då går det ju himla lätt att träffa någon. :meh:

När jag dejtade en kille mer seriöst sist (en som jag träffat genom jobb slash genom min dåvarande kollega så vi träffades inte via någon dejtingsajt så det fanns åtminstone ett ömsesidigt intresse när vi började dejta) sommarjobbade jag först och pluggade sen på distans. Och hade en häst som stod på helinackordering. Och bodde hemma. Med jobb, gård och två hästar i eget stall är de förutsättningarna också totalt ändrade.
 
Det här. Det är nästan största anledningen till att jag inte ens orkar tänka tanken att ta tag i det. När den vanliga vardagen med jobb och hästar är avklarat är jag sjukt trött (särskilt om jag har varit tvungen att vara social med kollegor som jag egentligen inte vill vara social med också) och det sista jag vill då är att slösa bort ännu mer tid på att träffa fler personer som jag kommer komma på att jag inte vill fortsätta träffa. Då går det ju himla lätt att träffa någon. :meh:

När jag dejtade en kille mer seriöst sist (en som jag träffat genom jobb slash genom min dåvarande kollega så vi träffades inte via någon dejtingsajt så det fanns åtminstone ett ömsesidigt intresse när vi började dejta) sommarjobbade jag först och pluggade sen på distans. Och hade en häst som stod på helinackordering. Och bodde hemma. Med jobb, gård och två hästar i eget stall är de förutsättningarna också totalt ändrade.

Så är det för mig med och sen att min energi diffar så mycket upp och ner. Nu har jag haft en rusch sen i torsdags men nu är jag *meh* igen :D

Känner igen det där med kollegorna 😅
 
Det här. Det är nästan största anledningen till att jag inte ens orkar tänka tanken att ta tag i det. När den vanliga vardagen med jobb och hästar är avklarat är jag sjukt trött (särskilt om jag har varit tvungen att vara social med kollegor som jag egentligen inte vill vara social med också) och det sista jag vill då är att slösa bort ännu mer tid på att träffa fler personer som jag kommer komma på att jag inte vill fortsätta träffa. Då går det ju himla lätt att träffa någon. :meh:

När jag dejtade en kille mer seriöst sist (en som jag träffat genom jobb slash genom min dåvarande kollega så vi träffades inte via någon dejtingsajt så det fanns åtminstone ett ömsesidigt intresse när vi började dejta) sommarjobbade jag först och pluggade sen på distans. Och hade en häst som stod på helinackordering. Och bodde hemma. Med jobb, gård och två hästar i eget stall är de förutsättningarna också totalt ändrade.

Ja men precis 😅
Jag jobbar heltid plus vissa lördagar. Sen vill jag rida, träna, åka på tävlingar, jobba på tävlingar, jobba hos min tränare, träffa mina kompisar och ha en kväll själv varje helg, annars kommer min hjärna brinna upp 😆
Skulle aldrig kunna ha ett distansförhållande, vara borta en helg helg 😱
Alternativt ha någon här en hel helg, nej tack, jag vill göra mina saker själv 😅
För mig är det perfekt att ses några timmar varje helg, alternativt ses lite senare på kvällen, sova över och dra på morgonen.
Den biten var perfekt med S.
 
Ja men precis 😅
Jag jobbar heltid plus vissa lördagar. Sen vill jag rida, träna, åka på tävlingar, jobba på tävlingar, jobba hos min tränare, träffa mina kompisar och ha en kväll själv varje helg, annars kommer min hjärna brinna upp 😆
Skulle aldrig kunna ha ett distansförhållande, vara borta en helg helg 😱
Alternativt ha någon här en hel helg, nej tack, jag vill göra mina saker själv 😅
För mig är det perfekt att ses några timmar varje helg, alternativt ses lite senare på kvällen, sova över och dra på morgonen.
Den biten var perfekt med S.
Kan inte annat än hålla med i varje ord.
 
Jag får nog lämna den här tråden verkar det som! :heart
Jag har fallit pladask för kollegan, saknar honom varenda sekund vi inte är tillsammans, och det är ömsesidigt.
Vi har inte kunnat träffas under helgen, men igår kväll kom han hem till mig.
Det är så lätt att vara med honom, lätt att prata, skratta, kyssa - och vara öppen med.
Och att få sova tätt tätt ihop hela natten, helt underbart. Jag som inte vill att någon rör mig, jag vill sova fritt. Men inte med honom, vill helst krypa in i hans skinn, och inte ens det är tillräckligt.
Det som är läskigt är att känslorna kommit så sjukt snabbt, jag har aldrig varit med om det tidigare. Tänk om det bara är ett luftslott?!

Vi har inte kunnat hålla det hemligt på jobbet, av någon anledning vet alla (inte så att vi hånglat i fikarummet direkt).
Så nu är det bara att go with the flow. Jag tänker njuta så mycket och länge det går av de här känslorna.

Så var det för mig och särbon. Första natten tillsammans "varnade" jag honom att jag brukar ha svårt att sova nära någon. Jag tvärsomnade inlindad med honom och så har det varit sedan dess.
 
Jag får nog lämna den här tråden verkar det som! :heart
Jag har fallit pladask för kollegan, saknar honom varenda sekund vi inte är tillsammans, och det är ömsesidigt.
Vi har inte kunnat träffas under helgen, men igår kväll kom han hem till mig.
Det är så lätt att vara med honom, lätt att prata, skratta, kyssa - och vara öppen med.
Och att få sova tätt tätt ihop hela natten, helt underbart. Jag som inte vill att någon rör mig, jag vill sova fritt. Men inte med honom, vill helst krypa in i hans skinn, och inte ens det är tillräckligt.
Det som är läskigt är att känslorna kommit så sjukt snabbt, jag har aldrig varit med om det tidigare. Tänk om det bara är ett luftslott?!

Vi har inte kunnat hålla det hemligt på jobbet, av någon anledning vet alla (inte så att vi hånglat i fikarummet direkt).
Så nu är det bara att go with the flow. Jag tänker njuta så mycket och länge det går av de här känslorna.
Så var det för mig och min fru också. Stora känslor som kom snabbt och växte ännu snabbare. Känner igen tankarna med luftslott men det är nog ganska normalt. Som du säger, go with the flow, för det är så värt. Det finns alltid en risk att bli sårad men om man inte tar den risken kan man inte heller uppleva det du (ni) upplever nu. Njut, att vara nykär är ju helt underbart 🥰
Vi var också kollegor och tror inte det gick många nätter utan att vi sov ihop från dag ett typ.
 
Jag får nog lämna den här tråden verkar det som! :heart
Jag har fallit pladask för kollegan, saknar honom varenda sekund vi inte är tillsammans, och det är ömsesidigt.
Vi har inte kunnat träffas under helgen, men igår kväll kom han hem till mig.
Det är så lätt att vara med honom, lätt att prata, skratta, kyssa - och vara öppen med.
Och att få sova tätt tätt ihop hela natten, helt underbart. Jag som inte vill att någon rör mig, jag vill sova fritt. Men inte med honom, vill helst krypa in i hans skinn, och inte ens det är tillräckligt.
Det som är läskigt är att känslorna kommit så sjukt snabbt, jag har aldrig varit med om det tidigare. Tänk om det bara är ett luftslott?!

Vi har inte kunnat hålla det hemligt på jobbet, av någon anledning vet alla (inte så att vi hånglat i fikarummet direkt).
Så nu är det bara att go with the flow. Jag tänker njuta så mycket och länge det går av de här känslorna.
Men så fint 😭❤️
 
Jag hade en dejt bokad för igår men han ville flytta på det eftersom han hade haft väldigt mycket på jobbet förra och nästa vecka. Det är helt ok såklart men nu känns han sådär intresserad att faktiskt hitta en ny dag...

Detta är typ första intressanta personen på ett par år för mig och det känns ju trist om det inte ens ska bli nån dejt liksom, vi har pratat ett tag och allt har flutit på bra och det har liksom känts som att vi va ungefär lika intresserade av varandra. Får väl se om det blir nåt
 
Jag hade en dejt bokad för igår men han ville flytta på det eftersom han hade haft väldigt mycket på jobbet förra och nästa vecka. Det är helt ok såklart men nu känns han sådär intresserad att faktiskt hitta en ny dag...

Detta är typ första intressanta personen på ett par år för mig och det känns ju trist om det inte ens ska bli nån dejt liksom, vi har pratat ett tag och allt har flutit på bra och det har liksom känts som att vi va ungefär lika intresserade av varandra. Får väl se om det blir nåt

Jag vet att det är mot alla "dejtingregler", men jag har både varit den som varit ordentligt pådrivande och den som blivit "tjatad på" om dejter, och i båda fallen resulterade det i långa förhållanden. Samtidigt har jag haft en del lättpratade och lättbokade som aldrig blivit något ändå. Jag hade alltså inte kastat in handduken förrän jag fått ett uttalat nej. Ibland är "inte nu" mest en fråga om att inte ha ork att göra en grej extra när resten av livet tar för mycket energi.
 
Jag vet att det är mot alla "dejtingregler", men jag har både varit den som varit ordentligt pådrivande och den som blivit "tjatad på" om dejter, och i båda fallen resulterade det i långa förhållanden. Samtidigt har jag haft en del lättpratade och lättbokade som aldrig blivit något ändå. Jag hade alltså inte kastat in handduken förrän jag fått ett uttalat nej. Ibland är "inte nu" mest en fråga om att inte ha ork att göra en grej extra när resten av livet tar för mycket energi.

Nä jag har absolut inte gett upp. Efter att vi avbokade så har jag frågat vilken dag han tycker vi ska ta istället och nu avvaktar jag och ser vad han säger. Det är också första dejten han går på genom tinder så jag kan förstå att han kanske inte är helt bekväm
 
Ingen ”bor för långt bort”-dejt idag av arbetsrelaterade orsaker. Ev får jag iaf hänga med 4s en stund på kvällen. Men han får höra av sig.
 
Ja men precis 😅
Jag jobbar heltid plus vissa lördagar. Sen vill jag rida, träna, åka på tävlingar, jobba på tävlingar, jobba hos min tränare, träffa mina kompisar och ha en kväll själv varje helg, annars kommer min hjärna brinna upp 😆
Skulle aldrig kunna ha ett distansförhållande, vara borta en helg helg 😱
Alternativt ha någon här en hel helg, nej tack, jag vill göra mina saker själv 😅
För mig är det perfekt att ses några timmar varje helg, alternativt ses lite senare på kvällen, sova över och dra på morgonen.
Den biten var perfekt med S.
Jag vill också ha något sånt! Orkar definitivt inte med ett heltidsförhållande och dra in mina barn och vänner i att lära känna nån. Jag vill ha typ en FWB som vill ha umgänge på samma nivå som jag.
 
Jag blir lite trött på mig själv ibland. Killen jag gick på dejt med idag har varit trevlig, lätt att skriva med, intresserad av typ samma saker som mig, inte tagit upp sex överhuvudtaget, hållt kontakten, skrivit först. Dvs bara plus. Och baserat på hans bilder ser han helt okej ut. Idag träffades vi, och jag kände ingen attraktion överhuvudtaget... Varför kan man inte styra sin attraktion, vad mkt enklare allt skulle bli då! I jämförelse med min kk, som inte pratar alls när vi träffas, och som inte kan skriva mer än en mening när man smsar, men som jag har en jävla kemi med istället. Kan jag inte få både och någon gång?
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 732
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 155
Senast: Sleepan
·
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 908
· Visningar
94 366
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 429
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp