Hörni - ni som, i alla fall många av er, är aktiva med dejtandet. Tycker ni att det är ett problem om en person ni dejtar inte har haft något riktigt seriöst förhållande tidigare? Förutsatt att ni är äldre än typ 25? Jag är kluven.
Jag frågar för egen del, för det är alltså
jag som är personen som inte haft ett förhållande. Från början var det nog mest att jag var ganska omogen på den fronten jämfört med mina kompisar i högstadiet och egentligen kanske ganska omogen på den fronten även under gymnasiet. Eller jag prioriterade i alla fall annat (skolan och ridningen) under gymnasiet. Sen träffade jag den där killen med fylle-smset jag skrev om förra veckan i tråden och jag vågade aldrig träffa honom i en mer dejtsituation trots att han verkligen visade att han ville, just för att jag kände mig så hopplös och oerfaren, så det rann ut i sanden.
Ganska kort efter det träffade jag en annan kille som jag träffade ganska regelbundet och låg med under kanske sju-åtta månader, men jag fick aldrig berätta för någon att jag träffade honom och han var väldigt tydlig med att han inte tänkte bli ihop med mig. Men jag var ung och kär och förnedrade mig med att fortsätta träffa honom och hoppas att han skulle ändra sig. När jag var 25 träffade jag sen en vettig kille som jag hade ett kortare distansförhållande med ett tag, han träffade min familj en gång och jag träffade hans. Men det funkade inte med distansgrejen, i synnerhet i mitt liv, så det blev heller aldrig något och det är ju inget som någon annan än den närmaste familjen känner till.
Efter det kände jag ganska tydligt att jag inte ville ge mig in i något nytt utan ordna upp mitt liv på andra fronter först. 2017 träffade jag en man via mitt dåvarande jobb och blev handlöst förälskad i honom. Han var inte opåverkad han heller, men han hade familj och han vågade aldrig ta steget. Men det tog till förra året (...) innan jag kunde släppa honom. Det har funnits flera som visat intresse för mig på jobbet under den perioden, några har det inte ens varit något fel på, men jag har inte kunnat när jag har känt att jag fortfarande ville ha någon annan.
Men här står jag nu. 35 och har aldrig varit ihop med någon "på riktigt". På ett sätt tycker jag att min livssituation för övrigt visar att det inte är något "fel" på mig, jag bor inte hemma, jag har ett fast heltidsjobb och så vidare. Men å andra sidan, hade det varit en kille som varit som jag hade jag direkt tänkt incel.
Har tyvärr råkat på några såna och har inte direkt blivit motbevisad eftersom kvinnoföraktet efter ett tag alltid dyker upp som ett brev på posten (det är alltid alla kvinnors fel att den där karln inte har fått tag på en tjej och så vidare). Jag däremot är ju fullt övertygad om att det inte är något som helst fel på de killar som visat intresse för mig, förutom någon som betett sig som just en incel, det är bara jag som absolut inte kunnat känna något för dem. Vad är er åsikt? Spelar det också roll hur gammal personen är, även om vi bara pratar om vuxna?