Dejtingtråden del 38

Den där som bor för långt bort är rätt seg.

Imorgon blir det nog lunch eller middag med en person som jag varit lite nyfiken på en längre period (och uppenbarligen ömsesidigt pga kontakt via olika appar/sidor - inte på ett obehagligt sätt) men som jag egentligen tror inte är så kompatibel. Men en ”titta och se” är ju inte fel (han vet också om läget med pågående undersökningar och har bidragit med en del distraktion när jag behövt).
 
Tänkt på detta med svajjande energi för min del. Att de även är en rädsla och en ledsamthet då de två förhållanden jag haft i livet faktiskt tagit mer energi än de gett.
Det är konstigt att hoppet ändå finns där.

Jag tycker att du låter väldigt insiktsfull. Du kan se tillbaka på det som varit och vad som inte var bra. Du har förmågan att välja bort det som kommer i din väg idag som du vet inte skulle vara bra för dig och du har ett hopp och en längtan efter något bättre. Det låter sunt och klokt och som att du vet att du förtjänar något fint och bra! Jag hejar på dig!
 
Jag tycker att du låter väldigt insiktsfull. Du kan se tillbaka på det som varit och vad som inte var bra. Du har förmågan att välja bort det som kommer i din väg idag som du vet inte skulle vara bra för dig och du har ett hopp och en längtan efter något bättre. Det låter sunt och klokt och som att du vet att du förtjänar något fint och bra! Jag hejar på dig!

Tack va fint sagt!
 
Tänkt på detta med svajjande energi för min del. Att de även är en rädsla och en ledsamthet då de två förhållanden jag haft i livet faktiskt tagit mer energi än de gett.
Det är konstigt att hoppet ändå finns där.
Jag kan känna lite liknande, men mer att sista gången jag var kär så blev det väldigt, väldigt dåligt. Jag mådde skit under en väldigt lång period, egentligen flera år, och kan nu med facit i hand se att jag nog hade behövt professionell hjälp under den tiden. Det var inte på något sätt den killens fel att det blev så, men det fanns andra runt honom som förstörde mitt självförtroende totalt och som jag har haft väldigt svårt att släppa. Jag blir lite rädd för att det ska bli så igen om jag skulle träffa någon annan. Lite som att jag vågar inte ens försöka, för risken att bli så ledsen och nerkörd igen.
 
Jag tog bort Tinder, med brandman och allt.
Kände inte att jag var tillräckligt intresserad för att ens föreslå en annan plattform.
Får väl ta upp det igen lagom till nästa semester om inget magiskt hänt innan det. Att lära känna någon ny tar tid, jag har verkligen inte den tiden och uppenbarligen tycker jag inte det är så viktigt heller.
Kommer läsa vidare om hur det går för er andra istället 😁
Skriv faktiskt till S som blev väldigt glad, vi gillar ju varandra men är så himla olika så jag kommer inte föreslå att ses utanför jobbet.
Vad hände med han Henrik som du skrev med? 😁 Som är lite känd fast du inte visste det.
 
Nope ingen dejt. Är inte ett dugg förvånad men jävligt less på mäns oförmåga att bara säga nej och istället försöka få en att tro att man ska träffas. Han spenderade alltså hellre flera veckor med att snacka ofta och planera datum än att bara säga nej innan vi bestämde nåt. Men det är tydligen kvinnor som är dåliga på att säga vad dom menar 🙄
 
Den där som bor för långt bort är rätt seg.

Imorgon blir det nog lunch eller middag med en person som jag varit lite nyfiken på en längre period (och uppenbarligen ömsesidigt pga kontakt via olika appar/sidor - inte på ett obehagligt sätt) men som jag egentligen tror inte är så kompatibel. Men en ”titta och se” är ju inte fel (han vet också om läget med pågående undersökningar och har bidragit med en del distraktion när jag behövt).

Jomen det blev en pratstund. Varken bu eller bä. 🤷‍♀️ Plus för tålmodigt väntande vid litet tidsmässigt missförstånd.
 
Favorit nr 1 blev sjuk så vi sågs inte i helgen tyvärr.

"favorit" nr 2 verkar inte må så bra, han verkar inte alls trivas med sitt jobb och skrivit endel om det. Jag har skrivit lite tips på hur en kan påverka det men det verkar inte gå. Jag vetefan alltså. Jag försöker skriva om annat men de känns som de alltid blir "meh". Jobb eller mat typ och att han är trött 🤪
Får flashbacks till mitt ex

Sen skrev nån tjomme från en fb-grupp för singlar ( ja kommenterade på hans inlägg)
Han ville ha tips på vandringsleder här vid min stad så jag tipsade om 4-5st med olika natur.
Nä då va han trött på skog för han bor på landet.
Då skrev jag att en kan gå i stan med, besöka museum mm
Då ville han ha fjäll o berg 😂
Vi har inte så många fjäll i Östergötland...

Ibland undrar jag vad män vill?
 
Det var länge sedan jag var såhär betuttad i någon.....men i sann bitterfitta-anda är jag inte så hoppfull så vi får väl se hur länge det varar.
Såhär veckan senare när dopaminpåslaget lagt sig och jag tittar mer nyktert på det hela så är jag fortfarande betuttad, men jag inser att detta inte kommer leda till någonting. Det var en kul partyhelg helt enkelt och våra vägar kanske korsas igen, men han är helt enkelt not just that into me så att säga. Tråkigt, men sant. Vi hörs fortfarande varje dag, men varje försök att försöka ses kollrar han bort eller byter ämne. Hade han varit mer intresserad hade han löst det. Så än en gång blir jag bortvald...
 
Såhär veckan senare när dopaminpåslaget lagt sig och jag tittar mer nyktert på det hela så är jag fortfarande betuttad, men jag inser att detta inte kommer leda till någonting. Det var en kul partyhelg helt enkelt och våra vägar kanske korsas igen, men han är helt enkelt not just that into me så att säga. Tråkigt, men sant. Vi hörs fortfarande varje dag, men varje försök att försöka ses kollrar han bort eller byter ämne. Hade han varit mer intresserad hade han löst det. Så än en gång blir jag bortvald...
Så tråkigt. Jag hade slutat höra av mig. Är noll sugen på att bara vara en bekräftelsefumktion.
 
Men eller hur! Tack och lov är man ju gammal, vis och mer medveten så jag ser alla röda flaggor. Behöver inte hänga upp mig på denna killen. Inte för att det finns några fler, men för att han inte är vad jag letar efter. Jag vill ju ha någon som vill ha mig.
Han kommer ♥️
 
Jag har gått och blivit med pojkvän. 🥰
Det blev tydligen bara ett kort inhopp här i dejtingtråden 😉 Det känns ju lite läskigt, det är trots allt rätt längesen jag titulerade mig som ”i ett förhållande”, men det känns såklart mest bra, såklart. 🥰
 
Jag har idag tänkt tanken att ”Hon är ju ganska söt!” om en person i min närhet. Samt att jag pratade med en annan jättegullig person i telefon idag via jobbet och sparade helt orimligt hennes nummer :rofl:

Nu kommer väl detta leda exakt ingenstans, men från att ha ett hjärta som är otroligt låst så är det en ganska stor framgång!
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 709
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 151
Senast: Sleepan
·
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
93 94 95
Svar
1 884
· Visningar
92 794
Senast: Rosett
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 381
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp