Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog inte i rätt status att svara rätt nu. Men nej läste inte in något drygt i det. Men om han är på riktigt intresserad Så skiter man väl i vart man ska köra och när det utan vill göra det så bra och bekvämt som möjligt för vederbörande.
Jag om tex min kompis hade kunnat skriva så här med varandra att nu är jag taxi ikväll.
Men kanske inte vid ett seriöst dejtande. /isbadande.
Att skämta lite smådrygt med en kompis är ju helt ok. Men att köra den där när man ska träffas första gången nje. Ska man kunna ha ett "banter"-förhållande där man munhuggs krävs det att man har en etablerad relation till varandra och därmed därmed kan känna av hur hårt man kan "bitas". Att bara hugga utan att den andra är med på det är inte särskilt trevligt och blir oftast bara sårande och konstigt.

Att skämta lite smådrygt med en kompis är ju helt ok. Men att köra den där när man ska träffas första gången nje. Ska man kunna ha ett "banter"-förhållande där man munhuggs krävs det att man har en etablerad relation till varandra och därmed därmed kan känna av hur hårt man kan "bitas". Att bara hugga utan att den andra är med på det är inte särskilt trevligt och blir oftast bara sårande och konstigt.
Särskilt när man som man ska möta upp med en kvinna bör en ha lite fingertoppskänsla.

Jag förväntar mig inte att han ska plocka upp mig och lämna mig hemma hos mig, kan absolut ta mig en bit om det skulle underlätta för honom.

Men tycker inte det är lämpligt att skämta om att dumpa mig på en parkering. Säg bara att du inte vill köra om det nu är så jobbigt, så kan vi styra upp nåt annat.
Han är nog ingen kul person. Han hintade ju om att han kände sig utnyttjad som skjuts på er första "dejt", det blir ju en rätt märklig början tänker jag.

Fattade inte att det var första gången träff. Men samtidigt pepp borde kunna ta sig hem helt på egen hand eller??

Jag har inte orkat tänka tanken på att börja dejta igen, eftersom jag tycker att själva dejtandet är ett så knepigt sätt att försöka lära känna någon. Men, så träffade jag en person, en kompis till en kompis, på en fest igår, och baserat på extremt lite så känner jag mig sugen på att träffa honom igen. Givetvis kom jag på det på vägen hem, så jag har varken varit speciellt inbjudande eller känt av någon stämning mer än att jag trivdes med att prata med honom. Vad gör jag nu? :confused: :rofl:

Liksom, på väg hem, "Han den där var ju inte så avskyvärd. Varför sa du inte något mer än 'det var trevligt att träffas'?" :idea:

Det lutar väl åt att jag får be min kompis tussa ihop oss igen, men då kommer ju objektet ifråga garanterat få höra det också. :o

@pepp: Jag hade också tagit illa upp av det där, det var inte ett dugg kul. Men det är ju bra när de sållar bort sig själva...

Jag hade köpt det om det kom ett "ursäkta, det lät roligt i mitt huvud men det var nog inte det", eftersom jag själv har lätt att glömma bort att min jargong och ton inte alltid går fram i text. Men, kan man inte se det vid ett påpekande känns det som att kommunikationen inte kommer vara någon höjdare framöver heller...

Jag har inte orkat tänka tanken på att börja dejta igen, eftersom jag tycker att själva dejtandet är ett så knepigt sätt att försöka lära känna någon. Men, så träffade jag en person, en kompis till en kompis, på en fest igår, och baserat på extremt lite så känner jag mig sugen på att träffa honom igen. Givetvis kom jag på det på vägen hem, så jag har varken varit speciellt inbjudande eller känt av någon stämning mer än att jag trivdes med att prata med honom. Vad gör jag nu? :confused: :rofl:

Liksom, på väg hem, "Han den där var ju inte så avskyvärd. Varför sa du inte något mer än 'det var trevligt att träffas'?" :idea:

Det lutar väl åt att jag får be min kompis tussa ihop oss igen, men då kommer ju objektet ifråga garanterat få höra det också. :o

Jag upplyste min kompis om att det finns en viss potential för intresse, så får vi se vad jag får för svar. Känns som mellanstadiet, men jag vill inte direkt stalka honom på sociala medier heller och det värsta som kan hända är att vi inte ses igen för att han inte alls är intresserad.

(Jag har även en liten misstanke om att "grabbarna", som i mitt lilla kompisgäng, tyckte att det här nog skulle kunna vara en bra matchning. Han är lite för mycket "min typ". :angel: Men också rätt mycket yngre, vilket gör mig lite nojig med tanke på att det hänt förr att män tappat intresset när de insett att jag är tio år äldre än de först trodde. :meh:)

Galet lång dag igår så jag ringde faktiskt i bilen på vägen hem, prata är bra när man är trött. Om jag orkar idag efter jobbet så blir det någon form av dejt. Jag tror jag skulle orka med att fika kanske. Personen är rätt hurtig (fd elitidrottare som gillar att springa långt) så en promenad skulle nog mest bli plågsam 🤣

Jag orkade inte, har rätt lite tålamod vad det gäller killar för tillfället. Skickade iväg det jag skrev ovan och han svarade:
"Min dåliga humor matchade inte riktigt. Ha det du med!"

Jepp, det var visst hans humor.
Vilken dryg jävel. Hade bangat på den dejten med… såna män är verkligen så extremt ocharmiga. Fy. Vilket mongo. Alltid skönt när dom sorterar bort sig själva.

Idag fick jag en förfrågan av ett nytt instagramkonto att följa mig och de var kattkillen.
Han tappade telefon, plånbok o leg utomlands. Som tur e inte passet!
Så nu har han skaffat en ny telefon.

Känner mig dum för känner ingenting 🙈😅
Jag vet inte, de har bara gått 2 veckor med tystnad men jag vetefan..

Är ni med upp o ner i känslor hit o dit?
Ja orkar inte med mig själv ibland 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 241
Senast: pepp
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar