Dejtingtråden del 37

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men usch! stackars dig. Det låter otäckt det där :(
Första gången vill jag alltid träffa på någon offentlig plats. Förr var jag inte så noggrann med det.
Jag känner mig lite orolig för helgens dejt. Han verkar trevlig och har nu pratat med honom men jag har en klump i magen ändå. Inte på ett positivt sätt utan är rädd. Brukar aldrig vara rädd men nu är jag det.

Första gången vill jag alltid träffa på någon offentlig plats. Förr var jag inte så noggrann med det.
Jag känner mig lite orolig för helgens dejt. Han verkar trevlig och har nu pratat med honom men jag har en klump i magen ändå. Inte på ett positivt sätt utan är rädd. Brukar aldrig vara rädd men nu är jag det.
Hur ska ni träffas? Ska du verkligen gå om det känns så?

Alltså, jag tänker att det är dags att våga testa Tinder eller liknande, känner att jag faktiskt vill träffa någon (rätt!). Men så läser jag här och blir avskräckt 🙈😄 Herregud vilka stolpskott och rövhattar det verkar finnas, jag vet inte om jag orkar det!
Men - vad är det viktigaste att tänka på när jag faktiskt tar mig ut? Hur öppen är man med vem man är i profil och konto? Bilder? Tips på sätt att slippa de värsta avarterna? Ge mig era viktigaste lärdomar tack 😍
Nu är det ett gäng år sedan jag dejtade. Men hittade flera trevliga på tinder!

Ingen som var min prins men har två av dem på facebook och både hittade sedan rätt på tinder och har nu stabila förhållanden och barn.

Är det pga stolpskottet du träffade sist?
Eller är det något med den här snubben som känns skevt?

är inte alls konstigt du känner så efter den förre snubben. Du kan absolut dra dig ur den dejten om det inte känns bra. :heart Du har all rätt att ställa in!

Både och. Sen att han redan är i en relation. Jag vet inte vad jag tycker om det. Om det är något bra eller dåligt.
För det mesta är det väldigt jobbigt att bli involverad med någon som redan är i en relation. Och jag lägger inga som helst moraliska aspekter i det, utan det brukar bli jobbigt känslomässigt att vara med någon (eller själv vara någon) som inte kan investera fullt ut i den nya relationen. Jag var en gift mans älskarinna i ett par år för runt tio år sedan - och jag har inte för avsikt att göra om det, det var alldeles för slitsamt känslomässigt.

Vi ska träffas i min stad. Vet inte vad vi ska göra eller ses. Ingenting är spikat.
Det kommer aldrig att bli något mellan oss. Det vet jag redan. Samtidigt kan jag inte dra mig ur nu.
Varför kan du inte dra dig ur nu. Den här snubben betyder ingenting för dig och du betyder sannolikt inget för honom ni har inga ansvar gentemot varandra att ses. Du kan och får absolut dra dig ur nu! Jag kan tycka att du har ett ansvar gentemot dig själv att lyssna på dina känslor och agera utifrån dina egna behov.

Alltså, jag tänker att det är dags att våga testa Tinder eller liknande, känner att jag faktiskt vill träffa någon (rätt!). Men så läser jag här och blir avskräckt 🙈😄 Herregud vilka stolpskott och rövhattar det verkar finnas, jag vet inte om jag orkar det!
Men - vad är det viktigaste att tänka på när jag faktiskt tar mig ut? Hur öppen är man med vem man är i profil och konto? Bilder? Tips på sätt att slippa de värsta avarterna? Ge mig era viktigaste lärdomar tack 😍
Är ju ett tag sedan, men mina bästa tips är iaf att sålla bort män som börjar prata om sex direkt. För mig är det så sjukt oseriöst och vittnar oftast om en väldig tråkig inställning till kvinnor (I min erfarenhet). Visst om man endast letar sex, så kör hårt, men letar man seriöst och vill ha ett monogamt förhållande, så gör man sig själv en stor tjänst att välja bort såna. Sen blev mina bästa dates, dom vart jag skrev först. Jag använde en dejtingsida och inte tinder, men jag gick efter killar som hade skrivit en del i sin profil och hade fina bilder. Nu är min typ den nördiga killen som oftast även är lite hårdrockare eller emo i stilen :angel1: och dom som jag faktiskt träffade vore dom flesta väldigt trevliga överlag, bara att vi inte matchade på andra punkter. (dejtade en som grät när ett ägg spräckte när han skulle koka det, och det kunna jag fan inte riktigt hantera :bag:, en kille på 190 som är 28år och gråter över ett ägg....) Har kvar ena jag dejtade på fb och han är en otrolig trevlig person som fortfarande kan slänga ett trevligt meddelande och gratta på födselsdag, nytt jobb etc.

Dock träffade jag min sambo genom en gemensam kompis och gillade honom redan innan vi hade träffats 🤪 Jag gjorde typ alla grejor som man inte skall göra på en första dejt med honom. Bjöd hem honom i min lägenhet direkt och vi hade sex direkt med 🥲 😅 Men vi är fortfarande ihop såhär 7 år senare och aldrig ens tänkt en tanke på att inte vara ihop med honom. Han sa till mig häromdagen "det är så konstigt, för det känns bara som 3 år ihop, att man fortfarande är lite kär och saknar den andra". Hade det varit en dejt med en främling hade jag inte bjudit hem dom dock, men eftersom jag kände till honom innan så kändes det ändå tryggt. Jag hade nog inte kört helt samma upplägg idag alls, jag är blivit mycket mer cynisk med åldern och jag tipsar alltid folk jag bryr mig om att verkligen ta hand om sig själva ute. Jag är i grunden en "wine and dine" person, så hade jag dejtat nu så hade jag endast gått på dates vart mannen hade tagit tillställning till att bjuda ut på något (middag, aktivitet etc). Men jag är också rätt "icke svensk" av mig, så hela grejen med 50/50 kör jag inte alls på, inte när jag dejtar, vilket jag är rätt ärlig/rak med, så om folk inte gillar det upplägget så behövde dom inte dejta mig.

Vi ska träffas i min stad. Vet inte vad vi ska göra eller ses. Ingenting är spikat.
Det kommer aldrig att bli något mellan oss. Det vet jag redan. Samtidigt kan jag inte dra mig ur nu.
Har du skrivit ett juridiskt bindande kontrakt? Självklart kan du dra dig ur precis närsomhelst, det där låter mest som ett deprimerande slöseri med tid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
768
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV