Det började bra iaf. Kom överens om att äta på hotellet han var på över natten pga inte så hög ljudvolym. Men beställde mat från annat ställe. Hade påtalat allergin innan mest pga en tidigare dejt beställde kycklingspett med jordnötssås och det är att gå lite långt även om jag inte är superkänslig. Så allt lugnt och inga konstiga rätter.
Åt en tugga av en typ chicken tikka masala och kände att det kliade på tungan så åt inget mer. Efter ett tag så blev det obehagligt så vi gick till apotek och köpte antihistaminer som jag tog. Sen efter kanske 20 minuter svullnade hela ansiktet upp och tungan och halsen också fick jag nässelutslag överallt. Helt knasigt
Så det blev ett samtal med 112, kom en ambulans med sirener på studs iom att vi var i stan (tack och lov) och sen har jag fått massor av kortison och antihistaminer och adrenalin i inhalator osv.
Vårdpersonalen frågade stackars dejten om mitt personnummer osv
Han fick såklart inte följa med men höll kontakten och sen när jag var färdigbehandlad och observerad (drygt 5h) så promenerade jag till hotellet (han försökte insistera på taxi men skönt att gå) och så sov jag där ett par timmar. Väldigt oskyldigt.
Men det blev ju lite märkligt. Svårt att utvärdera själva dejten men om han inte blev skrämd för livet tänker jag repris. Utan mat som någon annan har lagat