Kylbox med usb på resor

Kylklampar är galet mycket tystare när de smälter, jämfört med alla som går på nån form av ström. Men å andra sidan tillkommer problemet med att få tag på en ny isklamp, då den förra tinat upp - om ni skulle vara ute med mer än typ två dygn åt gången.

Om den går på 230V, så följer det med en adapter.
Eventuellt sitter adaptern i locket, och då är det bara en sladd du ansluter. Som också följer med.

Tyvärr går de här på ström, och med ström väljer du bort tystheten.
Ja, alla låter när de kyler. Någon kanske är lite tystare, men om du har den i ett tält kommer du inte uppleva nån skillnad.
Vi ska vara borta i minst en vecka så kylklampar räcker inte alls. I valet mellan att behöva åka och handla varje dag/äta ute är ljud kanske ändå något som går att stå ut med. Förra året provade jag två veckor utan kyl och det blev onödigt dyrt.

Toppen att det följer med adapter! Kan man alltså ansluta både till bil via cigarrettuttag och till vanligt uttag?

Toppen att det följer med adapter! Kan man alltså ansluta både till bil via cigarrettuttag och till vanligt uttag?
Om boxen är byggd för både 12V DC och 230V AC, så borde anslutningar för det följa med. Så: ja.

Vet inte om det säljs antingen eller längre, med det gjorde det förr.
Så kolla 12V/230V innan inköp.

Har en vanlig sådan bilkylbox när vi är på meeting, står vi i skuggan med bilen och har kylboxen kopplad till vanliga eluttaget funkar det utmärkt. Det är vanlig eluttag då men går att koppla till bilens cigg uttag om det är så. Fem dagar är nog i mesta laget dock, är vi på långa meeting äter vi dock en del på plats, tror inte fem matlådor skulle gå i den. Men kvällsölen håller sig hyfsad kall över helgen i alla fall.

Jag och @mysboll hade min kylbox i tält på vanligt eluttag. Man kan ställa fläkten eller vad man säger på den och den låter mindre när man drar ned den. Så vi drog upp den på dagen när vi inte var i tältet och ner på natten. Tycker det funkade bra! Men jag är inte så känslig för ljud iofs.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka