Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag haft lite för många dåliga erfarenheter, men B pratar (skriver) med mig fortfarande, en vecka efter att vi träffats. Någon gång kanske det faktiskt blir en andra dejt, även om det nog lär dröja ett tag oavsett. 100 mil bort och i ett annat land ger inte riktigt stora möjligheter för spontana dejter.

Ni pratar inte i telefon/Skype? Får man fråga varför? :)

Fan vad dryg han blev! Vägrade fatta att jag inte ville gå på en jäkla rundate. Han sa att det måste vara kulturskillnader. Som att det skulle vara vanligt att folk gör det i Frankrike...

Tog bort honom.
Uppenbarligen hade ni inte samma intressen eller syn på relationer så det kanske var lika bra? Effektivt sätt att sortera ut de som ändå inte passar in i deras livsstil eller liknande.

Jag har träffat och dejtat flera med liknande syn på träning (har jobbat på gym och föräldrar som hållit på med elitidrott, så känner mig hemma där), och det är inte konstigt alls. De som ändå är vana att träna på morgonen, speciellt gymma, uppskattar den formen av aktivetsform ändå. Inte konstigare än typ bio (där man inte heller pratar under aktivitet). Träning brukar dessutom få folk på betydligt bättre humör och ger många "må bra" endorfiner. Jag skulle helt klart kunna gymma tillsammans med en dejt, men kanske inte jogga (för jag hatar cardio :p).

Men har man dålig kondis, känner att det blir pinsamt att springa med sällskap av en dejt, är superlångsam osv så förstår jag helt och hållet varför man drar sig för det. Och ja, träning kan väldigt lätt bli en livsstil och vissa vill träffa någon att dela den livsstilen med. Att man "tränar regelbundet" betyder inte att man förstår livsstilen eller kan hantera en partner som lever så.

Vad är det med folk och denna träningsbesatthet?

Nu är det tredje mannen i rad från tinder som säger att träning och sport är så viktigt för dem att dela med dem de dejtar. Den första dissade mig för att han märkte att jag inte var en friluftsmänniska. Han själv var en elitorienterare typ. Det räckte tydligen inte att jag tränar regelbundet.

Den andra simmar och springer. Triathlon heter det tydligen. Han nämner också liknande.

Nu vill den tredje att vi ska springa tillsammmans på vår första dejt. Varför då?! Hur ska man kunna prata när man joggar? Jag är dessutom jättelångsam och skulle bara bli irriterad om jag var tvungen att umgås samtidigt då jogga är så jobbigt.

Skulle ni gå på en joggdejt?
Skicka dem till mig :p Jag har insett att jag inte kan dejta folk som inte är extremt fysiskt aktiva. Inte så att jag nödvändigtvis måste träna med dem (men det underlättar om de är positiva till det, för då hinner vi faktiskt ses också), men folk som "bara" tränar lite någon gång i veckan, som inte har någon typ av fysisk aktivitet som sin livsstil, de verkar aldrig ha förståelse för mig och mina behov för att må bra.

Hittills har det varje gång varit så att män med "vanlig" inställning till träning, eller soffpotatisar som ändå haft annat nördigt intresse, förr eller senare tyckt att jag varit jobbig/tråkig/konstig som vill hålla igång så mycket som jag gör. När jag kommer hem efter fysiskt aktivt jobb och ger mig ut på långpromenad med hundarna och sedan funderar på att ge mig ut för att cykla/simma eller annat, då är det pisstråkigt att få kommentarer om att jag borde ta det lugnt, att det inte skadar att sitta still, att det är bra att ibland sitta i soffan med en påse chips, att jag inte måste motionera hundarna varje dag... Ännu värre är det när sådana kommentarer kommer på helger, efter något om att "du som är igång så mycket, nu är det ju helg, passa på att vila!".

Män som försöker bromsa mig, när jag vill göra sådant som får mig att känna mig levande och lycklig, de är extremt vanliga. Gemensamt för de som inte varit så har varit att alla tränar ganska extremt. Det är bodybuilders, maratonlöpare och elitcyklister. En och annan friluftstok också, som likt mig har fysiskt aktivt jobb och anser att en perfekt semester spenderas på långvandring i fjällen eller liknande. Andra brukar fascineras av mig, säga att de gillar att jag har något jag brinner för, att de gillar att jag tar hand om mig osv, och så efter en veckas kontakt (max) så kommer kommentarerna om att jag borde lugna ner mig...

Med det sagt så skulle jag inte heller vilja jogga på en dejt, för det blir så jobbigt när man inte har samma tempo osv :p Däremot är jag mycket positiv till någon annan typ av fysisk aktivitet som dejt, tex en cykeltur på Mtb i snårig skog eller hundpromenad eller annat. En stillasittande dejt hade jag nog inte klarat, framförallt inte i början innan jag lär känna personen.

Japp, och har gjort :) Kanske inte skulle göra det på en första dejt, dock. Jag fick ju dock förklara att vi INTE kunde prata samtidigt (hans lugna tempo var inte prattempo för mig men det var aviserat sedan tidigare) och efteråt hängde vi hemma hos honom i soffan med lite käk. Det var mysigt! Ja, efter en dusch då :p

Jag har inget emot att springa med L, skulle även kunna springa med kollegan och skratta åt hans gnäll och klagan över cardio 😈😂

Men som första dejt? Hell no!
Jag lyssnar på hög musik och vill absolut inte prata när jag springer. Vill inte anpassa tempo osv heller.

Skicka dem till mig :p Jag har insett att jag inte kan dejta folk som inte är extremt fysiskt aktiva. Inte så att jag nödvändigtvis måste träna med dem (men det underlättar om de är positiva till det, för då hinner vi faktiskt ses också), men folk som "bara" tränar lite någon gång i veckan, som inte har någon typ av fysisk aktivitet som sin livsstil, de verkar aldrig ha förståelse för mig och mina behov för att må bra.

Hittills har det varje gång varit så att män med "vanlig" inställning till träning, eller soffpotatisar som ändå haft annat nördigt intresse, förr eller senare tyckt att jag varit jobbig/tråkig/konstig som vill hålla igång så mycket som jag gör. När jag kommer hem efter fysiskt aktivt jobb och ger mig ut på långpromenad med hundarna och sedan funderar på att ge mig ut för att cykla/simma eller annat, då är det pisstråkigt att få kommentarer om att jag borde ta det lugnt, att det inte skadar att sitta still, att det är bra att ibland sitta i soffan med en påse chips, att jag inte måste motionera hundarna varje dag... Ännu värre är det när sådana kommentarer kommer på helger, efter något om att "du som är igång så mycket, nu är det ju helg, passa på att vila!".

Män som försöker bromsa mig, när jag vill göra sådant som får mig att känna mig levande och lycklig, de är extremt vanliga. Gemensamt för de som inte varit så har varit att alla tränar ganska extremt. Det är bodybuilders, maratonlöpare och elitcyklister. En och annan friluftstok också, som likt mig har fysiskt aktivt jobb och anser att en perfekt semester spenderas på långvandring i fjällen eller liknande. Andra brukar fascineras av mig, säga att de gillar att jag har något jag brinner för, att de gillar att jag tar hand om mig osv, och så efter en veckas kontakt (max) så kommer kommentarerna om att jag borde lugna ner mig...

Med det sagt så skulle jag inte heller vilja jogga på en dejt, för det blir så jobbigt när man inte har samma tempo osv :p Däremot är jag mycket positiv till någon annan typ av fysisk aktivitet som dejt, tex en cykeltur på Mtb i snårig skog eller hundpromenad eller annat. En stillasittande dejt hade jag nog inte klarat, framförallt inte i början innan jag lär känna personen.

Ok jag förstår! När jag läser det du skriver blir jag lite stressad så jag skulle nog inte passa med en som tränar så ambitiöst. Mest för att jag jämfört med dig är en soffpotatis :p och inte förstår folk som älskar träning då jag mest upplever det som jobbigt och ett nödvändigt ont. Tycker dock om att promenera.

Angående dejten så ogillar jag också stillasittande dejter. Därför brukar 90% bli promenader. Jag föreslog det även för denna kille men han insisterade på att jogga.

Ok jag förstår! När jag läser det du skriver blir jag lite stressad så jag skulle nog inte passa med en som tränar så ambitiöst. Mest för att jag jämfört med dig är en soffpotatis :p och inte förstår folk som älskar träning då jag mest upplever det som jobbigt och ett nödvändigt ont. Tycker dock om att promenera.

Angående dejten så ogillar jag också stillasittande dejter. Därför brukar 90% bli promenader. Jag föreslog det även för denna kille men han insisterade på att jogga.
Haha! Nä, det är nog det som är lite grejen. Många (oavsett kön!) tänker nog att det är lugnt att vara ihop med någon träningsnarkoman, för att de kan tänka sig att träna ihop någon gång ibland och annars har andra intressen som tar upp tid. Men för någon som är som mig, som känner sig bromsad och hindrad så fort det kommer kommentarer om "ta det lugnt" (för sådana kommer förr eller senare, även om de inte är illa menade), då fungerar det inte.

Nu tex så har jag kontakt med en mycket trevlig och snäll man som försökt få ut mig på dejt några gånger. Jag säger nej, trots att jag inte har något alls emot att ha kontakt med honom just för att han är så trevlig. Vi kan med lätthet diskutera allt mellan himmel och jord och vi vill väldigt många saker likadant här i livet. MEN han är just sådan som flera gånger antytt att jag är tokig som vill ut och hitta på saker, och han berättar ibland om hur han själv vill ut men inte kommer sig för det, hur han istället blir att sitta hemma och äta glass eller godis... En person utan eget driv blir inte enkel för mig att umgås med. Jag blir bara frusterad. Det är nog lite samma frustration som andra känner om de tex vill ha väldigt välstädat hemma och så kommer partnern där och ser inte samma saker, tänker inte alls på det smutsiga glaset på bordet eller på en liten dammtuss i hörnet på golvet. Och tja, så sitter jag där en fredagkväll efter en (fysiskt) tuff arbetsvecka när närmsta vännen föreslår att vi ska ge oss ut för att bada, och jag säger direkt "Visst! När? Var? Jag kommer!". Tycker någon att det är helt galet, då passar vi inte ihop.

Haha! Nä, det är nog det som är lite grejen. Många (oavsett kön!) tänker nog att det är lugnt att vara ihop med någon träningsnarkoman, för att de kan tänka sig att träna ihop någon gång ibland och annars har andra intressen som tar upp tid. Men för någon som är som mig, som känner sig bromsad och hindrad så fort det kommer kommentarer om "ta det lugnt" (för sådana kommer förr eller senare, även om de inte är illa menade), då fungerar det inte.

Nu tex så har jag kontakt med en mycket trevlig och snäll man som försökt få ut mig på dejt några gånger. Jag säger nej, trots att jag inte har något alls emot att ha kontakt med honom just för att han är så trevlig. Vi kan med lätthet diskutera allt mellan himmel och jord och vi vill väldigt många saker likadant här i livet. MEN han är just sådan som flera gånger antytt att jag är tokig som vill ut och hitta på saker, och han berättar ibland om hur han själv vill ut men inte kommer sig för det, hur han istället blir att sitta hemma och äta glass eller godis... En person utan eget driv blir inte enkel för mig att umgås med. Jag blir bara frusterad. Det är nog lite samma frustration som andra känner om de tex vill ha väldigt välstädat hemma och så kommer partnern där och ser inte samma saker, tänker inte alls på det smutsiga glaset på bordet eller på en liten dammtuss i hörnet på golvet. Och tja, så sitter jag där en fredagkväll efter en (fysiskt) tuff arbetsvecka när närmsta vännen föreslår att vi ska ge oss ut för att bada, och jag säger direkt "Visst! När? Var? Jag kommer!". Tycker någon att det är helt galet, då passar vi inte ihop.

Fast man kan ha eget driv utan att det innebär att man är en träningsmänniska. Jag skulle inte heller kunna vara med någon som inte får något gjort. Och att vara spontan är något annat.
Jag som hatar att träna älskar att bada. Jag har i princip åkt och simmat varje dag efter jobbet, oavsett hur trött jag är. Skulle ändå inte påstå att det är träning fast jag är i och simmar länge. Säg till om jag har fel ;).

Gällande "extrema" träningsmänniskor så har jag inget emot att dejta dem. Jag letar inte efter en seriös relation och att det ändå skulle leda till det känns väldigt osannolikt. Så för mig spelar det ingen roll, men klart skillnad för de som letar seriöst från början.

Kom att tänka på flera anledningar till varför jag skulle vägra en sådan dejt. Det skulle kännas lite som en konditionsgranskning, och jag känner mig lite lätt traumatiserad av blotta tanken. Som en person med ätstörningar i bagaget är jag lite överkänslig mot sådant, och kommer inte helt osökt att tänka på en kille som jag dejtade från och till i kanske två år. Han var nog den sportigaste och nyttigaste personen jag dejtat, och det fungerade bra, jag hade ju mitt hästintresse liksom, förutom när han försökte peta i mina matvanor. När vi pratade om en eventuell framtid ihop, så kunde han då rakt inte tänka sig att bo tillsammans med någon som drack cola exempelvis. Hade kanske varit bättre om vi dejtat nu, med tanke på att jag liksom fick nog av cola i samband med en lumbalpunktion, när jag försökte dricka så mycket koffein som möjligt för att minska risken för huvudvärk :D

Kom att tänka på flera anledningar till varför jag skulle vägra en sådan dejt. Det skulle kännas lite som en konditionsgranskning, och jag känner mig lite lätt traumatiserad av blotta tanken. Som en person med ätstörningar i bagaget är jag lite överkänslig mot sådant, och kommer inte helt osökt att tänka på en kille som jag dejtade från och till i kanske två år. Han var nog den sportigaste och nyttigaste personen jag dejtat, och det fungerade bra, jag hade ju mitt hästintresse liksom, förutom när han försökte peta i mina matvanor. När vi pratade om en eventuell framtid ihop, så kunde han då rakt inte tänka sig att bo tillsammans med någon som drack cola exempelvis. Hade kanske varit bättre om vi dejtat nu, med tanke på att jag liksom fick nog av cola i samband med en lumbalpunktion, när jag försökte dricka så mycket koffein som möjligt för att minska risken för huvudvärk :D

Jo men så tänkte jag också. Att han ville konditionsgranska mig. Jag frågade flera gånger vad poängen var och han svarade bara att det var en kul och annorlunda grej. Jag är skeptisk till folk som vill göra udda saker på en första dejt. Ett annat exempel jag har är en som ville att vi skulle bada på en avlägsen strand. Jag sa att jag gärna badade men på en vanlig strand. Då var han inte intresserad längre av att ses. Jag misstänker att han trodde att det skulle bli ligg på den där tomma stranden.

Jag tycker att man kan göra nästan vadsomhelt som man känner för på en dejt, men inte om det är första. Det finns ju dock lite annorlunda saker man kan göra på en förstadejt som t.ex. cykla ihop, bada osv.

Vad är det med folk och denna träningsbesatthet?

Nu är det tredje mannen i rad från tinder som säger att träning och sport är så viktigt för dem att dela med dem de dejtar. Den första dissade mig för att han märkte att jag inte var en friluftsmänniska. Han själv var en elitorienterare typ. Det räckte tydligen inte att jag tränar regelbundet.

Den andra simmar och springer. Triathlon heter det tydligen. Han nämner också liknande.

Nu vill den tredje att vi ska springa tillsammmans på vår första dejt. Varför då?! Hur ska man kunna prata när man joggar? Jag är dessutom jättelångsam och skulle bara bli irriterad om jag var tvungen att umgås samtidigt då jogga är så jobbigt.

Jag skulle aldrig gå på en joggdejt. Påminner mig om en dejt jag var på för en massa år sedan. Vi var ute och tog en öl och allt han kunde prata om var hur han ville ha en flickvän som delade hans träningsontresse ( jag tränar gärna tillsammans, men vill inte att hela livet ska kretsa kring det) och hur han ville att vi skulle träna tillsammans och allt han kunde tänka på var träning och kost (kyckling och broccoli 7 dagar i veckan typ.. :yuck:). Han hade redan på vår dejt planerat hur vi skulle träna, vad vi skulle äta och han var så exalterad över att ha någon att göra det med, för det gjorde han och hans ex och han saknade det så himla mycket... kan säga att det blev inga fler dejter. Att han dessutom var ett plåster, fattade inte att jag inte var tillgänglig på telefon jämt, tyckte jag svarade för segt och kunde inte läsa människor eller situationer för fem öre gjorde inte det hela bättre.

Joggdejt!?
Haha, aldrig i livet att jag skulle hänga med på något liknande. Sjukt märkligt sätt att lära känna någon på. Jag vill klä mig snyggt på en dejt, kunna ha ögonkontakt och inte känna hur svetten rinner längs med pannan.

Ska ut på klubb med några vänner ikväll och min aktivistdejt ska hänga med redan från förfesten. Jag är lite nervös för det, lite rädd för att det ska kännas konstigt. Men samtidigt känns det bra att få lära känna hur hen är i sällskap med andra människor också.
Blev inbjuden att gå med hen i prideparaden också, men kände hellre för att gå med miljöpartiet än anarkisterna.. Haha.
Hur som helst blir kvällen spännande!

Joggdejt!?
Haha, aldrig i livet att jag skulle hänga med på något liknande. Sjukt märkligt sätt att lära känna någon på. Jag vill klä mig snyggt på en dejt, kunna ha ögonkontakt och inte känna hur svetten rinner längs med pannan.
Jag känner mig snyggare i träningskläder än i vanliga kläder :angel: (och tycker det är ganska praktiskt om någon annan ser mig som attraktiv trots svett och elände, för då lär de gilla mig även när jag visar mig från mina mer charmiga sidor :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX