Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite orimligt glad över att A ville ses de där 9 h mellan våra jobb nästa vecka han borde sova egentligen. Livet med skiftjobb 🤣

Mest glad över att han är så lättsam att konversera med i text, guld! Alltid känt mig så bortskämd med mina nära vänner (som är så roliga, lättsamma, alltid förstår och helt kravlösa) och den kommunikationen var komplett obefintlig med mitt ex.

Skräcken när ett meddelande aviserades "Vill du i så fall ha myskväll hemma hos mig" var total 😱 Tänkte att nu har du satt din sista potatis, hur kan detta sluta väl. Och så var det inget konstigt alls, puh 🤣

Men han ska spela piano 😍😍😍

Jag är så innerlig trött på alla män som tar kontakt med kommentarer om utseende.
Jag ledsnade:o...men han verkar inte vara någon pris precis ;)
Han: Tjena snygga XXX 🙋hur är läget med dig? /XXX
Jag: Tack det är bra, men jag har ledsnat på alla kommentarer om mitt utseende. TRÖTT!
Lycka till i "jakten".
H: Man vet ju inte hur du är som person så då kan man inte ge dig komplimanger för det. Mem du verkar inte fatta nånting. Ha det bra
J:Nä jag fattar verkligen ingenting. Tänk att så många män tror att det första en kvinna vill höra är en komplimang om utseendet. Tänk vad män är korkade :)
H: Bli flata o lycka till
J: Vad gullig du är! Härlig inställning! EXAKT en sådan man jag letar efter :D
...och så blockade jag.

Hälsningar häxan surtant

Jag är så innerlig trött på alla män som tar kontakt med kommentarer om utseende.
Jag: Tack det är bra, men jag har ledsnat på alla kommentarer om mitt utseende. TRÖTT!
Lycka till i "jakten".
H: Man vet ju inte hur du är som person så då kan man inte ge dig komplimanger för det. Mem du verkar inte fatta nånting. Ha det bra
J:Nä jag fattar verkligen ingenting. Tänk att så många män tror att det första en kvinna vill höra är en komplimang om utseendet. Tänk vad män är korkade :)
...och så blockade jag.

Hälsningar häxan surtant
Ibland är jag glad över att vara av det otäcka könet, så man slipper de där idioterna.

Iiih! Jag gjorde det! Ringde Köpenhamn och hade ett litet snack om var vi är, och vad vi vill ska hända. Och så sa jag rakt ut att jag är riktigt, riktigt förtjust i honom. Samtalet kunde inte gått bättre. Han vill samma som jag. Han sa att han också är väldigt förtjust i mig, och att han vill ta det väldigt långsamt. Vi verkar ha ungefär samma erfarenheter av tidigare förhållanden, dels att ha flyttat ihop allt för fort. Dels att ens partner har haft klagomål på att man lägger för mycket tid på fritidsintressen (vilket i hans fall är detsamma som hans yrke vilket komplicerar ytterligare). Det känns riktigt bra att det finns förståelse där, för det har varit ett återkommande problem i min tidigare relationer.

Och så fortsatte vi prata om det där med att träffa andra också, och även där är vi väldigt synkade, förutom att mitt behov nog är större än hans.

Jag tog inte upp att jag inte är flyttbar, det kändes inte som rätt läge. Men nu har vi i alla fall öppnat upp för den typen av prat och det är en trevlig utveckling tycker jag :)

Lycka till i "jakten".
...och så blockade jag.

Hälsningar häxan surtant
Åh blir så trött... Bra gjort!

Vad är det med folk och denna träningsbesatthet?

Nu är det tredje mannen i rad från tinder som säger att träning och sport är så viktigt för dem att dela med dem de dejtar. Den första dissade mig för att han märkte att jag inte var en friluftsmänniska. Han själv var en elitorienterare typ. Det räckte tydligen inte att jag tränar regelbundet.

Den andra simmar och springer. Triathlon heter det tydligen. Han nämner också liknande.

Nu vill den tredje att vi ska springa tillsammmans på vår första dejt. Varför då?! Hur ska man kunna prata när man joggar? Jag är dessutom jättelångsam och skulle bara bli irriterad om jag var tvungen att umgås samtidigt då jogga är så jobbigt.

Skulle ni gå på en joggdejt?

Nu är det tredje mannen i rad från tinder som säger att träning och sport är så viktigt för dem att dela med dem de dejtar. Den första dissade mig för att han märkte att jag inte var en friluftsmänniska. Han själv var en elitorienterare typ. Det räckte tydligen inte att jag tränar regelbundet.

Den andra simmar och springer. Triathlon heter det tydligen. Han nämner också liknande.

Nu vill den tredje att vi ska springa tillsammmans på vår första dejt. Varför då?! Hur ska man kunna prata när man joggar? Jag är dessutom jättelångsam och skulle bara bli irriterad om jag var tvungen att umgås samtidigt då jogga är så jobbigt.

Jag tycker det är jättekonstigt.
För mig är det mer sunt att ha egna intressen. Jag vill inte sitta ihop med min partner.
Även om jag springer själv skulle jag aldrig gå på en joggdejt.

Nej oj nej, vad märkligt det skulle kännas. 🤔

Jag tycker det är jättekonstigt.
För mig är det mer sunt att ha egna intressen. Jag vill inte sitta ihop med min partner.
Även om jag springer själv skulle jag aldrig gå på en joggdejt.

Det är så jag också tänker! Bättre att den som t.ex. orienterar kan göra det själv eller med sina vänner. Jag vill ju ha mina saker ifred. Verkar dock som att vissa tycker tvärtom. Att man ska dela hobbies. Är det så att de vill att man ska hänga hela tiden eller vad?

Mycket konstigt folk det finns.

Iiih! Jag gjorde det! Ringde Köpenhamn och hade ett litet snack om var vi är, och vad vi vill ska hända. Och så sa jag rakt ut att jag är riktigt, riktigt förtjust i honom. Samtalet kunde inte gått bättre. Han vill samma som jag. Han sa att han också är väldigt förtjust i mig, och att han vill ta det väldigt långsamt. Vi verkar ha ungefär samma erfarenheter av tidigare förhållanden, dels att ha flyttat ihop allt för fort. Dels att ens partner har haft klagomål på att man lägger för mycket tid på fritidsintressen (vilket i hans fall är detsamma som hans yrke vilket komplicerar ytterligare). Det känns riktigt bra att det finns förståelse där, för det har varit ett återkommande problem i min tidigare relationer.

Och så fortsatte vi prata om det där med att träffa andra också, och även där är vi väldigt synkade, förutom att mitt behov nog är större än hans.

Jag tog inte upp att jag inte är flyttbar, det kändes inte som rätt läge. Men nu har vi i alla fall öppnat upp för den typen av prat och det är en trevlig utveckling tycker jag :)

Freaking good 😁💪

Det är så jag också tänker! Bättre att den som t.ex. orienterar kan göra det själv eller med sina vänner. Jag vill ju ha mina saker ifred. Verkar dock som att vissa tycker tvärtom. Att man ska dela hobbies. Är det så att de vill att man ska hänga hela tiden eller vad?

Och ha matchande dress förstår du väl 😍

Skulle aldrig i mitt liv gå på joggingdejt.

I övrigt så tycker jag det verkar vara lite halvbesatt ja. Kan man inte träffa nya människor lite neutralt åtm första gången? Men visst, är det ens högsta önskan så är det ju bra att de är så övertydliga.

När jag nu svarar att jag inte vill jogga på en date för att vi inte kan prata då säger han att vi inte behöver prata när vi joggar utan efteråt.
Så jag ska träffa en främling och vi ska jogga tillsammans tysta O_o? Hur konstigt kommer inte det vara? Så efter den obekvämt tysta rundan när vi är lagom svettiga och röda i ansiktet (ja jag blir som en tomat) så ska vi börja snacka :confused:.

Vet inte om jag haft lite för många dåliga erfarenheter, men B pratar (skriver) med mig fortfarande, en vecka efter att vi träffats. Någon gång kanske det faktiskt blir en andra dejt, även om det nog lär dröja ett tag oavsett. 100 mil bort och i ett annat land ger inte riktigt stora möjligheter för spontana dejter.

När jag nu svarar att jag inte vill jogga på en date för att vi inte kan prata då säger han att vi inte behöver prata när vi joggar utan efteråt.
Så jag ska träffa en främling och vi ska jogga tillsammans tysta O_o? Hur konstigt kommer inte det vara? Så efter den obekvämt tysta rundan när vi är lagom svettiga och röda i ansiktet (ja jag blir som en tomat) så ska vi börja snacka :confused:.
Skicka honom den här och fråga om han fortfarande vill ses.
9A75FBDB-369D-4F5B-A2C5-850D115A3C9E.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka