Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle aldrig gå på en joggdejt. Påminner mig om en dejt jag var på för en massa år sedan. Vi var ute och tog en öl och allt han kunde prata om var hur han ville ha en flickvän som delade hans träningsontresse ( jag tränar gärna tillsammans, men vill inte att hela livet ska kretsa kring det) och hur han ville att vi skulle träna tillsammans och allt han kunde tänka på var träning och kost (kyckling och broccoli 7 dagar i veckan typ.. :yuck:). Han hade redan på vår dejt planerat hur vi skulle träna, vad vi skulle äta och han var så exalterad över att ha någon att göra det med, för det gjorde han och hans ex och han saknade det så himla mycket... kan säga att det blev inga fler dejter. Att han dessutom var ett plåster, fattade inte att jag inte var tillgänglig på telefon jämt, tyckte jag svarade för segt och kunde inte läsa människor eller situationer för fem öre gjorde inte det hela bättre.

Ush vilken hemsk dejt!

Ja det skulle också vara ett problem för mig med någon som ska äta supernyttigt hela tiden. Jag vill kunna njuta av olika slags mat utan att någon försöker ge mig dåligt samvete.

Jag känner mig snyggare i träningskläder än i vanliga kläder :angel: (och tycker det är ganska praktiskt om någon annan ser mig som attraktiv trots svett och elände, för då lär de gilla mig även när jag visar mig från mina mer charmiga sidor :D )
Vad jag också tänkte. I alla fall mer bekväm. Jag blir helt nervös över tanken att gå på dejt där man förväntas "klä upp sig", om så bara lite grann. Är orolig att snubben förväntar sig att möta en välsminkad tjej i klackar typ (även om mina bilder är i princip osminkade osv).

*kl*
Jag har varit på "joggdejt" för längesen, fast i en slalombacke. Det var jättebra, jag kände mig avslappnad och vi stannade/gick nedåt ibland och då kunde man ju prata, + att olika tempon inte blev ett problem.

Jag känner mig snyggare i träningskläder än i vanliga kläder :angel: (och tycker det är ganska praktiskt om någon annan ser mig som attraktiv trots svett och elände, för då lär de gilla mig även när jag visar mig från mina mer charmiga sidor :D )

Tyvärr kommer jag nog aldrig vara (känna mig attraktiv) när jag tränar. Som sagt blir jag en tomat, svettas och luktar urk.

Jag föredrar tvärt om. Att jag är snygg i början när man dejtar och sen när man setts några gånger och tycker om varandra som personer och utseendet är mindre viktigt så kan jag visa mina mindre smickrande sidor :angel:.

Jag ser bedrövlig ut när jag tränar, jag är rätt säker på att jag behöver charma någon innan jag visar upp den sidan för att dejten inte ska fly fältet när vi tränar tillsammans.
Men å andra sidan får vi väl se om dejten ikväll flyr när hen ser mig svettas på dansgolvet. ;)

Flikar in med en liten uppdatering för de som är nyfikna.
Jag lägger TK helt på hyllan nu, det har framkommit att han tydligen är lite av en playboy, när hans barn säger att han har ny tjej var och varannan vecka då säger det en hel del. Jag tänker inte riskera osämja och bryter därför redan nu eftersom jag fortfarande vill kunna prata och skojja på jobbet när vi ska lasta.
Känns bra att det kom fram nu, hade inte varit kul om det blivit något seriöst och sen t ex vänsterprassel, som tydligen ska ha varit anledningen till att mamman till barnet lämnade honom.
Finns fler där ute. Nu blir det en paus för mig för att kunna ta nya tag senare när allt lagt sig. :D

Jag med:p Förmodligen för att jag har bättre koll på gymmode än vanliga kläder och känner mig mer bekväm i träningskläder. Så skulle gärna gå på träningsdejt men ingen joggdejt, är långsam och vill lyssna på musik, inte försöka låta bli att flåsa;)

Lite kompisdejt uppdaterande: Verkar bli en kompisdejt i veckan :)

Flikar in med en liten uppdatering för de som är nyfikna.
Jag lägger TK helt på hyllan nu, det har framkommit att han tydligen är lite av en playboy, när hans barn säger att han har ny tjej var och varannan vecka då säger det en hel del. Jag tänker inte riskera osämja och bryter därför redan nu eftersom jag fortfarande vill kunna prata och skojja på jobbet när vi ska lasta.
Känns bra att det kom fram nu, hade inte varit kul om det blivit något seriöst och sen t ex vänsterprassel, som tydligen ska ha varit anledningen till att mamman till barnet lämnade honom.
Finns fler där ute. Nu blir det en paus för mig för att kunna ta nya tag senare när allt lagt sig. :D
Förklarar även en del, varför han velat träffats och det slutat med sex och att han sist sa att det var så bra och skulle det bli väder för att göra om det på semestern skulle vi göra det, inte ett ljud på hela semestern trots "rätt" väder. Nej sex är inget jag är intresserad av, speciellt inte om jag bara duger när det passar honom. Då tackar jag för mig, räcker att jag upplevt KK idioten, tänker inte sätta mig i den sitsen igen.
Känns som alla pusselbitar faller på plats, det där med att han inte ville att jag skulle sms eller skriva på messenger till honom för att han var "hackad", känns mer som om det inte skulle finnas bevis på kontakt. Nej, nej, nej nu skiter jag i det och siktar mot nya mål.
Det börjar ljusna på andra fronter, så det blir nog bra i slutänden tror jag. :)

Nu kom jag hem från att ha varit ute och festat med aktivistdejten och mina vänner. Intrycket av hen var att hen är lite tråkig, lite väl osprallig. Jag försökte verkligen liva upp stämningen med hen hela kvällen, men jag tror vi ligger på lite olika energinivåer. Jag är extrovert och lite sprallig, hen är mer introvert och inte alls sprallig.
Men jag tycker hen fortfarande är intressant och vill prata mer med hen, så ska ge det en chans till. Fast bara vi två de gången.

Nu ska jag sova!

Nästa helg ska jag och dejten träffas lördag till söndag :nailbiting: Det blir tredje gången vi ses men vi har skrivit mycket. Jag vet fortfarande inte riktigt hur intresserad jag är men han är trevlig.
Sex är av olika anledningar en rätt stor grej för mig och jag vill s.a.s. få det överstökat. Så högst troligt blir det första personen jag har sex med sen jag var gift för några år sedan. Jag kommer att vara asnervös. Men det löser sig väl.

Jag skriver med en annan från tinder också. Han verkar vara en himla skönt typ som jag gärna skulle gå ut och ta ett glas med och sitta och prata. Men inget mer tror jag.

Det finns en till som skriver lite men honom ska jag avsluta med.

Jag kan också titta in och uppdatera :)

Killen jag träffade i mitten på juni (han som har en dotter, om ni minns, jag skrev något om mitt resonemang kring det då) som jag tänkte var för bra för att vara sann är förvisso för bra för att jag ska våga tro att det är sant ;) men vi är still going strong, exklusiva och definitivt tillsammans. Känns helt fantastiskt! Har inte känt såhär på väldigt många år, om någonsin, jag är både himlastormande kär och pirrig och känner mig väldigt trygg och omhuldad. Visst, det har bara gått två månader, jag är med på det - men jag har inte särskilt lätt för att just känna mig trygg med någon så särskilt snabbt, och därför känns ju detta helt enastående. Det är liksom både spännande och så naturligt rätt, liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 629
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka