Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tycker verkligen Tinder är så kul 😄 Hade velat ha ett parallellt liv att hinna träffa alla roliga personer o se hur de är bakom bilder o presentation. Rätt bra upphämtning på mindre än ett år från att ha avskytt allt och alla o bara velat vara i fred o fått panik av tanken att träffa nya människor 😁

Du får lära mig sen ;)

Varför ska ”alla” snygga, trevliga, roliga, snälla män vara alldeles för gamla för mig...?! Umgicks med en snubbe förra veckan, bästa hånglet någonsin, dock blev det inget för jag tror han blev lite obekväm när det kom fram exakt hur mycket yngre än honom jag är. Jag 26 och han 40..
Har överlag problem med ”åldersblindhet”, umgås mest med folk minst 30+ och uppåt :(

Den ålderskillnaden hade inte jag sett som några problem. Vet flera i min närhet som har den ålderskillnaden och det verkar ju funka ypperligt. Själv är jag 9 år yngre än min man och det är inget som stör oss :)

Jag ska träffa hbtq-aktivisten igen nästa vecka. Denna vecka hade hen för mycket med sin aktivism att göra så vi hinner inte ses. Det är ett helt underbart skäl till att inte ses, fantastiskt faktiskt.
Är så skönt när andra är aktivister så slipper jag. ;)
Hur som helst så ser jag mycket fram emot att träffa hen igen, vi hade ett fint samtal sist där vi gick ned på djupet hos varandra.

Nu är det dock pride-vecka i min stad, så blir utgång i helgen. :)

Första gången jag ser att någon jublat när dejten inte hinner ses:rofl:
Men härligt med lika värderingar och gemensam intresse, hoppas dejten blir bra när ni sedan har tid att ses :)

Den ålderskillnaden hade inte jag sett som några problem. Vet flera i min närhet som har den ålderskillnaden och det verkar ju funka ypperligt. Själv är jag 9 år yngre än min man och det är inget som stör oss :)

Jag tänker att samma men det spelar ju ingen roll om den andra parten inte tänker på samma sätt ;) jag ser inte ålder som något problem. jag blir inte intresserad av en ålder men däremot kan jag ju inte tvinga motparten att tänka/känna samma. Jag hade själv samma problem som @Masqueradee innan jag träffade min nuvarande. Jag och den personen hade ett stort intresse för varandra men han var helt fokuserad och obekväm vid att jag var så pass mycket yngre. För honom var det ett problem och då spelar det ju inte så stor roll vad jag tycker. Då var vår åldersskillnad ungefär samma, jag 28 och han 40. För honom funkade det inte och var ett problem, för mig inte men det hjälpte ju inte mig. Idag känns det himla bra att det var ett problem för jag är mycket nöjd i min nuvarande relation och hade antagligen inte fått den chansen annars. Men jag kan ändå förstå @Masqueradee , frustrationen för jag upplevde den själv flera gånger innan. Att alla som är intressanta var 38+ och flera av dem ansåg att det var ett problem!

Jag tänker att samma men det spelar ju ingen roll om den andra parten inte tänker på samma sätt ;) jag ser inte ålder som något problem. jag blir inte intresserad av en ålder men däremot kan jag ju inte tvinga motparten att tänka/känna samma. Jag hade själv samma problem som @Masqueradee innan jag träffade min nuvarande. Jag och den personen hade ett stort intresse för varandra men han var helt fokuserad och obekväm vid att jag var så pass mycket yngre. För honom var det ett problem och då spelar det ju inte så stor roll vad jag tycker. Då var vår åldersskillnad ungefär samma, jag 28 och han 40. För honom funkade det inte och var ett problem, för mig inte men det hjälpte ju inte mig. Idag känns det himla bra att det var ett problem för jag är mycket nöjd i min nuvarande relation och hade antagligen inte fått den chansen annars. Men jag kan ändå förstå @Masqueradee , frustrationen för jag upplevde den själv flera gånger innan. Att alla som är intressanta var 38+ och flera av dem ansåg att det var ett problem!

Ja det förstår jag också :) Jag uttryckte mest min egen erfarenhet och förstår att det känns frustrerande att andra parten tycker det är ett problem. Jag hade också känt frustration.

Första gången jag ser att någon jublat när dejten inte hinner ses:rofl:
Men härligt med lika värderingar och gemensam intresse, hoppas dejten blir bra när ni sedan har tid att ses :)
Tänker att det är fantastiskt fint med en dejt som har egna intressen som tar upp tid, när de dessutom är viktiga för andra så blir jag imponerad.
Jag har bara en häst som tar min tid, rätt själviskt intresse. ;)

Roligt att läsa om vad som händer med ert dejtande! Kan nog bli en spännande höst.

Jag och Köpenhamn är tillbaka i samma glada stämning som tidigare men jag tänker ringa i morgon och försöka reda ut ett par saker. Jag är inte riktigt lika rak och tydlig med honom, och det lämnar ju lite utrymme för fri tolkning och missförstånd. Det är det inte än men jag vill vara proaktiv.

Är lite förväntansfull inför lördagens dejt med Britten. Vi har pratat lite mer under veckan, och han verkar ha gjort upp intressanta planer. Och det är ju kul med språket alltså, precis som med Amerikanen så är det rätt mycket amazing, gorgeous, wonderful. Köpenhamn har nog sagt ”wow” två gånger sedan april typ ;). Och då var det verkligen mycket välförtjänt!

Eftersom jag gått upp 04, jobbat, ridit och åkt tre timmar tåg var jag rätt trött igår.
L lagade mat, vi såg film, jag somnade som väntat och han gick promenad med Ruben.
Det var trevligt att ses, väldigt lugnt och avslappnat.
Men jag är fortfarande extremt osäker om jag vill fortsätta.
Det var sjukt drygt att åka hem idag. Jag spenderar så mycket tid på jobbet, så kul är det inte att vara där när jag är ledig.

Så roligt att läsa om allas dejter 😊 Själv dejtar jag fortfarande samma karl som jag gjort sen drygt fyra månader tillbaka. Vi kommer inte så mycket vidare känns det som, men det gör mig inte så mycket just nu. Har rätt mycket annat i livet som behöver falla på plats och försöker landa i mig själv så är nog bara bra att inte blanda in någon annan för mycket i det (försöker jag i alla fall intala mig själv 😜 jag har sjukt dåligt tålamod på den här fronten 😂).

Så roligt att läsa om allas dejter 😊 Själv dejtar jag fortfarande samma karl som jag gjort sen drygt fyra månader tillbaka. Vi kommer inte så mycket vidare känns det som, men det gör mig inte så mycket just nu. Har rätt mycket annat i livet som behöver falla på plats och försöker landa i mig själv så är nog bara bra att inte blanda in någon annan för mycket i det (försöker jag i alla fall intala mig själv 😜 jag har sjukt dåligt tålamod på den här fronten 😂).

Tycker det låter som ett bra förhållningssätt ändå! Jag är nog egentligen kvar där även Om jag inte längre träffar min första långvariga dejt. Men det finns ju så mycket att lära sig om sig själv o livet 😁

Tycker det låter som ett bra förhållningssätt ändå! Jag är nog egentligen kvar där även Om jag inte längre träffar min första långvariga dejt. Men det finns ju så mycket att lära sig om sig själv o livet 😁

Exakt det försöker jag verkligen ta in...hur otroligt mycket jag faktiskt lär mig om mig själv i det här (tex att jag behöver ett bättre tålamod när det gäller vissa saker 😂). Och livet i det stora hela 😊

Varför ska ”alla” snygga, trevliga, roliga, snälla män vara alldeles för gamla för mig...?! Umgicks med en snubbe förra veckan, bästa hånglet någonsin, dock blev det inget för jag tror han blev lite obekväm när det kom fram exakt hur mycket yngre än honom jag är. Jag 26 och han 40..
Har överlag problem med ”åldersblindhet”, umgås mest med folk minst 30+ och uppåt :(
Du får se till att träffa sådana män som inte bryr sig om ålder :p
(Känner igen det där.)

Exakt det försöker jag verkligen ta in...hur otroligt mycket jag faktiskt lär mig om mig själv i det här (tex att jag behöver ett bättre tålamod när det gäller vissa saker 😂). Och livet i det stora hela 😊

Eller hur! Jag funderar just nu på vilket sätt som egentligen passar mig att lära känna nytt folk. Det var enklare när man var liten utan valmöjligheter 🤣

Alltså är det bara jag som läser igenom Tinderkonversationerna i efterhand när man träffats? 😅 Det där med att jag skulle försöka inte ta allt så bokstavligt osv. Blev lite lugnare med att försöka inte bara misstänka att A är en bluff som alla mina kollegor verkar tro. Ibland undrar jag om de bara måste försöka hålla mig på jorden i all välmening. De har inte lärt känna mig så bra som @Bison uppenbarligen som alltid bara är stöttande o positiv :love:

Alltså är det bara jag som läser igenom Tinderkonversationerna i efterhand när man träffats? 😅 Det där med att jag skulle försöka inte ta allt så bokstavligt osv. Blev lite lugnare med att försöka inte bara misstänka att A är en bluff som alla mina kollegor verkar tro. Ibland undrar jag om de bara måste försöka hålla mig på jorden i all välmening. De har inte lärt känna mig så bra som @Bison uppenbarligen som alltid bara är stöttande o positiv :love:
Haha nej. Jag gör det också. Lite för att hålla reda på vem som sagt vad :p

Köpenhamn bad att få se bilder på mig när jag var gravid. Så nu vet han hur jag +40 kg ser ut. INTE särskilt smickrande :laugh:. Men med en imponerande size på magen, och det är kanske lättare att förstå varför den numera är skrynklig som ett russin. Men det är SÅ skönt att inte vara 20 längre. Orka bry sig om skavanker liksom. Han bryr sig inte heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 755
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX