Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar vara du o jag som ar alkisarna har! ; )

Vet inte det spelar in hur mycket man messat fram och tillbaka innan man traffats kanske?
Jag tycker jag ar ganska bra pa att kallprata och kan def halla igang ett samtal om motparten inte ar helt motstravig, men kampar nog lite med iden om en helnykter forsta dejt..

Jag vill helst knappt messa alls innan man sets 🤣 lite grann för att bara känna av att man öht funkar i text (räcker med lite chattade en halv dag för mig) o sedan ses lite begränsat typ dagen efter hade varit mest optimalt i min värld. Lätt att gå vidare oavsett vad man vill då.

Hur ofta dejtar ni utan alkohol inblandat?

Blir lite imponerad av er som verkar har promenader som forsta/tidig dejt - i min bok ar det apsvart att fa till ett naturligt men kanske ocksa flortigt samspel forsta gangen man traffar nagon ny om man da gor nagot sa vardagligt som promenerar runt i en park?

Har sjalv aldrig varit pa en forsta dejt uan alkohol inblandat
Jag varierar, har haft nyktra promenaddejter eller andra aktiviteter som funkat jättefint, men ska man sitta vid ett bord och prata så tycker jag det blir mer avspänt att dricka. Men tror det hade funkat med placeboöl egentligen, det är själva situationen som lugnar snarare än alkoholen.

Det verkar vara du o jag som ar alkisarna har! ; )

Vet inte det spelar in hur mycket man messat fram och tillbaka innan man traffats kanske?
Jag tycker jag ar ganska bra pa att kallprata och kan def halla igang ett samtal om motparten inte ar helt motstravig, men kampar nog lite med iden om en helnykter forsta dejt..

Prata är aldrig något problem trots att jag är väldigt introvert.
Jag avskyr att prata om mig själv och ställer därför tusen frågor, är superengagerad, glad och charmig.

Trots att L och jag spenderat flera veckor tillsammans vethan nästan inget om mig, jag vet typ allt om honom. Skulle nog kunna skriva hans självbiografi :p

Jag avskyr att prata om mig själv och ställer därför tusen frågor, är superengagerad, glad och charmig.

Trots att L och jag spenderat flera veckor tillsammans vethan nästan inget om mig, jag vet typ allt om honom. Skulle nog kunna skriva hans självbiografi :p
Där önskar jag att jag var lite mer som dig. Jag orkar verkligen inte dra ur folk saker och ting, så om de inte pratar på av sig själva, tja, då pratar jag :angel: Närmsta vännen är som tur är likadan, så när vi ses pratar vi massor, berättar hur mycket som helst osv men alltså... de enda gångerna vi frågat varandra hur det är eller hur dagen varit eller så, det är om något tydligt är fel. Annars bara pratar vi, och konstaterar att vi är hopplösa med andra personer just pga det... Det är inte heller så att jag är ointresserad av att veta saker om andra, tvärt om, jag älskar att lyssna när folk berättar om i princip vad som helst. Men jag vill att det ska komma hyfsat spontant från dem. Umgås jag med folk som inte är ganska "på" och pratiga av sig själva så får jag hela tiden tänka på hur jag ska bete mig för att de ska få säga något alls. Men usch så jobbigt det blir. Hur sjutton gör man?!

Jag har en kompis som är sådan. Det känns som värsta utfrågningen och jag får knappt en syl i vädret. Jag är inte riktigt bekväm med den fördelningen.

Där önskar jag att jag var lite mer som dig. Jag orkar verkligen inte dra ur folk saker och ting, så om de inte pratar på av sig själva, tja, då pratar jag :angel: Närmsta vännen är som tur är likadan, så när vi ses pratar vi massor, berättar hur mycket som helst osv men alltså... de enda gångerna vi frågat varandra hur det är eller hur dagen varit eller så, det är om något tydligt är fel. Annars bara pratar vi, och konstaterar att vi är hopplösa med andra personer just pga det... Det är inte heller så att jag är ointresserad av att veta saker om andra, tvärt om, jag älskar att lyssna när folk berättar om i princip vad som helst. Men jag vill att det ska komma hyfsat spontant från dem. Umgås jag med folk som inte är ganska "på" och pratiga av sig själva så får jag hela tiden tänka på hur jag ska bete mig för att de ska få säga något alls. Men usch så jobbigt det blir. Hur sjutton gör man?!

Haha!
Jag har inga problem att prata om jobbet, Ruben eller hästen. Men blir inte personlig alls.
Tror det är lite kopplat till mitt jobb också, jag är van att lyssna på andra.

@Magiana Det är en viss skillnad på nya personer och vänner. Grejen är ju att låta de prata och lyssna. Hitta vad de är intresserad av och vad som gör dem engagerade.

Haha!
Jag har inga problem att prata om jobbet, Ruben eller hästen. Men blir inte personlig alls.
Tror det är lite kopplat till mitt jobb också, jag är van att lyssna på andra.

@Magiana Det är en viss skillnad på nya personer och vänner. Grejen är ju att låta de prata och lyssna. Hitta vad de är intresserad av och vad som gör dem engagerade.

Jag kör nog samma taktik, vill inte berätta för mycket om mig själv till "främmande" människor, så jag frågar saker om deras liv istället. I och med att de flesta jag dejtat har varit ursprungligen från andra länder, så har det varit spännande att fråga och lära om deras bakgrund.

@Stefffie Har oftast dejtat utan alkohol. Men tycker egentligen att et glas vin på en uteplats är en bra dejt. Dock lite svårt att "komma undan" kanske, om det är en dålig förstadejt, så ja, en exitstrategi är nog viktigt då.

Jag har ju känt henne i typ 40 år men det är ändå svårt att få en lucka i svadan med frågor. Hon brukar heller aldrig ha tid att prata mer än max 5 minuter, sen måste hon avbryta för att hon ska göra något annat. Skittråkigt. Så jag har faktiskt slutat höra av mig. Jag tror inte att hon är så intresserad av att snacka med mig egentligen.

Jag har ju känt henne i typ 40 år men det är ändå svårt att få en lucka i svadan med frågor. Hon brukar heller aldrig ha tid att prata mer än max 5 minuter, sen måste hon avbryta för att hon ska göra något annat. Skittråkigt. Så jag har faktiskt slutat höra av mig. Jag tror inte att hon är så intresserad av att snacka med mig egentligen.

Nej sådana människor är ju bara jobbiga :(

Blir lite imponerad av er som verkar har promenader som forsta/tidig dejt - i min bok ar det apsvart att fa till ett naturligt men kanske ocksa flortigt samspel forsta gangen man traffar nagon ny om man da gor nagot sa vardagligt som promenerar runt i en park?

Jag har aldrig varit på en första dejt med alkohol inblandat 😜 dels finns det lite logistiska problem för mig om jag inte kan köra bil och dels vill jag ha ett oförställt intryck av personen.

Alltid. Eftersom att jag måste kunna köra hem så blir det så per automatik.
Fast jag finner det bäst också om båda är nyktra.
Ett glas eller två funkar också men det blir bara jobbigt när den man dejtar inte har vett att sluta där.

Jag har varit på dejter med och utan alkohol, det är väl tid på dygnet som avgör mest för mig. Och lite hur seriös jag är. De som verkar speciella vill jag träffa utan alkohol.

Har inga problem med att vara väldigt personlig, är inte särskilt privat av mig.

Träffade en ny kundvärd på pendeln idag. Måste ge honom lite cred för att han på ett snyggt sätt tog reda på om jag var singel :p
Pratade på en del och han var väldigt trevlig. Satt bästis på att ta reda på lite mer om honom.

Har lite kontakt med L, vet inte riktigt hur jag ska göra där.
Har desto mer kontakt med kollegan, Vi skriver på snap om kommenterar flitigt på insta. Ska jag fortsätta med L får jag nog lugna ner det där lite...

Varit hos Köpenhamn inatt igen. Han var inte riktigt i form, och inte riktigt så positiv och glad som han brukar vara. Vilket faktiskt gjorde mig lite osäker. Men det knepiga är att jag nästan njuter lite av att känna så, för det betyder ju att jag bryr mig. Nu kommer det dröja flera veckor tills nästa chans tyvärr, jobb, studier och släktkalas ställer till det för mig :(.

På lördag ska jag träffa den lååånge Britten igen. Jag tror det kan bli ett intressant möte.

Malmö har sagt att han skulle höra av sig den här veckan också. Det var länge sedan, så det hade varit skoj. Amerikanen, Vinkillen och Vänsterprasslaren väntar på besked från mig men de får nog vänta lite till.

Min mens är sen... inte varit det på flera år.

Är visserligen bara en dag, men ska avvakta och köpa test på fredag om den inte dyker upp innan... :meh:

Min mens är sen... inte varit det på flera år.

Är visserligen bara en dag, men ska avvakta och köpa test på fredag om den inte dyker upp innan... :meh:
Aj då.

Jag har fått typiska symptom på könssjukdom trots noga användning av kondom. Även barnmorskan tyckte det lät konstigt om jag lyckats bli smittad av något. :meh:

Här händer inget. Inga matchningar på tinder. Dejten är seg på att skriva och jag börjar tröttna lite. Vi kan träffas tidigast 24e nästa gång (3e dejten isf). Jag vill gärna hålla igång en konversation någorlunda tills dess isåfall, vi känner ju inte varandra. Vi får se :down:

Kräftskiva på jobbet på torsdag. Mycket folk. Jag är relativt ny. Vi får se :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 753
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka