Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja visst är det konstigt. Köpenhamn hade skickat riktigt konstiga selfies på sig själv så när jag fick se honom tänkte jag förvånat ”men han är ju SNYGG?”. Malmö kände jag inte ens igen från bilden :rofl::o. Och har upplevt motsatsen också, någon som bara skickat bilder som måste ha varit minst 10 år gamla. Det blev bara obekvämt.

Jag hatar när någon använder gamla bilder på sin dejtingprofil, har träffat två 40+ are som båda såg typ 10 år äldre ut i verkligheten än på sina bilder... :meh: Den ena kände jag faktiskt inte ens igen, vilket jag sa till honom, tror han fattade att jag blev lite besviken.

Jag hatar när någon använder gamla bilder på sin dejtingprofil, har träffat två 40+ are som båda såg typ 10 år äldre ut i verkligheten än på sina bilder... :meh: Den ena kände jag faktiskt inte ens igen, vilket jag sa till honom, tror han fattade att jag blev lite besviken.
Ja vad är poängen liksom. Tror de inte att man kommer märka något?

Nu när jag har kommit igång med dejtande inser jag att jag har endel att jobba med. Rädslan att bli dissad har ni ju redan tagit upp. Jag är även medveten om min väl upptränade förmåga att sätta min egen vilja och önskemål åt sidan, speciellt i samband med sex, för att jag ska vara värd att älska. Det är ju åt helvete såklart. Och bidrar säkerligen till att jag har fler negativa än positiva associationer till sex. Jag vill inte ha det så. Jag tror att en nyckel är att fortsätta dejtande helt enkelt. Jag måste avdramatisera och träna. Hur svårt kan det vara? :banghead:

E bjöd på sushi :love:
Kändes udda att sitta där, vi har ju mest setts hemma eller på stranden... men det kändes bra ändå.

Sen gick vi en kort sväng på stan :)
Blev en hejdåpuss och kram då han skulle på hockey.

Känner mig typ livrädd, men ska som sagt försöka slappna av mer och inte tänka så mycket..

Nu när jag har kommit igång med dejtande inser jag att jag har endel att jobba med. Rädslan att bli dissad har ni ju redan tagit upp. Jag är även medveten om min väl upptränade förmåga att sätta min egen vilja och önskemål åt sidan, speciellt i samband med sex, för att jag ska vara värd att älska. Det är ju åt helvete såklart. Och bidrar säkerligen till att jag har fler negativa än positiva associationer till sex. Jag vill inte ha det så. Jag tror att en nyckel är att fortsätta dejtande helt enkelt. Jag måste avdramatisera och träna. Hur svårt kan det vara? :banghead:

Väldigt svårt? 🙄 Men du är ju på god väg genom att inser vad du vill jobba med tänker jag! Åtm så känner jag.

Själv så insåg jag idag att ett problem är att jag inte litar på vad folk säger. Jag måste bli mer förlåtande och fråga istället. Tar liksom varje liten grej folk säger som inte blir sanna som en bekräftelse på att de går inte att lita på. Folk säger så mycket?! Jag gör det aldrig. Inte ett ord jag inte kan lova kommer ur min munn i princip. Alla skämt räknas också in i min hjärna 😑

A som jag träffade igår tex som hastade iväg. Jaja, bra ursäkt att säga tack o hej o aldrig mer ses. Hörde av sig när han kom hem igen sent på kvällen. O skrev på morgonen. O sedan har vi snackat under dagen på Tinder o gått över till messenger. Jag har inte ens orkat fråga om han vill ses igen för jag kommer ändå inte lita på svaret så varför då fråga? Jag kommer göra det, inga lösa trådar här inte 😅 men inser ju att jag har lite problem 😅

Väldigt svårt? 🙄 Men du är ju på god väg genom att inser vad du vill jobba med tänker jag! Åtm så känner jag.

Själv så insåg jag idag att ett problem är att jag inte litar på vad folk säger. Jag måste bli mer förlåtande och fråga istället. Tar liksom varje liten grej folk säger som inte blir sanna som en bekräftelse på att de går inte att lita på. Folk säger så mycket?! Jag gör det aldrig. Inte ett ord jag inte kan lova kommer ur min munn i princip. Alla skämt räknas också in i min hjärna 😑

A som jag träffade igår tex som hastade iväg. Jaja, bra ursäkt att säga tack o hej o aldrig mer ses. Hörde av sig när han kom hem igen sent på kvällen. O skrev på morgonen. O sedan har vi snackat under dagen på Tinder o gått över till messenger. Jag har inte ens orkat fråga om han vill ses igen för jag kommer ändå inte lita på svaret så varför då fråga? Jag kommer göra det, inga lösa trådar här inte 😅 men inser ju att jag har lite problem 😅
Förlåt men med "O", menar du "och"? :o Eller är det en annan?

Ja visst är det konstigt. Köpenhamn hade skickat riktigt konstiga selfies på sig själv så när jag fick se honom tänkte jag förvånat ”men han är ju SNYGG?”. Malmö kände jag inte ens igen från bilden :rofl::o. Och har upplevt motsatsen också, någon som bara skickat bilder som måste ha varit minst 10 år gamla. Det blev bara obekvämt.

Hoppas det är ok att fråga, är så nyfiken, men har full respekt om du inte vill svara.

Du verkade väldigt intresserad av Köpenhamn redan innan ni hade träffats. Har du lust att berätta lite? Vad var det som fick honom att stå ut mer? Och så himla kul att han motsvarade dina förväntningar :)

Hoppas det är ok att fråga, är så nyfiken, men har full respekt om du inte vill svara.

Du verkade väldigt intresserad av Köpenhamn redan innan ni hade träffats. Har du lust att berätta lite? Vad var det som fick honom att stå ut mer? Och så himla kul att han motsvarade dina förväntningar :)
Jag kan inte berätta allt men vi delar några viktiga kinks, det var därför jag stannade och läste resten av presentationen på tinder. Som var väldigt kort, men välformulerad. Och han fortsatte att formulera sig otroligt väl i text, mycket korrekt och samtidigt tillräckligt personligt och tillräckligt roligt. Ingen fråga om bilder, ingen sexting, absolut noll av det här lätt desperata som jag ändå upplever hos ALLA andra. Han visste vad han ville, han skämdes inte ett dugg och han har ett enormt tålamod.

Jag hade ändå förväntat mig en lite märklig enstöring. Men det är han inte, tvärtom. Social och lättsam, otroligt enkel att umgås med. Och det här viktiga; det är inte det minsta obekvämt när det blir tyst. Vilket det iofs blir ganska sällan, han pratar rätt mycket :p

Jag var först nyfiken på hur många jag dejtat hittills på 2år så jag skrev upp de jag kom ihåg. Eftersom det va lite skoj gjorde jag lite simpel statistik :D.

Jag har dejtat/hållit på med ca 45 personer :eek:.
De flesta dejtade jag endast 1-3gg (70%).
Jag träffade de flesta på tinder (40%), sen HP (20%) och Bc (15%).
25% har jag träffat utan nätets hjälp.

Jag har varit på ca 80 rena dejter O_o (har inte räknat de jag träffat längre).

De fall där någon behövt dissa den andra står jag för 70% och männen för 30%.

Och sist men inte minst funderade jag på vilka av dessa som jag nu i efterhand tyckte var intressanta på riktigt och ev för något seriöst (av det lilla jag hann lära känna dem). Jag räknade det till ca 5 :cautious:.

Jag var först nyfiken på hur många jag dejtat hittills på 2år så jag skrev upp de jag kom ihåg. Eftersom det va lite skoj gjorde jag lite simpel statistik :D.

Jag har dejtat/hållit på med ca 45 personer :eek:.
De flesta dejtade jag endast 1-3gg (70%).
Jag träffade de flesta på tinder (40%), sen HP (20%) och Bc (15%).
25% har jag träffat utan nätets hjälp.

Jag har varit på ca 80 rena dejter O_o (har inte räknat de jag träffat längre).

De fall där någon behövt dissa den andra står jag för 70% och männen för 30%.

Och sist men inte minst funderade jag på vilka av dessa som jag nu i efterhand tyckte var intressanta på riktigt och ev för något seriöst (av det lilla jag hann lära känna dem). Jag räknade det till ca 5 :cautious:.
Haha, jäklar vad du håller igång :D

Själv har jag dejtat två det senaste året, den ena träffade jag en gång, den andra två gånger eller om det kanske blev tre :cautious: Den sistnämnda hade varit mycket trevlig att ha som vän, men han ville mer än så och då slutade jag höra av mig.

Sedan har jag en bekanting som börjat att då och då försöka få ut mig på dejt, eller få mig att tänka på att dejta honom åtminstone. Jag är fullständigt ointresserad, vilket jag gjorde klart för honom för länge sedan :grin: Verkar som om han hoppas på att jag ska ändra mig bara jag lär känna honom bättre, så nu försöker jag att ha minimalt med kontakt där också. Vilket är lättare sagt än gjort, framförallt eftersom han all övrig tid är riktigt trevlig...

Istället leker jag med tanken på att dejta en annan person i min bekantskapskrets, men, eftersom jag vet att jag hade tröttnat hur snabbt som helst så väljer jag att inte ens försöka ta reda på om han skulle vara intresserad av mer än att bara vara bekanta.

Aldrig är det enkelt :p

Så då har jag varit på dejt igen då. Kände direkt när vi möttes upp att hen inte var något för mig. Utseendemässigt var han ganska mycket min typ, men det spelar ju tyvärr inte alltid roll. Men vi hade trevlig, snackade skit och jag tror att dejten kände samma som jag.

Men jag kände ju direkt att det inte skulle bli något, men jag klarade inte av att avsluta dejten. Slutade med att jag till slut drog någon nödlögn om att jag måste hem till hunden. Så hur gör ni? Hur snabbt avbryter ni ej dejt om det är så att ni känner att det inte är något för er? Och hur avbryter ni dejten?

När vi nu är inne på statistik...
Jag har senaste året (utöver ett konferensragg och ett pubhångel) dejtat 17 pers, samtliga från Tinder. 9 av dessa har lett till ligg, dvs över 50% faktiskt...
Med 12 av personerna har det bara blivit en dejt, med 4 har det stannat vid 6-7 dejter, och 2 av dem träffar jag fortfarande.
Jag har dissat 3 ggr, blivit dissad 5 ggr, i övrigt har det verkat vara ömsesidigt ointresse.

Så då har jag varit på dejt igen då. Kände direkt när vi möttes upp att hen inte var något för mig. Utseendemässigt var han ganska mycket min typ, men det spelar ju tyvärr inte alltid roll. Men vi hade trevlig, snackade skit och jag tror att dejten kände samma som jag.

Men jag kände ju direkt att det inte skulle bli något, men jag klarade inte av att avsluta dejten. Slutade med att jag till slut drog någon nödlögn om att jag måste hem till hunden. Så hur gör ni? Hur snabbt avbryter ni ej dejt om det är så att ni känner att det inte är något för er? Och hur avbryter ni dejten?
Har man trevligt ser jag inte varför man ska behöva avbryta en dejt, bara för att man vet att det inte kommer att leda till nåt. Då hänger man väl så länge som man hade tänkt hänga, tills det blir naturligt att bryta upp.

Jag har senaste året (utöver ett konferensragg och ett pubhångel) dejtat 17 pers, samtliga från Tinder. 9 av dessa har lett till ligg, dvs över 50% faktiskt...
Med 12 av personerna har det bara blivit en dejt, med 4 har det stannat vid 6-7 dejter, och 2 av dem träffar jag fortfarande.
Jag har dissat 3 ggr, blivit dissad 5 ggr, i övrigt har det verkat vara ömsesidigt ointresse.
Hmm, nåt i min matematik där stämmer ju inte... kanske har dejtat 18 pers då. Jaja, spelar roll.

Har man trevligt ser jag inte varför man ska behöva avbryta en dejt, bara för att man vet att det inte kommer att leda till nåt. Då hänger man väl så länge som man hade tänkt hänga, tills det blir naturligt att bryta upp.
Där är vi kanske lite olika. Eller jag var kanske lite otydlig. Det var trevlig på det sättet att vi kunde prata och skoja lite, men det var ju bara kallprat. Vi klickade inte på något sätt, varken vänskapligt eller annat. Fick inget utbyte av varandra och jag kände ju bara att jag ville att dejten skulle ta slut. Så jag kände mig ju dum som inte klarade av att avsluta, slösade med både min och dejtens tid och energi. Så jag hade önskat att jag kunnat vara mer ärlig, både i umgänget och i att kunna avbryta umgänget, även fast det inte var så att dejten var otrevlig.

Sexstatistiken glömde jag :D. Har som du legat med nästan hälften.

Ja det gäller att kolla på alla bilder (om de har flera). Ofta finns det "sämre" bilder i slutet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 685
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka