Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där är vi kanske lite olika. Eller jag var kanske lite otydlig. Det var trevlig på det sättet att vi kunde prata och skoja lite, men det var ju bara kallprat. Vi klickade inte på något sätt, varken vänskapligt eller annat. Fick inget utbyte av varandra och jag kände ju bara att jag ville att dejten skulle ta slut. Så jag kände mig ju dum som inte klarade av att avsluta, slösade med både min och dejtens tid och energi. Så jag hade önskat att jag kunnat vara mer ärlig, både i umgänget och i att kunna avbryta umgänget, även fast det inte var så att dejten var otrevlig.
Ok, då förstår jag. Om det inte känns bra och man vill därifrån är det ju en annan sak. Men hade nog precis som du haft svårt att avbryta även i det läget, hade nog bitit ihop för att inte verka otrevlig. En gång har jag väl känt ungefär så, kunde i alla fall skylla på att jag skulle upp tidigt så behövde inte bli En jättelång date. Kanske är bra att ha hittat på nåt att skylla på redan i förväg, jag hade själv hellre sett att min dejt avslutat med en vit lögn än att hen sagt "Jag känner redan nu att vi inte klickar så nu säger vi hejdå" . Då hade jag känt mig riktigt jobbigt dissad även om jag inte varit så intresserad själv.

Där är vi kanske lite olika. Eller jag var kanske lite otydlig. Det var trevlig på det sättet att vi kunde prata och skoja lite, men det var ju bara kallprat. Vi klickade inte på något sätt, varken vänskapligt eller annat. Fick inget utbyte av varandra och jag kände ju bara att jag ville att dejten skulle ta slut. Så jag kände mig ju dum som inte klarade av att avsluta, slösade med både min och dejtens tid och energi. Så jag hade önskat att jag kunnat vara mer ärlig, både i umgänget och i att kunna avbryta umgänget, även fast det inte var så att dejten var otrevlig.
Jag har aldrig haft något behov av det, är människan bara någorlunda vettig så tycker jag det är jättespännande med nya människor och deras livsöden.

MEN jag har alltid en sluttid när jag bokar första dejten. Just in case.

Så då har jag varit på dejt igen då. Kände direkt när vi möttes upp att hen inte var något för mig. Utseendemässigt var han ganska mycket min typ, men det spelar ju tyvärr inte alltid roll. Men vi hade trevlig, snackade skit och jag tror att dejten kände samma som jag.

Men jag kände ju direkt att det inte skulle bli något, men jag klarade inte av att avsluta dejten. Slutade med att jag till slut drog någon nödlögn om att jag måste hem till hunden. Så hur gör ni? Hur snabbt avbryter ni ej dejt om det är så att ni känner att det inte är något för er? Och hur avbryter ni dejten?

Jag har alltid en exitplan innan dejten. Jag har varit på flera dejter där jag känner att jag bara vill därifrån.

Jag brukar föreslå en kort promenad där jag bor så de känner ofta inte till vägarna här. Så beroende på hur dejten går blir definitionen av kort olika. Klickar vi bra blir det en lång promenad, är det nästan katastrof kör jag den korta på 30min.

Jag tror det är en bra strategi generellt att hålla första dejten kort. Har man trevligt kan man ju alltid boka in en till längre dejt :).

Så då har jag varit på dejt igen då. Kände direkt när vi möttes upp att hen inte var något för mig. Utseendemässigt var han ganska mycket min typ, men det spelar ju tyvärr inte alltid roll. Men vi hade trevlig, snackade skit och jag tror att dejten kände samma som jag.

Men jag kände ju direkt att det inte skulle bli något, men jag klarade inte av att avsluta dejten. Slutade med att jag till slut drog någon nödlögn om att jag måste hem till hunden. Så hur gör ni? Hur snabbt avbryter ni ej dejt om det är så att ni känner att det inte är något för er? Och hur avbryter ni dejten?

Åh jag är så dålig på det! Mina vänner säger jag alltid ska ha en plan. Jag har aldrig en plan 😑 jag hade velat kunna avbryta efter max 1 h typ.

Spenderade två dagar med dejten nu och det va underbart :love:
Vi funkar så oerhört bra tillsammans, både sexuellt och vänskapligt. Har riktigt roligt ihop och trots att vi är olika på många plan delar vi lite samma värderingar och drömmar.

Tråkiga är ju bara att vi inte kan ses så ofta d vi bor 40 mil från varandra, han är borta sammanlagt 6 månader om året i jobb och jag har barn som gör att det kan vara svårt att få ihop träff m.m.

Men vi ska fortsätta träffas så får man se hur det går. Kanske inte funkar i slutändan av andra anledningar. Men lustigt nog känns allt så rätt och enkelt med honom, han plockar fram det bästa i mig :) gillar den jag blir med honom. Kan slappna av o vara mig själv fullt ut :love:

Jag efterlyste för några trådar sen fler vänner och fick några förslag, som tyvärr inte var så aktiva i min del av landet. Men nu däremot så har jag hittat Gofriendly, som är en app för att träffa tjejkompisar. Så tips till er som vill fler vänner! (Sorry alla män, ni kan inte använda den) Så ska fokusera på att skaffa tjejkompisar istället för dejter. Känner mig riktigt nervös men hoppfull över detta :)

Jag har aldrig någon plan för att avbryta men "jag måste hem och ge hästarna mat" funkar alltid som nödutgång.
Bara det att när jag verkligen behövde ge hästarna mat sisådär flera timmar senare än normalt så uppfattade den jag träffade det som att jag dissade och åkte iväg.

Hur ofta dejtar ni utan alkohol inblandat?

Blir lite imponerad av er som verkar har promenader som forsta/tidig dejt - i min bok ar det apsvart att fa till ett naturligt men kanske ocksa flortigt samspel forsta gangen man traffar nagon ny om man da gor nagot sa vardagligt som promenerar runt i en park?

Har sjalv aldrig varit pa en forsta dejt uan alkohol inblandat

Blir lite imponerad av er som verkar har promenader som forsta/tidig dejt - i min bok ar det apsvart att fa till ett naturligt men kanske ocksa flortigt samspel forsta gangen man traffar nagon ny om man da gor nagot sa vardagligt som promenerar runt i en park?

Har gått på många dejter utan alkohol. Jag har konstant tidsnöd och brukar klämma in mina dejter när jag har rast eller före jobbet, dvs inte aktuellt med alkohol.
Tycker inte det är några bekymmer att snacka och gå samtidigt.

Aldrig! Har nog faktiskt aldrig hänt :o

Jag har nog varit på en och en halv dejt utan alkohol. (Den halva innefattade då att hon var nykter pga bil, och jag drack bara en öl, så det är väl knappt att det räknas)

Oftare utan än med, om vi snackar första träff. Alkohol ger inte ett flörtigare samspel för mig om det inte redan finns något där.

Jag dricker inte alkohol så tja :p Å andra sidan dejtar jag inte speciellt mycket heller, men jag får ofta kontakt med nya människor och har ju hunnit med ett antal "dejter" och pojkvänner osv totalt sett. Jag tänker lite att om jag inte kan vara avslappnad med en person utan alkohol, då är det ingen jag vill umgås med ändå. Likadant tvärt om, om någon känner att den behöver alkohol för att våga träffa mig, då är jag inte intresserad.

Sedan jag blev singel för snart 1,5 år sedan så har jag varit på pinsamt få dejter, men de fem personen jag har varit "på dejt" med så har alkohol varit inblandat i två. Tycker nog ändå att en nykter promenaddejt är att föredra, och som nån skrev innan så kan man ju välja väg efter första intrycket:idea: De flesta kan ändå hålla igång ett samtal i trekvart och man får lite motion på köpet även om det inte blir några efterföljande dejter.

Aldrig! Har nog faktiskt aldrig hänt :o

Det verkar vara du o jag som ar alkisarna har! ; )

Vet inte det spelar in hur mycket man messat fram och tillbaka innan man traffats kanske?
Jag tycker jag ar ganska bra pa att kallprata och kan def halla igang ett samtal om motparten inte ar helt motstravig, men kampar nog lite med iden om en helnykter forsta dejt..

Alla mina dejter utom en har varit utan alkohol. Det var typ tredje. Jag skulle vara mer obekväm med alkohol på en första dejt faktisk. Men vill nog eg mest ha första avklarad o sedan känns det bekvämare när man ses nästa gång eftersom båda då valt att ses igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 115
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 732
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 865
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka