Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hero @Niyama @Kiwifrukt @Bison Tack för era svar. Om man tidigare druckit så mycket att det blev destruktivt plus har missbruk i släkten förstår jag bättre om man slutat helt med alkohol. Jag dricker inte särskilt mycket alkohol själv heller, men jag tycker att ett gott glas vin till maten kan höja upp hela måltiden. Jag dricker inte för att bli full, men tycker inte att alkoholfritt vin (åtminstone inte de sorter jag provat) smakar någonting. Jag hade tyckt det vore roligt att kunna prova viner tillsammans med en dejt, men det är ingen dealbreaker, V t ex drack ingen alkohol alls. Mitt ex pinade i sig något halvt glas vin (på eget initiativ alltså, men han gillade annan alkohol bättre) ibland för min skull haha^^.
För min del skulle det vara ett plus om dejten inte drack alkohol. Det är ju inte bra på något sett.
Själv dricker jag ett halvt glas Vin till maten nån gång i månaden. Men jag har noll koll på viner. Tycker allt smakar lika nästan. Rött som rött å vitt som vitt typ :p. Så köper bara ett gäng på systemet. Men man ska väl ha intresse för det också antar jag... Skulle inte ha nåt emot en vinprovar kväll med en dejt. Jag skulle förmodligen suga på det dock :rofl:

@strawberrysylt Jaa! Askul. Hoppas få till några roliga dejter också! Måste bara sluta fega.

Vad gäller att träffa någon som inte skulle dricka alkohol går det tyvärr bort. Jag gillar och festa och festar rätt ordentligt, inte så att det blir helt utom kontroll på något vis (varvar dessutom med en del alkoholfritt/lättöl på klubben), men jag är alltid den som stannar tills klubben stänger och håller i efterfesten som inte brukar ta slut fören solen gått upp. Dessutom är jag väldigt ölintresserad, kan mycket om öl, testar nya sorter, lägger massor av pengar på öl. Planen är också att komma in på bryggeriutbildningen till hösten. Alkohol har en stor roll i mitt liv helt enkelt, det är en mycket social grej för mig.

@Hero Ah, så är det säkert. Var i alla fall mycket mer än vad jag var beredd på från början!

@Hero Ah, så är det säkert. Var i alla fall mycket mer än vad jag var beredd på från början!

Kul! :) . Surfa på vågen mens den varar. Kan ju vara så att den fortsätter också ... men den kommer att plana ut förr eller senare. Det gör den även för den bäste . Sen beror det ju lite på om du bor i en storstad eller inte också...

Alltså... en sak som jag reagerat på på sistone är att jag sett flera killar som skriver att de inte dricker någon alkohol. Alls.
Jag vill inte ha någon festprisse som super sig full varje helg eller så, absolut inte. Men för mig blir det lite konstigt att man slutat helt med alla former av alkohol pga dess negativa effekter i samhället. Jag menar supande och att t ex prova och lära sig om goda viner är ju två helt olika saker... hur tänker ni? Har det någon inverkan på om ni sveper höger eller vänster?

Jag dricker inte alkohol. Alls. Har bara smakat någon klunk typ cider. Vidrigt. :wtf: Men skulle själv inte svepa bort någon som dricker.

Tinder har blivit skitstörigt för mig efter att jag tvingades till en uppdatering igår. Den loggar ut ofta och varje gång appen startas om (alltså inte utloggad utan bara omstart) talar den om för mig vad det innebär när jag swipar/trycker.... jotack jag vet att krysset betyder inte intresserad....

Någon mer det buggar för?

@Hero Jo, jag bor ju i Stockholm så har ett ganska stort utbud tror jag. :D

@lizan Det har buggat för mig med lite av till sen den där stora buggen i veckan. Blir också utloggad, segar på att logga in samt det där med att den talar om vad allting betyder.

Var på jobbet en sväng förut och det var en kollega där som jag inte riktigt tycker om, han känns sliskig. När jag stod och pillade med en sak på min lastbil, kommer han fram och ska bjuda mig på någon bakelse. Tackade nej, jag försöker undvika honom så mycket jag bara kan. Varför känns det som om fel sorts killar dras till mig? Jag är inte intresserad av dom. :arghh::banghead:

• Gilla
Reactions: ptr
Dricker inte heller alkohol generellt. Tycker inte det är gott och jag blir bara trött. Upplever samma som någon annan att jag ofta blir ifrågasatt och dessvärre även utesluten ur vissa sociala sammanhang vilket jag kan uppleva märkligt. Jag är betydligt roligare nykter än berusad. :p

Lite just av trugandet av alkoholdrickande personer (förstår inte varför det sker?) ser jag helst att min dejt åtminstone har ett rimligt förhållande till alkohol och om den "klassiskt efterlängtade fredagsölen" är höjdpunkten på veckan blir jag generellt helt avtänd.

Alltså... en sak som jag reagerat på på sistone är att jag sett flera killar som skriver att de inte dricker någon alkohol. Alls.
Jag vill inte ha någon festprisse som super sig full varje helg eller så, absolut inte. Men för mig blir det lite konstigt att man slutat helt med alla former av alkohol pga dess negativa effekter i samhället. Jag menar supande och att t ex prova och lära sig om goda viner är ju två helt olika saker... hur tänker ni? Har det någon inverkan på om ni sveper höger eller vänster?
Eftersom vin är en av mina hobbys så ja, det har stor inverkan.

På tal om att det visar på ointresse att inte höra av sig... Köpenhamn är på g igen och nu föreslog hen att vi ska ses! Tjoho, det ser jag fram emot! Tyvärr dröjer det till den 27:e. Men den som väntar på något gott?

Fått några nya matchningar på Tinder också. Har egentligen inte tid med fler men... En är ännu en gift man. Lite risky business då han rör sig i min hundbekantskapskrets. Men jag är lockad, han verkar intelligent och har preferenser som passar mig. Den andra är singel och ser väldigt... gullig ut på bilderna? Kanske en trevlig omväxling. Verkar sjukt energisk också, det gillar jag. Han är irländare och även om vi kan varandras språk så skriver han på engelska till mig och jag på svenska till honom. Undrat hur det blir om vi träffas :). Några andra är för tröga, de ryker nog snart.

Tinder strular för mig också. Måste logga in nästan varje gång. Men alla matchers är kvar.

Har inte märkt nånting av strulet med Tinder, men får lite färre matchar än förut, swipear inte så mycket men blir iaf mindre än 50% matchar nu på mina högerswipes. Skrev till en kille jag matchade med i går som såg snygg ut och bodde nära, men han har inte svarat.

@strawberrysylt jag lyckades ju träffa på 3 sådana som inte drack på raken, straks jag började Tinderdejta. Alla dessa berättade att de slutat pga att de druckit "för mycket" tidigare.... Just det känns inte så bra för mig, jag blir tveksam om man inte har självkontroll nog att dricka "normalt" så det måste bli antigen eller....
Personligen tycker jag mycket om att ta et par glas vin eller cider, och särskilt just i dejtingsamanhang, så nu har jag kommit fram till att jag inte orkar träffa flera nykterister på ett tag (med mindre det verkar vara drömmatchningen i övrigt...).

Har inte märkt nånting av strulet med Tinder, men får lite färre matchar än förut, swipear inte så mycket men blir iaf mindre än 50% matchar nu på mina högerswipes. Skrev till en kille jag matchade med i går som såg snygg ut och bodde nära, men han har inte svarat.

Låter jobbigt.
Jag får match ungefär 1% av mina högerswipes.

Men hjälp vad dömande. Behöver inte alls handla om nån bristande självkontroll.

Behöver inte, men om personen själv säger att hen slutat helt att dricka pga hen har "gjort så mycket dumt på fyllan"/"druckit allt för mycket"/etc. tidigare, så låter det för mig som att hen inte har helt kontrollen på sitt drickande?

Men ser att det nog blev en syftningsfel i mitt inlägg, vad jag menade var att jag börjar tveka på hurvida personen har tillräcklig självkontroll. (Betänk att detta är främmande människor jag precis börjat chatta med). Inte att jag automatiskt tolkat det som noll alkohol = dålig självkontroll.

Behöver inte, men om personen själv säger att hen slutat helt att dricka pga hen har "gjort så mycket dumt på fyllan"/"druckit allt för mycket"/etc. tidigare, så låter det för mig som att hen inte har helt kontrollen på sitt drickande?

Men ser att det nog blev en syftningsfel i mitt inlägg, vad jag menade var att jag börjar tveka på hurvida personen har tillräcklig självkontroll. (Betänk att detta är främmande människor jag precis börjat chatta med). Inte att jag automatiskt tolkat det som noll alkohol = dålig självkontroll.
Ok, jag fattar. Om nån säger så till mig tänker jag snarare "bra, personen har insett det och gjort något åt saken, pluspoäng" :D.

Förstår hur du tänker, men tänk också på att alkoholism kan vara ett svårt beroende som får grepp även om de starkaste individerna :) Det kan ju ligga något allvarligare bakom ”jag drack för mycket” som hen inte berättar om sådär på rak arm.

Personligen är det ett stort minus om personen inte dricker alkohol, men inte en deal breaker. Bättre än att hen dricker för mycket. Jag varvar träning med fest i mitt liv så någon som är hälsosam och alkoholfri på vardagarna men uppskattar middag eller fest med alkohol på helgerna skulle passa mig perfekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 839
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 401
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka