För min del skulle det vara ett plus om dejten inte drack alkohol. Det är ju inte bra på något sett.@Hero @Niyama @Kiwifrukt @Bison Tack för era svar. Om man tidigare druckit så mycket att det blev destruktivt plus har missbruk i släkten förstår jag bättre om man slutat helt med alkohol. Jag dricker inte särskilt mycket alkohol själv heller, men jag tycker att ett gott glas vin till maten kan höja upp hela måltiden. Jag dricker inte för att bli full, men tycker inte att alkoholfritt vin (åtminstone inte de sorter jag provat) smakar någonting. Jag hade tyckt det vore roligt att kunna prova viner tillsammans med en dejt, men det är ingen dealbreaker, V t ex drack ingen alkohol alls. Mitt ex pinade i sig något halvt glas vin (på eget initiativ alltså, men han gillade annan alkohol bättre) ibland för min skull haha^^.
Själv dricker jag ett halvt glas Vin till maten nån gång i månaden. Men jag har noll koll på viner. Tycker allt smakar lika nästan. Rött som rött å vitt som vitt typ . Så köper bara ett gäng på systemet. Men man ska väl ha intresse för det också antar jag... Skulle inte ha nåt emot en vinprovar kväll med en dejt. Jag skulle förmodligen suga på det dock