Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle gå på en dejt i morgon men så blev det terrängträning, mycket roligare så ställde in dejten.
SJ har velat ses varje dag men jag har haft annat att göra, typ sova i soffan :love:
Allergikern ville ses idag men jag skulle rida och nu ska jag på grillkväll med kompisar.

Senast igår kände jag att jag var lite trött på mina lösa förbindelser och att det skulle vara trevligt med något mera stadigt, men hur ska jag få plats med det i mitt liv?

Du flyttar hit o träffar min kollega när du har tid o lust :love:

Inte så mycket good news i den här tråden nu. Önskar att jag hade det, och egentligen hade det väl kunnat vara det och man sett objektivt på det. Jag har ju hånglat och legat med "kompis" för första gången. Men det känns bara åt helvete!

Igår var okej. Det var kul att ses igen, vi babblade och skrattade i köket, sen blev det lite tyst och spänt i soffan när vi satt och väntade på den andras initiativ. Jag tog tag i det och smekte hans arm. Han gav mig en kram. Jag gav honom en kyss. Och sen hoppade vi rätt snart i säng, var aldrig tal om annat. Det var riktigt skönt sex, nervöst självklart, men bra för att vara en första gång tyckte jag. Han verkade också nöjd. Det var sent och vi somnade med en gång.

Så i morse - minimalt med morgongos, gick upp typ direkt. Nåt litet missförstånd vid frukosten som gjorde att det kändes lite dumt. Så for vi in till stan och hängde ett par timmar, några små tafatta närhetsförsök emellanåt från oss båda. Men jag blev bara mer och mer spänd. Hade trott att vi skulle hänga hela dan, men så blev han inringd på jobb imorgon och kände sig stressad och ville hem och fixa med grejer/ta det lugnt. Eller så var han bara trött på att hänga med mig som var så spänd och stel och tråkig. Helt bortblåst den coola och roliga tjejen som hade avslappnat häng med honom tre dar förra veckan. Jag hade nog behövt få landa i hans famn en stund och lugna mig lite, men det blev bara en kort hejdåpuss i bilen innan vi skildes åt. Därefter ångest.
Jag fattar inte riktigt vad som händer. Eller delvis förstår jag det, att det handlar om förväntningar, och känsla av obalans, att jag upplever att jag vill mer och gjort mig sårbar. Väntar bara nu på att få ett sms där han skriver att det nog inte funkar mellan oss...
Eftersom jag fick den här spända känslan även med A börjar jag nu tänka att jag kanske har nåt låst läge och det kommer aldrig att funka, att så fort jag vill nåt så förstör jag det genom att inte kunna vara mig själv med personen. Jag kanske inte ska dejta. Eller bara dejta såna jag bara vill ligga med. Vill så gärna bli kär, men kanske inte är i fas för nåt sånt just nu.
Om det nu inte redan är kört med "kompis" hur sjutton lyckas jag bryta de här negativa tankarna så att det känns bra när vi ses nästa gång?

Tröstar mig med att utväxla långa meddelanden med en tindermatch som började skriva till mig nu. Flyt i skrivandet, flera viktiga saker gemensamt, och vi har barn i samma ålder, stort plus. Men egentligen orkar jag inte tänka på att träffa en till ny person och gå igenom samma sak...

Åh :heart Jag känner så igen mig i vartenda ord :heart Det går fortfarande upp o ner för mig med min dejt men jag blir bättre o bättre både på att slappna av och att säga något som bryter det där spända. För jag är precis sådan med alla. Och jag tror aldrig jag ens varit kär just pga det. Tänker tom att om jag i framtiden faktiskt kommer sakna just det, att våga vara så nära en annan människa att man kan bli kär, så kommer jag på riktig ta tag i det o gå till nån terapeut för det känns mig helt avlägset.

Med dejten så hjälper det att vi pratar rätt mycket om våra (obefintliga) förväntningar för att mota Olle i grind. Att vi pratar om de tillfällen där jag tyckt det varit lite jobbigt eller vs att han trott jag varit besvärad men jag bara varit trött/haft ont eller helt enkelt velat åka till min häst snabbare än kvickt :D

Ang @athena_arabians inlägg (vet inte hur jag får in ett nytt citat här nu :crazy:) om avbrutet sex så är det just vad som hjälper mig åt andra hållet. Om jag har lite svårt att säga nej/avbryta/ändra på något så tänker jag istället att han vill INTE detta när jag är tveksam. Eftersom min största drivkraft i sådana obekväma lägen tyvärr fortfarande är att inte vara till besvär så hjälper det att tänka att jag är mer till besvär genom att inte göra något åt situationen.

@Dressyrtjejen_97 Alltså jag blir helt mållös. Och det blir jag för vartenda inlägg jag läser av Linnea Claesson också varenda dag. Det borde vara straffbart och krav på någon form av vård med sådana tankar en :rage::cry::arghh: Så jäkla bra svarat av dig!!! :bow:

+ @prallan

Det är väl skillnad på kommunikationskåteri och att faktiskt kommunicera alls. Att inte kommunicera är ju faktiskt också ett sätt att kommunicera, måste man komma ihåg. Jag visar ibland att jag inte är intresserad genom att inte svara. När M skriver exempelvis och jag vill visa att jag inte är intresserad.

Han har fortfarande inte svarat.

Trist. Hade jag ställt in med kort varsel och velat ses hade jag antagligen skrivit det. Typ ”måste tyvärr ställa in men ses gärna lördag/i veckan istället om du kan och vill”

Han från mitt jobb som söp till för mkt i fredags hörde av sig igår och frågade läget. Jag hann inte svara förrän idag (apropå diskussionen att svara fort ;)) .

Det bästa med igår va dock att jag fick ligga. Kom tre ggr och han är grym i sängen! Det här måste bara få bli min nya kk :love:. Enda nackdelen (för honom) är att han är allergisk mot katter. Han låg och hostade halva natten. Aja var och vartannat ligg är ju allergisk. Fattar inte varför de söker sig till en crazy cat lady.

Andra grejen är att han ff är hemma hos mig och sover djupt. Jag vill helst att han går hem så jag får mitt space. Men men det är kanske värt att stå ut med för bra sex :p.

Ibland känns det som om det är omöjligt att hitta en bra karl, nästan så det är lite synd att ena kollegan på jobbet som det klaffar bra med går i pension snart och är gift. Tänk om han varit lite yngre och singel! :arghh: Nåväl, är ändå glad att jag fick chansen att lära känna honom. Helt underbar kollega. :love::up:

Det blev dejt igår :) kom precis hem... enda problemet är väl att vi egentligen hade diskuterat en kk-relation...det här känns inte som att det kommer vara det. Jag gillar karln lite för bra, och det verkar ömsesidigt. Jaja, vi får se vad det blir av det helt enkelt. Eller borde en diskutera igenom det redan nu?

Absolut! Och har man haft en regelbunden kontakt så märker man ju av förändringar, som i ditt fall, antar jag? Sorry om du fick hundörat, jag tänkte lite mer generellt, att man kanske inte ska se sig som dissad bara för at någon inte hör av sig på ett dygn.

Min magkänsla tycks nästan alltid stämma när det kommer till det här med kommunikation. Tycker jag att någon har börjat sega med att svara och misstänker att personen tappat intresset - då har det nästan alltid stämt. Med vänner eller partner också, förändras kommunikationsmönstret så känner jag av nästan direkt om något inte står rätt till. Den första killen jag dejtade när jag blev singel blev det snabbt seriöst med och han befann sig på andra sidan jorden under en lång tid. När hans svar började dröja och det knöt sig i magen på mig visade det sig några veckor senare att han träffat någon annan. Men det är ju som du säger, en förändring man märker av. Att inte misstänka att personen tappat intresset och sitta naivt och tänka att han nog visst är jätteintresserad men bara upptagen.. det skulle bara skada mig mer och dessutom vara dumdristigt eftersom jag inte skulle lita på min magkänsla och framför allt min erfarenhet.

Det faktum att någon är seg på att svara ser jag inte som ett tecken på något alls egentligen, om kommunikationen just då ter sig så att ett långsamt svar inte gör någonting.

Det här med högljutt sex så att grannarna blir påverkade, hur tänker ni angående det? Har för mig att det diskuterats tidigare men minns inte hur diskussionen gick.

Mvh En som skäms lite idag :o
Haha efter att jag glömt en del sexleksaker framme inkl lite ridspön och sånt, och sedan upptäckt att grannen som skulle lämna hundarna nog har sett dem så är loppet kört. Det står en lapp i trappen att man ska knacka på om man hör något som gör en orolig... Så dörren är låst när jag har besök. Men jag vägrar skämmas.

Haha efter att jag glömt en del sexleksaker framme inkl lite ridspön och sånt, och sedan upptäckt att grannen som skulle lämna hundarna nog har sett dem så är loppet kört. Det står en lapp i trappen att man ska knacka på om man hör något som gör en orolig... Så dörren är låst när jag har besök. Men jag vägrar skämmas.

Tycker bara att det är lite pinsamt, men skäms egentligen inte så. Om jag tänker mig in i grannens situation hade jag nog bara varit arg för störd sömn i stundens hetta, men inte tänkt på det mer sen. Möjligtvis skrattat lite om jag mött dem i trappen eller något!

Alltså herregud, det är killbonanza på tinder för mig. Har matchat med 17 st och skriver med mer än hälften. :nailbiting: Hade chansen att gå hem med en kille i fredags men jag fegade ur och gick hem med en killkompis istället. :p

Och angående det där med kommunikation och hur snabbt folk svarar håller jag med @Singoalla, Har någon börjat sega är dom inte intresserade. Nu är ju visserligen alla olika men jag svarar oftast rätt fort, tar inte så mycket av min tid. konversationer som tar flera dagar innan man får svar får man helt enkelt inget bra flyt i, och det blir svårt att få en känsla för personen.

Och högljutt sex.. tja, jag skämms också lite ibland. Men på ett kul sätt. :D

@transmission Oj, shit vad mycket matches! Wohoo!

En av mina nya matchningar hade svarat och jag svarade precis tillbaka och svarade tillbaka förra nymatchningen också... blir det fortsatt prat får jag döpa dem :p. (förresten, det är inte bara för mig Buke ser konstigt ut väl?)

Alltså herregud, det är killbonanza på tinder för mig. Har matchat med 17 st och skriver med mer än hälften. :nailbiting: Hade chansen att gå hem med en kille i fredags men jag fegade ur och gick hem med en killkompis istället. :p

Och angående det där med kommunikation och hur snabbt folk svarar håller jag med @Singoalla, Har någon börjat sega är dom inte intresserade. Nu är ju visserligen alla olika men jag svarar oftast rätt fort, tar inte så mycket av min tid. konversationer som tar flera dagar innan man får svar får man helt enkelt inget bra flyt i, och det blir svårt att få en känsla för personen.

Och högljutt sex.. tja, jag skämms också lite ibland. Men på ett kul sätt. :D

Du har boost i början när du startar Tinder. Så det är naturligt att många matches rullar in då :).

Jag gör som du och svarar alla fort. Precis, som du säger så har dom som också svarat fort varit mest intresserade.

Just nu är det dock dött på Tinder. Ingen match senaste 3 veckorna om man räknar bort 2 Stockholmare. Hade lite tråkigt och ville se utbudet i storstan :).

Alltså... en sak som jag reagerat på på sistone är att jag sett flera killar som skriver att de inte dricker någon alkohol. Alls.
Jag vill inte ha någon festprisse som super sig full varje helg eller så, absolut inte. Men för mig blir det lite konstigt att man slutat helt med alla former av alkohol pga dess negativa effekter i samhället. Jag menar supande och att t ex prova och lära sig om goda viner är ju två helt olika saker... hur tänker ni? Har det någon inverkan på om ni sveper höger eller vänster?

Alltså... en sak som jag reagerat på på sistone är att jag sett flera killar som skriver att de inte dricker någon alkohol. Alls.
Jag vill inte ha någon festprisse som super sig full varje helg eller så, absolut inte. Men för mig blir det lite konstigt att man slutat helt med alla former av alkohol pga dess negativa effekter i samhället. Jag menar supande och att t ex prova och lära sig om goda viner är ju två helt olika saker... hur tänker ni? Har det någon inverkan på om ni sveper höger eller vänster?

Festbilder med alkohol är inget som är något plus direkt i min bok. Däremot bryr jag mig inte om dom sitter på en restaurang med ett glas vin.

Varför är det konstigt? Jag dricker inte alls men bryr mig inte om ifall dejter, kompisar etc dricker (så länge det inte är på missbruks-nivå). Det är flera skäl till att jag inte dricker: att jag tidigare druckit väldigt mycket och det blev väldigt destruktivt, att halva min släkt är missbrukare och att jag tycker alkohol förstör så mycket och jag vill inte "delta" i det, även om jag numera skulle kunna dricka på en "normal" nivå.

Hoppar in igen. Jag dricker inte alkohol. Eller, jag kan ta en cider på midsommar men inte mycket mer än så. Jag tycker helt enkelt inte om det, och hatar känslan av att inte kunna ta ut bilen om jag skulle behöva. Men jag har inga som helst åsikter om vad andra gör. De allra flesta dricker mer alkohol än jag, fast fortfarande kvar på en normal och vuxen nivå (och utan att supa skallen i bitar varje helg). Men jag hade väl inte kunnat vara med någon som stör sig på att jag inte dricker öl/vin/cider till maten på helgerna. Helt fine med mig om någon vill göra det, men då vill jag att mitt val också ska accepteras.

Förresten är det lite lustigt att det ibland ses som att problem att jag inte dricker. Jag kommenterar aldrig att andra dricker, men folk kommenterar jämt att jag inte dricker och ska försöka truga i mig alkohol. Förutom om jag kör då, då är det ju väldigt välkommet och praktiskt att jag inte vill dricka :grin:.

@Hero @Niyama @Kiwifrukt @Bison Tack för era svar. Om man tidigare druckit så mycket att det blev destruktivt plus har missbruk i släkten förstår jag bättre om man slutat helt med alkohol. Jag dricker inte särskilt mycket alkohol själv heller, men jag tycker att ett gott glas vin till maten kan höja upp hela måltiden. Jag dricker inte för att bli full, men tycker inte att alkoholfritt vin (åtminstone inte de sorter jag provat) smakar någonting. Jag hade tyckt det vore roligt att kunna prova viner tillsammans med en dejt, men det är ingen dealbreaker, V t ex drack ingen alkohol alls. Mitt ex pinade i sig något halvt glas vin (på eget initiativ alltså, men han gillade annan alkohol bättre) ibland för min skull haha^^.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 839
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 401
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 722
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka