Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för era svar angående alkoholdrickande, intressant!

Nu har jag en annan fundering; brukar ni swipa när ni tillfälligt befinner er långt hemifrån? Och i så fall varför? Jag började med att fråga min senaste matchning ifall avståndet Tinder uppgav stämde och fick svaret att han svept då han åkte genom landet. Idag var avståndet väääääääldigt många km längre. Känns ju väldigt onödigt att swipa då...?
Matchen som låter mest lovande har fortfarande inte svarat dock...

Tack för era svar angående alkoholdrickande, intressant!

Nu har jag en annan fundering; brukar ni swipa när ni tillfälligt befinner er långt hemifrån? Och i så fall varför? Jag började med att fråga min senaste matchning ifall avståndet Tinder uppgav stämde och fick svaret att han svept då han åkte genom landet. Idag var avståndet väääääääldigt många km längre. Känns ju väldigt onödigt att swipa då...?
Matchen som låter mest lovande har fortfarande inte svarat dock...

Jag brukar swipa då ja.
Mest för att det bara är samma personer här jag bor och jag får så få matchningar. Sen har jag dejtat två tjejer från Sthlm så jag ser inte att avståndet måste vara ett hinder. Beror ju iof på hur många km ifrån dock. Jag skulle nog inte bemöda mig att swipa i Malmö, tex.

Han: Hur gick det på gymmet idag då?
Jag: Bara fint! Försöker växla upp lite inför sommaren (emoji apa som håller för ögonen)
Han: Härligt! Jag försöker också lägga i en högre växel inför sommaren ;)
Jag tänker: Nej fy, han verkar ju superytlig..

Singo - den hycklande dejtaren

Han: Hur gick det på gymmet idag då?
Jag: Bara fint! Försöker växla upp lite inför sommaren (emoji apa som håller för ögonen)
Han: Härligt! Jag försöker också lägga i en högre växel inför sommaren ;)
Jag tänker: Nej fy, han verkar ju superytlig..

Singo - den hycklande dejtaren

Jag gör likadant...va...ingen profiltext, hur ska jag då veta något om personen, bort med den. Jag har själv ingen profiltext...

Det här med dejting blev ju jättesvårt. Är väldigt nybliven singel och hade verkligen bara bestämt mig för att dejta runt och ha lite lösa kk-relationer ett tag typ.

Fick kontakt med en karl på HP. Han hade liksom jag ingen bild och nästan ingen text, brukar aldrig svara på såna. Dessutom skrev han typ Hej! som första mail... men jag svarade uppenbarligen ändå (hade lite tråkigt), vi mailade lite, pratade i telefonen och nu har vi setts två gånger. Vi hade klart diskuterat kk innan vi ens sågs. Kände redan första gången vi sågs att nja...det här är något annat, jag gillade honom liksom mer direkt.

Frågade honom igår om han hade hittat hon med stort H (vi skojade lite om det när vi sågs igår). Och han svarade att han nog hade träffat henne inatt (jag sov kvar)...senare på dagen messade jag och frågade om han hade haft en bra dag, fick tillbaka ja men att han hade saknat mig. Han kan ju vara en riktig player, känner honom ju inte, så att han bara säger sånt som han tänker låter bra. Fast eftersom vi pratade om en kk-relation så känns det helt överflödigt.

Lyxproblem kanske, men jag hade som sagt inte tänkt ge mig in i någon relation nu. Jag skulle ju ligga runt lite :p

Lyxproblem kanske, men jag hade som sagt inte tänkt ge mig in i någon relation nu. Jag skulle ju ligga runt lite :p

Man tänker lätt så sen finner man sig många år senare fortfarande singel och har svårt att träffa den rätta :grin: Om du tänker att det är ett förhållande du vill ha i framtiden och det inte finns någon specifik anledning till att ligga runt just nu (mer än att det är lite skoj) så skulle jag säga håll fast vid honom, om du nu känner att det verkligen finns något där. Ni behöver ju inte kasta er in i någon seriöst om du vill vara lite fri ett tag till.

Man tänker lätt så sen finner man sig många år senare fortfarande singel och har svårt att träffa den rätta :grin: Om du tänker att det är ett förhållande du vill ha i framtiden och det inte finns någon specifik anledning till att ligga runt just nu (mer än att det är lite skoj) så skulle jag säga håll fast vid honom, om du nu känner att det verkligen finns något där. Ni behöver ju inte kasta er in i någon seriöst om du vill vara lite fri ett tag till.

Jag vet nog inte vad jag vill just nu :p men du har såklart helt rätt i att en verkligheten inte har en aning om vad det leder till. Kan bli något kort oavsett bara och då är det bara att hoppa på tåget igen :D

Tyckte jag hade garderat mig lite eftersom jag inte tyckte han var supersnygg på de bilder han visade innan vi träffades...han var sjukt mycket snyggare i verkligheten. Hur ofta händer det :cool: och dessutom trevlig, sympatisk etc...

Jag vet nog inte vad jag vill just nu :p men du har såklart helt rätt i att en verkligheten inte har en aning om vad det leder till. Kan bli något kort oavsett bara och då är det bara att hoppa på tåget igen :D

Tyckte jag hade garderat mig lite eftersom jag inte tyckte han var supersnygg på de bilder han visade innan vi träffades...han var sjukt mycket snyggare i verkligheten. Hur ofta händer det :cool: och dessutom trevlig, sympatisk etc...
Jag såg också fram emot att dejta runt efter min senaste relation. Gick sådär kan man väl säga och nu är jag sliskigt kär och monogram. Men det är ju fint såklart. Däremot kändes och känns det väldigt viktigt för mig att relationen är på det sättet jag vill ha den, jag skulle inte säga oseriös, men utan en massa förväntningar. Vi har träffats i typ 9 mån och vi vet att vi tycker om varandra men tar det mesta som det kommer liksom. Det måste ju inte vara antingen eller: dejta runt eller Svenssonlivet. Tycker du personen verkar intressant för dig och du trivs i sällskapet skulle jag, om jag var du, förutsätta och njuta!

Jag såg också fram emot att dejta runt efter min senaste relation. Gick sådär kan man väl säga och nu är jag sliskigt kär och monogram. Men det är ju fint såklart. Däremot kändes och känns det väldigt viktigt för mig att relationen är på det sättet jag vill ha den, jag skulle inte säga oseriös, men utan en massa förväntningar. Vi har träffats i typ 9 mån och vi vet att vi tycker om varandra men tar det mesta som det kommer liksom. Det måste ju inte vara antingen eller: dejta runt eller Svenssonlivet. Tycker du personen verkar intressant för dig och du trivs i sällskapet skulle jag, om jag var du, förutsätta och njuta!

Tack för input :) det låter ju faktiskt helt underbart det du beskriver. Jag har haft Svensson-livet i många år och vill nog inte dit igen. Däremot har jag ju inte kollat av hans syn på det eftersom det inte kändes avgörande innan. Jag trivs löjligt bra i hans sällskap, så jag ska ta ditt råd och bara njuta :) kanske blir platt fall, vem vet, men då kan jag gå tillbaka till min ursprungsplan att ligga runt bara :angel:

Tack för input :) det låter ju faktiskt helt underbart det du beskriver. Jag har haft Svensson-livet i många år och vill nog inte dit igen. Däremot har jag ju inte kollat av hans syn på det eftersom det inte kändes avgörande innan. Jag trivs löjligt bra i hans sällskap, så jag ska ta ditt råd och bara njuta :) kanske blir platt fall, vem vet, men då kan jag gå tillbaka till min ursprungsplan att ligga runt bara :angel:
Det låter som en bra plan :)

Jag tycker det är perfekt som det är nu. Vi har varit på semester ihop men också var för sig. Ibland delar vi vardagslivet, ibland inte. Ibland träffas vi ganska många dagar i veckan, ibland ingen.

Åh :heart Jag känner så igen mig i vartenda ord :heart Det går fortfarande upp o ner för mig med min dejt men jag blir bättre o bättre både på att slappna av och att säga något som bryter det där spända. För jag är precis sådan med alla. Och jag tror aldrig jag ens varit kär just pga det. Tänker tom att om jag i framtiden faktiskt kommer sakna just det, att våga vara så nära en annan människa att man kan bli kär, så kommer jag på riktig ta tag i det o gå till nån terapeut för det känns mig helt avlägset.

Med dejten så hjälper det att vi pratar rätt mycket om våra (obefintliga) förväntningar för att mota Olle i grind. Att vi pratar om de tillfällen där jag tyckt det varit lite jobbigt eller vs att han trott jag varit besvärad men jag bara varit trött/haft ont eller helt enkelt velat åka till min häst snabbare än kvickt :D

Tack! Lite skönt att höra att nån annan kan känna så. Vad fint att du och dejten verkar kunna kommunicera så bra kring det. Kommunikation är helt klart bra grejer, blir väldigt tydligt i min uppdatering här:

"Kompis" hörde av sig igår med ett långt meddelande där han ville förklara varför han varit så off i lördags... att det beror på att han är ur fas och lite vilsen av olika anledningar just nu, att han tycker jag är väldigt skön att hänga med och gärna fortsätter, om vi kan ta lite lätt på det så länge.

Jag har alltså varit alldeles för självgranskande och lagt allt på mig själv för att det kändes konstigt, när det egentligen låg hos oss båda. Så det där kändes väldigt skönt att höra. (Minns att jag sa rätt nyligen till en annan användare här i tråden "Det är nåt i ert samspel som får dig att känna dig så, det är inte du som beter dig felaktigt". Varför är det så svårt vara lika klok när det gäller en själv?)

Sen hur jag vill gå vidare här är då frågan. Jag tror det kan funka att fortsätta hänga, men då utan att lägga ner något känslomässigt engagemang och förhoppningar för det orkar jag inte med nu.

@Sagohöst och @emma-vsm Jag känner igen mig i det ni skriver, jag skulle också bara dejta och träffa lite nya människor innan jag kände att jag visst ville något seriösare med V. Men det är väl som det sägs kanske att när man inte letar...
@enough Men vad toppen! Grattis till dig som hittat någon som verkar kunna och vilja kommunicera! Att ta lite lätt på det så länge låter väl ypperligt, så tänker jag att så gör man väl egentligen alltid. "Vi ska inte gifta oss imorrn" säger jag så ofta så mina kompisar avslutar det när jag börjar^^.

En ny match idag...:) Men alltså, måste bara fråga, killarna i vår ålder (30-35 är vi väl några som är tror jag), varför kan de inte stava? Det lärde vi oss ju i skolan... Jag menar inte att låta dryg, inte alls, men alltså... :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 846
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka