Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså nu ska jag ju bara ligga med honom, inte gifta mig. Och om vi ens kommer till en femte träff och han beter sig illa så ja, då säger jag tack och hej då.

Min poäng var dock att "bete sig illa" inte alltid behöver vara svart eller vitt. Och ju fler gånger man träffar någon, fäster sig vid hen och har bra upplevelser också blir det svårare att sätta fingret på respektlöst beteende och svårare att lämna. "Det var ju bara en gång på flera träffar", "jag kanske inte är så rolig ändå", "sexet är ju väldigt bra", "han är ju ändå väldigt ömsint, inte skulle väl han" etc etc etc.

Jag kanske är hård och jag kanske är oförlåtande men vissa varningsklockor är i mitt tycke deal breakers. Dålig respekt för andras gränser är en sådan för det kan eskalera väldigt snabbt. Och även om det inte gör det är det inte en så charmig egenskap.

Men så länge du har koll! Ta hand om dig!

Min poäng var dock att "bete sig illa" inte alltid behöver vara svart eller vitt. Och ju fler gånger man träffar någon, fäster sig vid hen och har bra upplevelser också blir det svårare att sätta fingret på respektlöst beteende och svårare att lämna. "Det var ju bara en gång på flera träffar", "jag kanske inte är så rolig ändå", "sexet är ju väldigt bra", "han är ju ändå väldigt ömsint, inte skulle väl han" etc etc etc.

Jag kanske är hård och jag kanske är oförlåtande men vissa varningsklockor är i mitt tycke deal breakers. Dålig respekt för andras gränser är en sådan för det kan eskalera väldigt snabbt. Och även om det inte gör det är det inte en så charmig egenskap.

Men så länge du har koll! Ta hand om dig!
Ja, jag fattar poängen. Men jag vet att jag klipper kontakten om han beter sig illa. Jag har helst inte fler idioter än nödvändigt i mitt liv, och jag är van att hantera betydligt värre personer än han nånsin kan vara.

Har ni något särskilt ni brukar fråga dem ni matchat med innan ni föreslår en träff/ses? Eller bara pratar lite och ser hur det känns?

Både och ;) Vill att samtalet flyter lätt en dag eller två (sporadiska meddelanden är helt ok!). Sen frågar jag alltid vad de söker på tinder, för trots att jag skrivit i min presentation att jag söker seriöst så är det inte alltid motparten läst det...

Okej om man har dyslexi men de flesta är bara lata och det ger mig utslag :wtf:
Skriv ordentligt eller inte alls.

Så den som inte är så bra på att skriva ska inte nätdejta?

@Bison Eller hur!!! När det gäller att skilja på de och dem känns det som om det är en kille på miljonen som kan det?!
Om det inte är alltför illa så träffar jag killar som inte kan uttrycka sig, om det känns okej i övrigt. Men det är absolut ett stort plus om de kan skriva ordentligt.

@Sagohöst Okej :). Men...! Ja, det är hemskt! Avtändande tycker jag.

En av mina kollegor är gravt dyslektisk - han kan verkligen inte stava och framför allt så har han problem med särskrivning. Jag tycker det är så jäkla sorgligt att han blir dissad per se för att han inte kan skriva. Han är världens härligaste människa och så vet jag att han är ensam mycket pga det finns så jäkla många människor som är såna snobbar när det kommer till att skriva att de förkastar någon för att den inte skriver tillräckligt bra rent språkligt, jag tycker det är väldigt sorgligt att hellre titta på språket än på innehållet och förkasta utifrån det.

Så den som inte är så bra på att skriva ska inte nätdejta?

En av mina kollegor är gravt dyslektisk - han kan verkligen inte stava och framför allt så har han problem med särskrivning. Jag tycker det är så jäkla sorgligt att han blir dissad per se för att han inte kan skriva. Han är världens härligaste människa och så vet jag att han är ensam mycket pga det finns så jäkla många människor som är såna snobbar när det kommer till att skriva att de förkastar någon för att den inte skriver tillräckligt bra rent språkligt, jag tycker det är väldigt sorgligt att hellre titta på språket än på innehållet och förkasta utifrån det.

Du citerade mitt inlägg där det stod okej om man har dyslexi.
Det är rätt stor skillnad på det och bara vara lat/oengagerad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka