Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har slutat med nätdeja nästan helt. Ber bara dissad i alla fall. För att jag stavar så dåligt. Ok jag har försökt med HP och tinder men får inget och noll. Så jag slutar med det.

Såg nyligen en profiltext som lydde: "Här står ingenting om mig. Du får reda på allt du vill om vi matchar. Undanber mig kortfattade ogenomtänkta meddelanden." :banghead:

De flesta skriver ingenting alls.
Fick nyligen upp en profil där hon hade en svartvit bild där hon klyvt halva ansiktet och en profiltext "Fråga om ni vill veta något".
Hon fick en superlike. Men bara för att hon befann sig nära och jag har några över.

Jag har slutat med nätdeja nästan helt. Ber bara dissad i alla fall. För att jag stavar så dåligt. Ok jag har försökt med HP och tinder men får inget och noll. Så jag slutar med det.

Du verkar ha bättre flyt i IRL så satsa på det istället.
Jag har inte lagt ner, men jag är rätt trött på nätdejting då det inte leder till något alls.

Du verkar ha bättre flyt i IRL så satsa på det istället.
Jag har inte lagt ner, men jag är rätt trött på nätdejting då det inte leder till något alls.
Eftersom det handlat om hur man skriver: IRL = in real life. "I IRL" alltså "i i verkliga livet".

Ex: "Hoppas folk formulerar sig bättre IRL än på nätet."

Va olustigt det kändes idag när jag var på det där företaget. Träffade på honom och han sa ingenting till mig, även om jag var som vanligt och ställde någon direkt fråga till honom, som rörde jobbet. Vet jag fick en klump i magen.

Just av den där anledningen ville jag inte direkt inleda något, men det var han som tog initiativet. Hade ej heller tänkt haft sex heller, mer bara en trevlig kväll.

Nåväl, ena kollegan jag pratade med idag sa att jag bara skulle låta honom vara. Att han eventuellt tinar upp.

Den andra kollegan sa att det är inte direkt, som om han håller sig undan heller då han har gillat saker på mim fb sida osv.

I nuläget vill jag bara att det ska bli som det var innan han kom hem till mig. Håller tummarna för det i alla fall, det skulle underlätta mitt arbete rätt mycket med tanke på att han är en av dom som lossar/lastar.

Oavsett så kommer jag fortsätta va mig själv, även om det är lite tungt och motigt just nu, men jag ska ta mig igenom detta också.

Kände att jag behövde skriva av mig lite här. Ni har en hel del bra tankar, speciellt när det gäller om jag är inne på rätt spår med min tankegång.
Kanske inte alltid är så tydlig på att visa det, men jag är tacksam innerst inne. :heart

Är det inte förvånansvärt få som verkar ha "genomtänkta" profiler. Jag menar inte att man ska vara seriös, men att det är lättare att välja "gilla" om en ser hur personen ser ut, om det är möjligt att förstå vad en gillar och om man verkar vara lagom trevlig. Det här att kommunikation sker på mottagarens villkor har gått ganska många förbi.

Håller helt med. Däremot har jag tänkt på att många här på Buke verkar anse att de inte vet något om personen om det enbart finns bilder. Det kan ju faktiskt vara ganska mycket som kommuniceras enbart genom bilder, förutsatt att det inte är enbart en porträttbild. Det kan exempelvis visa:

- Vilken stil personen har (kostymnisse eller kille med dreads och tatueringar)
- Vilka intressen personen har (skidor, hugga ved vid stuga, festa, åka dyra bilar, djur, resa osv)
- Vilket socialt umgänge personen har (finns vänner eller familj med på bilderna, är det mycket partybilder?)
- Utstrålning kan ibland med inte alltid lysa igenom i en bild (blick, ansiktsuttryck och skratt och sånt)

Utöver det står ibland arbetsplats eller universitet också utan att personen har presentation. Så jag tycker ofta att man får en ganska bra bild av en person redan utan presentationen. Sitter det en kille med vit skjorta och dricker rosé på min favvouteservering och det står att han jobbar på ett IT-bolag så har jag redan lite grepp om honom utan att han behöver säga något. Med det sagt uppskattar jag presentationer, men gärna de korta varianterna som sätter lite "ton" på personen snarare än att ge all information som vi ändå kunde prata om sen. Sedan kan intrycket från bilderna visa sig vara helt fel också, men det kan ju vara fel utifrån presentationen också.

Är det inte förvånansvärt få som verkar ha "genomtänkta" profiler. Jag menar inte att man ska vara seriös, men att det är lättare att välja "gilla" om en ser hur personen ser ut, om det är möjligt att förstå vad en gillar och om man verkar vara lagom trevlig. Det här att kommunikation sker på mottagarens villkor har gått ganska många förbi.

Tycker speciellt det är svårt att inleda ett samtal på ett roligt sätt om det inte står något i profilen! Dom roligaste konversationerna har jag inlett genom att kunna härleda till något som stått i någons profil. Håller dock med @Singoalla om att jag också föredrar presentationer som mer sätter tonen än ett faktablad om personen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 849
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka