Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Niyama Hur kommer det sig att du bestämt dig för att träffa honom?

--------------

Har ni något särskilt ni brukar fråga dem ni matchat med innan ni föreslår en träff/ses? Eller bara pratar lite och ser hur det känns?

Senast ändrad:

--------------

Har ni något särskilt ni brukar fråga dem ni matchat med innan ni föreslår en träff/ses? Eller bara pratar lite och ser hur det känns?

För mig har det varit helt olika vad som brukar avhandlas innan dejt. Beroende på syftet med dejten och hur länge en hinner prata/messa innan.

Och apropå din fundering om stavning, jag är några är äldre än dig då...och det blir tyvärr inte bättre i den kategorin. Hopplöst...

@Bison Eller hur!!! När det gäller att skilja på de och dem känns det som om det är en kille på miljonen som kan det?!
Om det inte är alltför illa så träffar jag killar som inte kan uttrycka sig, om det känns okej i övrigt. Men det är absolut ett stort plus om de kan skriva ordentligt.

@Bison Eller hur!!! När det gäller att skilja på de och dem känns det som om det är en kille på miljonen som kan det?!
Om det inte är alltför illa så träffar jag killar som inte kan uttrycka sig, om det känns okej i övrigt. Men det är absolut ett stort plus om de kan skriva ordentligt.

Jag veeet...svarade t.o.m. på ett meddelande från en karl som sökte någon vid sidan av sin sambo (något jag inte alls är intresserad av) bara för att han skrev korrekt svenska :laugh: (jag skrev iofs att jag inte var intresserad men normalt sett hade jag bara struntat i det helt).

--------------

Nej, inget särskilt egentligen... Den senaste jag träffade hade en såpass bra öppningsreplik (istället för vanliga "hej" eller "läget" så skrev han att han brukade dansa mycket, vilket visade på att han snappat upp i min profil att jag gillar att dansa) så där frågade jag direkt om han skulle ut och dansa ikväll och vart han skulle. :) Men då blev det ju inte en vanligt dejt sas, utan vi träffades på stan lite mer oförmellt.

På tal om att swipa när man är hemifrån så gjorde jag det när jag var i Halmstad iom att jag kan tänka mig att flytta åt det hållet. Men matchade nästan bara med Stockholmare på semester... :p

Okej om man har dyslexi men de flesta är bara lata och det ger mig utslag :wtf:
Skriv ordentligt eller inte alls.

Han gnällde på att jag var tråkig torrboll och skickade, i mina ögon, gränslösa sms. Däremellan är han hur vettig och charmig som helst.

Sagt i all välmening: Oavsett vems ögon smsen var gränslösa i så är det ju ändå dina gränser och dig det handlar om. Även om han, din granne eller bukefalos inte tycker det var konstigt. Och att sen kalla dig torrboll när du försöker hålla dina gränser, där tutar varningsklockorna ordentligt. Träffa inte någon som klampat över gränser och inte lyssnar på dig redan innan ni träffats.

Det finns ganska få personer som inte har episoder av vettighet och charm. Det är ju det klassiska i misshandelsrelationer "men det är faktiskt bra också, när han inte är dum är han riktigt trevlig och charmig".

Äsch, kan ju säga "tack och hej" om han beter sig illa IRL.

Även om "bete sig illa" kommer på femte dejten? Som han bortförklarar med ett missförstånd och att du är trist och saknar humor för han menade ju inte SÅ?

Helt ärligt, en sund person kallar inte andra för torrbollar när de inte uppskattar att få sina gränser trampade på. Även om man blir förvånad över att någon tar illa upp av en jargong man uppfattat fanns backar man ju och ber om ursäkt eller i vilket fall upphör med beteendet.

Jag menar inte att attackera dig för dina beslut och jag förstår att du känner dig dragen till honom och att ni kan ha mycket gemensamt. Men jag har sett så många osunda relationer som börjar just såhär faktiskt för att jag inte ska skriva förmaningar till dig.

Han gnällde på att jag var tråkig torrboll och skickade, i mina ögon, gränslösa sms. Däremellan är han hur vettig och charmig som helst.

Alltså jag hade ju aldrig träffat någon som skrivit så, oavsett hur charmig han är där emellan.
Speciellt inte eftersom han ursäktade sig med att det var skämt.
Psykopatvarning på det, vara supercharmig så länge du gör som han säger och bli otrevlig när du säger emot. Inte så fräscht beteende.

SJ kan uttrycka sig riktigt grisigt, speciellt när han blir arg. Men vi känner varandra rätt bra nu och jag är inte direkt trevlig jag heller. Det är vår jargong, hade han betett sig gränslöst redan innan vi träffats hade jag get honom fingret direkt.

Även om "bete sig illa" kommer på femte dejten? Som han bortförklarar med ett missförstånd och att du är trist och saknar humor för han menade ju inte SÅ?

Helt ärligt, en sund person kallar inte andra för torrbollar när de inte uppskattar att få sina gränser trampade på. Även om man blir förvånad över att någon tar illa upp av en jargong man uppfattat fanns backar man ju och ber om ursäkt eller i vilket fall upphör med beteendet.

Jag menar inte att attackera dig för dina beslut och jag förstår att du känner dig dragen till honom och att ni kan ha mycket gemensamt. Men jag har sett så många osunda relationer som börjar just såhär faktiskt för att jag inte ska skriva förmaningar till dig.

Men precis.
När jag tycker SJ gått över gränsen så har han faktiskt backat och bett om ursäkt. Inte kallat mig torrboll och annat.

Alltså nu ska jag ju bara ligga med honom, inte gifta mig. Och om vi ens kommer till en femte träff och han beter sig illa så ja, då säger jag tack och hej då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 846
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 403
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 549
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 723
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka