Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
What?? Ursäkta att jag lägger mig i, men vad får du ut av att skriva det där? Lågt!
På vilket sätt är det lågt att föreslå ett alternativ för att må bättre i sig själv o kunna komma till insikt o bearbeta sitt bagage? @Hero har ju gång på gång visat i skrift att han har issues med manligt/kvinnligt, kroppsform o vikt.

Igår kände jag att jag ville lägga ner SJ pga en tragisk historia i min närhet.
Kändes enkelt eftersom han ändå var hemma och så har vi nästan ingen kontakt alls.
Men så idag var han tillbaka på jobbet och hånade mig rätt friskt och då gick det såklart över :meh::D

Min kollega har varit alldeles för gullig mot mig senaste tiden. Gjorde ett prank på honom idag, när han upptäcker det kommer den gulligheten vara som bortblåst :p

Jag tror inte det är ett problem heller. Behöver inte bo mitt i stan.
Men samtidigt känns ju anledningen lite tragisk :p . Men bollar ju med tankar på hur jag ska öka mina chanser :).

Tycker inte att det är tragiskt men du blir nog besviken om du enbart skulle flytta på grund av det.

• Gilla
Reactions: ptr
På vilket sätt är det lågt att föreslå ett alternativ för att må bättre i sig själv o kunna komma till insikt o bearbeta sitt bagage? @Hero har ju gång på gång visat i skrift att han har issues med manligt/kvinnligt, kroppsform o vikt.

Fast bara för att man själv har en "typ" så innebär det ju inte att det är FEL på en ..

• Gilla
Reactions: ptr
Haha! Är det något jag lärt mig så är det att inte ordna sånt. Jeeez vad fel det kan bli åt så många håll. Och så sitter man själv där i mitten av smeten.

Om båda setts och tycke uppstått wingar jag gärna. Men inte när inte båda redan valt varann sas.

Om du kör Tinder kan ni ev matcha. För era städer är iaf nästgårds i norrlands-mått mätt. ;)
Insåg att han redan fyllt 32-33 typ dock. Han kommer alltid vara så ung i min värld..

Haha. Har Tinder inställt på 8 mil iallafall och upp till 42 år! Vem vet, vi kanske matchat :D

Jodu - har vid vid ett par tillfällen blivit föreslagen till någon viss kontakt. Gett det en chans men det har runnit ut i sanden.
Nu är jag ju som jag är, åren har gått men jag har ändå ibland funderat och undrat hur det gått för dem. Hoppas givetvis det gått bra på alla sättochvis.

Till skillnad mot andra förstår jag din tanke...
Speciellt som du säger att du får fler matchningar och bättre resultat när du väljer Sthlm som ort...
Skulle om jag va du kolla möjligheterna att provbo iaf i den stad du vill flytta till...
Jag skulle lätt kunna tänka mej att flytta för kärleken och det är ju "nästan" samma sak...
Och jag är av den synpunkten att inflyttade till Sthlm är betydligt trevligare än "infödda" sthlmare...

Ja, vi infödingar är hemska ;)

KL

Prioriterar man familj och partner tycker jag inte alls det är varken konstigt eller sorgligt att flytta för att öka sina chanser. Däremot kan det ju vara gott att fundera över varför det inte går så bra där man är just nu, innan man flyttar som en quick fix. Är utbudet problemet så absolut, men det finns nog mycket man kan göra på hemmaplan innan flytt är enda utvägen. Är det exempelvis något annat som står i vägen så är risken att resultatet blir detsamma i större stad och olyckan dessutom större om man dessutom vantrivs i staden. Tycker @Hero gör helt rätt i att bolla tankar kring det. För egen del skulle jag nog dock inte flytta i första taget innan jag gått igenom alla tänkbara alternativ på hemmaplan först.

Händer när det händer, hur då? Det verkar inte som om det bara händer saker sådär för @Hero då hade han knappast uttryckt sig som han gör.

Det där är nog tvådelat. Tror inte det är en effektiv strategi att bara sitta hemma och vänta på att någon knackar på dörren. Samtidigt kan det bli svårt om man vill något väldigt mycket då risken är att man både övertänker situationer och uppfattas som allt för angelägen, så man sabbar för sig själv.

[
Det där är nog tvådelat. Tror inte det är en effektiv strategi att bara sitta hemma och vänta på att någon knackar på dörren. Samtidigt kan det bli svårt om man vill något väldigt mycket då risken är att man både övertänker situationer och uppfattas som allt för angelägen, så man sabbar för sig själv.
Det håller jag med om men ska man ge råd till någon annan så är det den personen det ska fungera för inte en själv.

Kul att det blev sån diskussion :). Det är ju en sk "last resort" som jag funderade på om att flytta innan jag blir för gammal. Men jag hoppas ju slippa :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 655
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 895
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 311
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 454
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation