I den branch jag jobbar i kryllar det av jobb både här jag bor och i Stockholm.Beror på utbildingen. som signal ingengör Ja, som taxi förare Ja. man annars vet jag inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I den branch jag jobbar i kryllar det av jobb både här jag bor och i Stockholm.Beror på utbildingen. som signal ingengör Ja, som taxi förare Ja. man annars vet jag inte.
Men grattis. lägenheter kostar pengar, men har du det så har du inge problem.I den branch jag jobbar i kryllar det av jobb både här jag bor och i Stockholm.
Jag tror inte det är ett problem heller. Behöver inte bo mitt i stan.Men grattis. lägenheter kostar pengar, men har du det så har du inge problem.
Jag tror inte det är ett problem heller. Behöver inte bo mitt i stan.
Men samtidigt känns ju anledningen lite tragisk. Men bollar ju med tankar på hur jag ska öka mina chanser
.
Jag är rätt säker på vilken stad du bor i då det är min hemstad som jag kommer ifrån. Och den staden är ju trots allt inte en liten ord, utan relativt stor. Den har dessutom en hälften så stor stad "inte så långt bort" (med norrländska mått mätt". Jag tror definitivt att det finns kvinnor som skulle kunna passa dig där, du behöver inte flytta till Stockholm för att hitta någon. Visst finns det fler kvinnor där i och med att det är en större stad, men det betyder inte att det blir lättare för dig att hitta den som är rätt för dig.Roade mig lite med att kolla lite statistik. I den åldersgrupp jag har inställd på tinder 24-34 år så finns det ett överskott av män med 10% där jag bor. En av de kommuner det där det faktiskt finns fler kvinnor i den åldersgruppen är Stockholm, där det finns 1% fler kvinnor i åldersgruppen. Så statistiskt sett borde jag ha mkt större chans att finna nån i Stockholm.
Men varför vill man flytta till Stockholm annars ? Inom den branch jag jobbar inom finns gott om jobb här jag bor. Men känns som Stockholm skulle bli ett nerbyte i livskvalité på andra områden. Tex, har jag ju 10 minuter till jobbet med cykel idag. Hur många har/kan ha den möjligheten i Stockholm ? Känns som att många lägger mkt tid på pendling osv där.
Nån som flyttat från mindre ort till Stockholm ? Varför och vad är fördelarna/nackdelarna ?
Bara leker med tanken.
Vart letar du ? På tinder ?
Utbudet är ju störst i landet. De gånger jag har varit i Stockholm så har kvinnorna varit mer på, intresserade och skrivit där iaf. Borde ju vara lättare.
Ja, det håller jag med om också! Men får man som jag till en dejt en gång i kvartalet och det är sällan det klickar. Ja, utsikterna blir ju tuffare ...
Jag pratade med en killkompis som snart blir 30 år och bor i stad långt upp i norr.
Han är singel och kör Tinder. Han dejtar mest hela tiden. Men han är social, rolig och en bra människa ihop med intelligent och intressant.
Ja, han fick eeeenormt mkt mer matches i Stockholm när han var här. Men det är inte bara läge, längd etc som avgör.
Insidan och förmåga att presentera sig sas är rätt viktig.
Har inte du tillräckligt att göra?Vars bor han
Pepp uppe i norr, haha!
Jag tror @Hero syftar på befolkningsstatistik från typ scb eller kommunen för sin egen stad.Ta den där statistiken med många nypor salt. Inte ovanligt med annonser på kvinnor som är rena fejken. På betalsidorna försvinner de när man betalt dessutom av någon anledning. Hur skulle de annars få tillräckligt med besök av (dessvärre pilska) män som kan generera annonsintäkter med klick på sidorna, eller vad det nu kan bero på.
Huruvida där är likadant med karlarnas annonser vet jag inte då det inte är de jag tittat efter.
Jag har en vän som faktiskt flyttade till storstad (i svenska mått mätt) för att hon tyckte att det inte gick att hitta någon partner i sin stad (något mindre stad än din, om jag minns rätt). Hon tyckte att de som finns har hon ju redan dejtatVart letar du ? På tinder ?
Utbudet är ju störst i landet. De gånger jag har varit i Stockholm så har kvinnorna varit mer på, intresserade och skrivit där iaf. Borde ju vara lättare.
Jag tycker dina intressen är väldigt intressantaMitt modellbyggande är bara terapiarbete när jag känner mig ensam och saknar dagarna när jag renoverade flyplan på Flygvapenmusemuet. Anars är jag fast i Astroronmi och letar planeter, kartläger Planetytor, mäter solstormar, söker efter kupier objekt och producerar med andra en youtub kanal om ämnet. Sannt plågar alla med min 3D skrivare. Och nej jag har inte måga vänner
Vars bor han![]()
Pepp uppe i norr, haha!
Har tänkt på det. men vet inte. tänkte att jag måste röra på mig mer. Drömde om att rida igen.Jag tycker dina intressen är väldigt intressanta. Framförallt astronomin.
Har du inga vänner inom dina intressen? Dina kunskaper borde väl vara till stor nytta i nån amatörastronomi-förening tex.
Tror inte de bryr sig om kg hit eller dit. Ni lär ju träffas för ert intresset. Minns sen jag var amatörastronom under gymnasiet att vi var ute och kollade, sen brukade vi fika och prata om vad vi kollat på och vad vi ville se nästa gång.Har tänkt på det. men vet inte. tänkte att jag måste röra på mig mer. Drömde om att rida igen.
Jag tror inte det är ett problem heller. Behöver inte bo mitt i stan.
Men samtidigt känns ju anledningen lite tragisk. Men bollar ju med tankar på hur jag ska öka mina chanser
.