Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rätt säker på vilken stad du bor i då det är min hemstad som jag kommer ifrån. Och den staden är ju trots allt inte en liten ord, utan relativt stor. Den har dessutom en hälften så stor stad "inte så långt bort" (med norrländska mått mätt". Jag tror definitivt att det finns kvinnor som skulle kunna passa dig där, du behöver inte flytta till Stockholm för att hitta någon. Visst finns det fler kvinnor där i och med att det är en större stad, men det betyder inte att det blir lättare för dig att hitta den som är rätt för dig.

Jag tror på att du behöver ut och träffa lite folk och inte förlita dig på internet och tinder för att hitta någon. Du har skrivit att du är introvert och sånt, men det behöver inte vara ett hinder för att träffa folk ute.
Min rekommendation är att du vidgar ditt kontaktnät, skaffar fler kompisar och börjar hänga mer med folk och mindre ensam. Nu vet jag inte hur mycket social du är med vänner, men ju mer van du blir att umgås med folk, desto mer lär du också släppa på dina sociala spärrar.
Jag vet många straighta kvinnor som är singlar i din stad, men tinder kanske inte är rätt sätt att hitta dom på. Utan det "verkliga" livet kanske är ett bättre sätt.
Engagera dig i föreningslivet är ett tips från mig, och skaffa vänner och bekanta istället för att fokusera på tinder.

Bara mina fem cent till dig.:)

Allting är relativt. 1/10 av befolkningen av stockholms kommun och en mkt sämre kvinna/man ratio. Swipar slut på 20 min vid reeboot.

Mmm, japp tänkte börja gå ut på krogen även om jag egentligen inte trivs i såna sammanhang. Vad gäller föreningslivet kanske man skulle gå med i nån löpargrupp till våren och har funderat på gruppträningar på gymmet. Som sagt tar träning rätt stor del av min fritid :D.

Allting är relativt. 1/10 av befolkningen av stockholms kommun och en mkt sämre kvinna/man ratio. Swipar slut på 20 min vid reeboot.

Mmm, japp tänkte börja gå ut på krogen även om jag egentligen inte trivs i såna sammanhang. Vad gäller föreningslivet kanske man skulle gå med i nån löpargrupp till våren och har funderat på gruppträningar på gymmet. Som sagt tar träning rätt stor del av min fritid :D.

Även om du inte träffar en partner på förening/gruppaktiviteter kan du råka lära känna en ny vän. Och den kanske i sin tur känner din blivande tjej.

Stort nätverk ökar ju chanserna.

@Hero, Nu har jag inte koll på var du bor i dagsläget, men bara att flytta till en något större stad kan ju vara positivt. Att flytta till just Sthlm brukar vara extremt bökigt pga den pissiga bostadsmarknaden och att det (för många) även är svårt att få jobb, men är det just Sthlm du vill till, så why not? Annars kanske det räcker med att flytta någonstans där det är lite mer liv och rörelse, satsa på att få fler bekantskaper (oavsett typ av relation) och på så sätt öka chanserna att träffa någon partner.

Jag själv har flyttat runt en hel del och absolut upptäckt fördelar med att komma bort från hemstaden. En av de fördelarna var just att jag blev "tvungen" att leta upp helt nya människor att umgås med. Det gjorde att jag lärde mig mycket om vilka typer av relationer som passade mig, lärde mig mycket om vad som fungerar/inte fungerar i sociala sammanhang osv. Nackdelen var väl att jag till sist kom tillbaka till Stockholm och nu har vänner utspridda i hela landet, vänner som jag träffar extremt sällan just för att det blir så bökigt att träffa dem. Då är det tur att det finns internet och sociala medier :p

Har den erfarenheten att krogen är ingen höjdare. Många är där för att ha trevligt och ska man spetsa till det så av de som ser det som "marknad" blir det lite av skrapet som vart över (extremt tråkig inställning, jag vet).

Som så många skriver om - aktiviteter, träffa folk. Är det något du är intresserad av förutom jobbet? Där finns föreningar för nära nog allt! Studiecirklar är det ännu större flora av.

Har den erfarenheten att krogen är ingen höjdare. Många är där för att ha trevligt och ska man spetsa till det så av de som ser det som "marknad" blir det lite av skrapet som vart över (extremt tråkig inställning, jag vet).

Som så många skriver om - aktiviteter, träffa folk. Är det något du är intresserad av förutom jobbet? Där finns föreningar för nära nog allt! Studiecirklar är det ännu större flora av.

Min erfarenhet också. Men mest för att jag inte trivs på krogen. Men jag har ju läst att det finns dom som träffar sin partner där.

Träning som sagt!
Jag kollade igenom föreningar i mitt område och inget som lockar direkt. Är redan med i en annan idrottsförening som består till 90% av gubbar 40+ och övriga 10% fruar till dessa.
Ska jag gå med i en förening i avsikt att träffa någon är det väl i så fall nån ridklubb eller hundklubb där chansen är störst. Men jag är inte intresserad av vare sig hästar eller hundar.
Löparklubb är det jag kan komma på att jag skulle kunna tänka mig :).

Min erfarenhet också. Men mest för att jag inte trivs på krogen. Men jag har ju läst att det finns dom som träffar sin partner där.

Träning som sagt!
Jag kollade igenom föreningar i mitt område och inget som lockar direkt. Är redan med i en annan idrottsförening som består till 90% av gubbar 40+ och övriga 10% fruar till dessa.
Ska jag gå med i en förening i avsikt att träffa någon är det väl i så fall nån ridklubb eller hundklubb där chansen är störst. Men jag är inte intresserad av vare sig hästar eller hundar.
Löparklubb är det jag kan komma på att jag skulle kunna tänka mig :).

Säger som @tuaphua att du kanske träffar din blivande partner genom nya vänner. Så jag tycker inte du ska tänka på att börja en aktivitet där det finns tjejer, utan snarare börja bredda ditt nätverk.

@Hero har du frågat den trevliga tjejen du var på dejt med om ni ska träffas igen och hitta på nåt? :)

Näe, jag frågade henne flera gånger om träff innan det blev av. Hon säger att hon har så fullt upp.
Jag tänkte att vill hon träffas igen får hon ta initiativ nu. Dessutom bor vi 10 mil ifrån så det är svårt att spontan träffas.

Näe, jag frågade henne flera gånger om träff innan det blev av. Hon säger att hon har så fullt upp.
Jag tänkte att vill hon träffas igen får hon ta initiativ nu. Dessutom bor vi 10 mil ifrån så det är svårt att spontan träffas.
Jag tror det är lite farligt att tänka att det är "den andras tur". Vill du träffas igen så tycker jag du ska framföra det. Vill hon inte så lär du märka det.

Flytta för en snubbes skull är helt otänkbart för mig.
Min vänner betyder alldeles för mycket och är så mycket viktigare för mig.
Bros before hoes!

Eller sisters before misters för ett trevligare uttryck :D

Jag kanske skulle kunna tänka mig att flytta om jag blev head över heels kär i en människa som jag ville dela resten av livet med. Sedan beror det ju på vart såklart. Som indoktrinerad storstadsbo så skulle jag nog vantrivas i mindre samhälle. Men jag har hela min familj här och alla mina vänner, så nä.. det kanske inte skulle gå ändå hur kär jag än var om det inte var en tillfällig flytt. Tänker att jag vill ta hand om mina föräldrar när dom blir gamla.

Jag tror det är lite farligt att tänka att det är "den andras tur". Vill du träffas igen så tycker jag du ska framföra det. Vill hon inte så lär du märka det.

Jag håller med, man kan ju åtminstonde skriva typ "jag hade jättetrevligt på dejten, säg till om du vill träffas igen". :) Så VET hon att bollen ligger hos henne. Vore dumt om ni båda tror att den andra inte vill träffas mer pga ingen tar initiativ.

Men 10 mil avstånd låter lite bökigt, ja. Jag skulle nog aldrig ha chans att åka så långt för en dejt. @Hero

Skit i detta med att jaga efter där det är gott om fruntimmer! Ge dig på vad som som kan intressera dig, ånglok, modelljärnväg, bakstugebakning eller vad fan som helst.
Just runt träning brukar folk vara så fixerade vid just sin träning att det inte är upplagt för att träffas för annan relation än just träning. (Även om nu vissa tydligen försöker släpa runt sin matta så den ska ligga strategiskt.)
Bakningen är inte taget ur luften, i norra Sverige är kulturen runt bakningen bevarad i större grad och en duglig karl vid ugnen eller bakbordet kan säkert vara nog så attraktivt. Det jag är ute efter är sammanhang där det kommer ut nåt av det man gör tillsammans, inte bara det egna uppnåendet som det lätt blir med ren träning.

Jag vet inte om jag är intresserad av henne som mer än vän och av hennes svar fick jag intrycket av att hon inte är det heller.

Jag håller med, man kan ju åtminstonde skriva typ "jag hade jättetrevligt på dejten, säg till om du vill träffas igen". :) Så VET hon att bollen ligger hos henne. Vore dumt om ni båda tror att den andra inte vill träffas mer pga ingen tar initiativ.

Men 10 mil avstånd låter lite bökigt, ja. Jag skulle nog aldrig ha chans att åka så långt för en dejt. @Hero
10 mil i en landsände där det kan vara både fem och nio mil till affären blir nog att räkna med. Om hon är så upptagen så kanske det är att åka detta oavsett om det är som date eller för att hälsa på som vän. Det blir ju inte var dag ändå!

Skit i detta med att jaga efter där det är gott om fruntimmer! Ge dig på vad som som kan intressera dig, ånglok, modelljärnväg, bakstugebakning eller vad fan som helst.
Just runt träning brukar folk vara så fixerade vid just sin träning att det inte är upplagt för att träffas för annan relation än just träning. (Även om nu vissa tydligen försöker släpa runt sin matta så den ska ligga strategiskt.)
Bakningen är inte taget ur luften, i norra Sverige är kulturen runt bakningen bevarad i större grad och en duglig karl vid ugnen eller bakbordet kan säkert vara nog så attraktivt. Det jag är ute efter är sammanhang där det kommer ut nåt av det man gör tillsammans, inte bara det egna uppnåendet som det lätt blir med ren träning.

Hur många kvinnor har du träffat på bakstugebakning ?
Ska man gå med i förening ska man väl ha ett brinnade intresse för det också... Jag brinner för träning och jag vet att det suger när det gäller att träffa en partner.

Eller sisters before misters för ett trevligare uttryck :D

Jag kanske skulle kunna tänka mig att flytta om jag blev head över heels kär i en människa som jag ville dela resten av livet med. Sedan beror det ju på vart såklart. Som indoktrinerad storstadsbo så skulle jag nog vantrivas i mindre samhälle. Men jag har hela min familj här och alla mina vänner, så nä.. det kanske inte skulle gå ändå hur kär jag än var om det inte var en tillfällig flytt. Tänker att jag vill ta hand om mina föräldrar när dom blir gamla.

För mig passar den andra varianten bättre in :p
Jag kan tänka mig att flytta, men då blir det till mina vänner i andra delen av landet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 652
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 894
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 308
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 454
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025