Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland går attraktion att bygga upp, ibland inte. Några av de män jag sett som absolut mest attraktiva har inte varit något speciellt första gången vi träffats, där har attraktionen kommit allt eftersom jag lärt känna dem.

Så var det med min man. Kände inget speciellt när jag träffade honom första gången (var på fyllan och jag tyckte han betedde sig som en idiot :p). Men vi umgicks i samma krets i några månader och en stor attraktion till vilken smart och snäll man han är byggdes upp. Den känner jag fortfarande efter drygt 8 år tillsammans och jag är fortfarande väldigt kär. Så för mig var det varken attraktion eller kärlek från första stund utan det byggdes upp ju mer jag lärde känna honom.

Jag har ingen nördig hobby, men det är ändå tyst på Tinder och HP. Jag VET att jag är bra, men...det vet tydligen inte männen på datingsidorna ;)
Sluta se dig som ett offer!

Jag tror man måste tänka så. De gånger jag blivit dumpad/dissad/ghostad så har jag tänkt att jag vet om att jag är bra, men jag föll väl inte just denna person i smaken. Sedan är det kanske tuffare om man känner att man väldigt ofta blir avvisad. Men jag tror man måste landa i att alla har olika smak och det säger inget om hur bra eller dålig man är som person. För någon är man inget och för någon annan är man allt.

Jag ser det som med hästar. Berätta att det ÄR stora intresset. Men låt folk fråga. Överfall dem inte med alla detaljer på en gång.

Ett ex var grymt intresserad av skräckfilm inkl tillhörande parafamilia. Höll på att kissa på mig bokstavligt talat den natt jag tog fel dörr när jag skulle på toa och stod öga mot öga med Frankensteins monster i verklig storlek.

Jag avskyr skräck... men jag älskar folk med ett intresse. Vad det än är. Och kan hyfsat trovärdigt idag hänga med i varför japansk skräck är bättre än amerikansk.

Hade han suttit hela första dejten med att detaljerat prata om skräck så ja då hade det nog inte blivit nåt. Men det hade jag ju inte om jag pratat häst hela första dejten heller.

Apropå händighet. När kompisens kollega var här och efter två h ligger på rygg med en skruvmejsel under mitt köksbord för att fixa att det vickade. Och med 38 kg stjälpsam riesenschnauzer i knäet. Så ja nånstans där blev jag nog lite mjuk och välvilligt inställd ;)

Han frågade förresten igår om det var okej att kalla [hästens namn] för "hästen" eller om det var minuspoäng på det? Jag konstaterade att "du vet vad hon heter!" och blev lite tindrande. Det krävs inte så mycket mer än acceptera och förstå vad det betyder. Men måste inte dela eller vara på detaljnivå i min värld. Bara inte förkasta eller avvisa eller vara demonstrativt ointresserad.

Så var det med min man. Kände inget speciellt när jag träffade honom första gången (var på fyllan och jag tyckte han betedde sig som en idiot :p). Men vi umgicks i samma krets i några månader och en stor attraktion till vilken smart och snäll man han är byggdes upp. Den känner jag fortfarande efter drygt 8 år tillsammans och jag är fortfarande väldigt kär. Så för mig var det varken attraktion eller kärlek från första stund utan det byggdes upp ju mer jag lärde känna honom.
Samma med min man. Vi jobbade på samma arbetsplats så jag hade ju träffat honom nästan dagligen i typ 2 år innan vi blev ett par. Från början tyckte jag typ att han var ett pucko men sen ju mer jag lärde känna honom insåg jag att han var världens snällaste nörd som fick mig att skratta jämt, och typ attraktionen växte fram. Det är 8½ år sen :love:

Roade mig lite med att kolla lite statistik. I den åldersgrupp jag har inställd på tinder 24-34 år så finns det ett överskott av män med 10% där jag bor. En av de kommuner det där det faktiskt finns fler kvinnor i den åldersgruppen är Stockholm, där det finns 1% fler kvinnor i åldersgruppen. Så statistiskt sett borde jag ha mkt större chans att finna nån i Stockholm.
Men varför vill man flytta till Stockholm annars ? Inom den branch jag jobbar inom finns gott om jobb här jag bor. Men känns som Stockholm skulle bli ett nerbyte i livskvalité på andra områden. Tex, har jag ju 10 minuter till jobbet med cykel idag. Hur många har/kan ha den möjligheten i Stockholm ? Känns som att många lägger mkt tid på pendling osv där.

Nån som flyttat från mindre ort till Stockholm ? Varför och vad är fördelarna/nackdelarna ?
Bara leker med tanken :).

Roade mig lite med att kolla lite statistik. I den åldersgrupp jag har inställd på tinder 24-34 år så finns det ett överskott av män med 10% där jag bor. En av de kommuner det där det faktiskt finns fler kvinnor i den åldersgruppen är Stockholm, där det finns 1% fler kvinnor i åldersgruppen. Så statistiskt sett borde jag ha mkt större chans att finna nån i Stockholm.
Men varför vill man flytta till Stockholm annars ? Inom den branch jag jobbar inom finns gott om jobb här jag bor. Men känns som Stockholm skulle bli ett nerbyte i livskvalité på andra områden. Tex, har jag ju 10 minuter till jobbet med cykel idag. Hur många har/kan ha den möjligheten i Stockholm ? Känns som att många lägger mkt tid på pendling osv där.

Nån som flyttat från mindre ort till Stockholm ? Varför och vad är fördelarna/nackdelarna ?

Jag bor i Stockholm (eller precis utanför) och går och cyklar överallt dit jag ska:)
Om det är lättare att hitta nån här, oavsett om det är tjej eller kille, vet jag dock inte, har själv inte lyckats så bra...

• Gilla
Reactions: ptr

Tycker att du bör bo i den stad du vill bo i, och inte flytta för att det är större chans att träffa nån :) Risken är ju bara att du träffar nån då som vill bo kvar här när du vill hem, och det skiter sig därför.

Själv är jag född här så kan tyvärr inte ge någon input om hur det är att flytta in som utomstående.

Jag bor i Stockholm (eller precis utanför) och går och cyklar överallt dit jag ska:)
Om det är lättare att hitta nån här, oavsett om det är tjej eller kille, vet jag dock inte, har själv inte lyckats så bra...
Vart letar du ? På tinder ?
Utbudet är ju störst i landet. De gånger jag har varit i Stockholm så har kvinnorna varit mer på, intresserade och skrivit där iaf. Borde ju vara lättare :).

Vart letar du ? På tinder ?
Utbudet är ju störst i landet. De gånger jag har varit i Stockholm så har kvinnorna varit mer på, intresserade och skrivit där iaf. Borde ju vara lättare :).

Ja tinder och happn bland annat! Jo jag håller med om att utbudet är större här, har egentligen inte problem att hitta nån att skriva med, men att hitta nån jag verkligen klickar med är svårt tycker jag, även i Stockholm:) Så jag håller med @Singoalla att du ska bo i den stad DU vill bo i.

Tycker att du bör bo i den stad du vill bo i, och inte flytta för att det är större chans att träffa nån :) Risken är ju bara att du träffar nån då som vill bo kvar här när du vill hem, och det skiter sig därför.
Jo, men mindre risk att man får leva ensam resten av livet.
Funderat lite på det. Främsta orsaken är väl inte staden utan det jag värderar är närhet till jobb och familj.

Ja tinder och happn bland annat! Jo jag håller med om att utbudet är större här, har egentligen inte problem att hitta nån att skriva med, men att hitta nån jag verkligen klickar med är svårt tycker jag, även i Stockholm:) Så jag håller med @Singoalla att du ska bo i den stad DU vill bo i.

Ja, det håller jag med om också! Men får man som jag till en dejt en gång i kvartalet och det är sällan det klickar. Ja, utsikterna blir ju tuffare ...

Om man flyttar pga jobb eller annat och mer dejtande blir en bonus så är det ju bra, men att flytta med tanken att möjligen få dejta mer? Måste ju vara en av de absolut sämsta anledningarna ever för att flytta O_o

Det är lättare att få jobb än att få till en dejt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 660
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 900
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 318
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
111
· Visningar
17 459
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Dejtingtråden del 38