Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nej bodde bara där med mitt ex. från stuvstaHär är en till som tycker att brinnande intressen (nördiga eller ej) är en stor fördel!
@Tranan är du från "Vika"?![]()
nej bodde bara där med mitt ex. från stuvsta
Värden är litenDå har vi mycket gemensamt. Bott i både Stuvsta och Viken. Och nu bor vi båda i stan va?![]()
Ibland går attraktion att bygga upp, ibland inte. Några av de män jag sett som absolut mest attraktiva har inte varit något speciellt första gången vi träffats, där har attraktionen kommit allt eftersom jag lärt känna dem.
Jag har ingen nördig hobby, men det är ändå tyst på Tinder och HP. Jag VET att jag är bra, men...det vet tydligen inte männen på datingsidornaJa det har du påpekat men det är skrämande tyst på HP och tinder. Bygger inte upp nåonsjälv bild direkt.
Jag har ingen nördig hobby, men det är ändå tyst på Tinder och HP. Jag VET att jag är bra, men...det vet tydligen inte männen på datingsidorna
Sluta se dig som ett offer!
Samma med min man. Vi jobbade på samma arbetsplats så jag hade ju träffat honom nästan dagligen i typ 2 år innan vi blev ett par. Från början tyckte jag typ att han var ett pucko men sen ju mer jag lärde känna honom insåg jag att han var världens snällaste nörd som fick mig att skratta jämt, och typ attraktionen växte fram. Det är 8½ år senSå var det med min man. Kände inget speciellt när jag träffade honom första gången (var på fyllan och jag tyckte han betedde sig som en idiot). Men vi umgicks i samma krets i några månader och en stor attraktion till vilken smart och snäll man han är byggdes upp. Den känner jag fortfarande efter drygt 8 år tillsammans och jag är fortfarande väldigt kär. Så för mig var det varken attraktion eller kärlek från första stund utan det byggdes upp ju mer jag lärde känna honom.
Roade mig lite med att kolla lite statistik. I den åldersgrupp jag har inställd på tinder 24-34 år så finns det ett överskott av män med 10% där jag bor. En av de kommuner det där det faktiskt finns fler kvinnor i den åldersgruppen är Stockholm, där det finns 1% fler kvinnor i åldersgruppen. Så statistiskt sett borde jag ha mkt större chans att finna nån i Stockholm.
Men varför vill man flytta till Stockholm annars ? Inom den branch jag jobbar inom finns gott om jobb här jag bor. Men känns som Stockholm skulle bli ett nerbyte i livskvalité på andra områden. Tex, har jag ju 10 minuter till jobbet med cykel idag. Hur många har/kan ha den möjligheten i Stockholm ? Känns som att många lägger mkt tid på pendling osv där.
Nån som flyttat från mindre ort till Stockholm ? Varför och vad är fördelarna/nackdelarna ?
Bara leker med tanken.
Roade mig lite med att kolla lite statistik. I den åldersgrupp jag har inställd på tinder 24-34 år så finns det ett överskott av män med 10% där jag bor. En av de kommuner det där det faktiskt finns fler kvinnor i den åldersgruppen är Stockholm, där det finns 1% fler kvinnor i åldersgruppen. Så statistiskt sett borde jag ha mkt större chans att finna nån i Stockholm.
Men varför vill man flytta till Stockholm annars ? Inom den branch jag jobbar inom finns gott om jobb här jag bor. Men känns som Stockholm skulle bli ett nerbyte i livskvalité på andra områden. Tex, har jag ju 10 minuter till jobbet med cykel idag. Hur många har/kan ha den möjligheten i Stockholm ? Känns som att många lägger mkt tid på pendling osv där.
Nån som flyttat från mindre ort till Stockholm ? Varför och vad är fördelarna/nackdelarna ?
Bara leker med tanken.
Vart letar du ? På tinder ?Jag bor i Stockholm (eller precis utanför) och går och cyklar överallt dit jag ska
Om det är lättare att hitta nån här, oavsett om det är tjej eller kille, vet jag dock inte, har själv inte lyckats så bra...
Vart letar du ? På tinder ?
Utbudet är ju störst i landet. De gånger jag har varit i Stockholm så har kvinnorna varit mer på, intresserade och skrivit där iaf. Borde ju vara lättare.
Jo, men mindre risk att man får leva ensam resten av livet.Tycker att du bör bo i den stad du vill bo i, och inte flytta för att det är större chans att träffa nånRisken är ju bara att du träffar nån då som vill bo kvar här när du vill hem, och det skiter sig därför.
Ja tinder och happn bland annat! Jo jag håller med om att utbudet är större här, har egentligen inte problem att hitta nån att skriva med, men att hitta nån jag verkligen klickar med är svårt tycker jag, även i StockholmSå jag håller med @Singoalla att du ska bo i den stad DU vill bo i.
Om man flyttar pga jobb eller annat och mer dejtande blir en bonus så är det ju bra, men att flytta med tanken att möjligen få dejta mer? Måste ju vara en av de absolut sämsta anledningarna ever för att flytta![]()
Beror på utbildingen. som signal ingengör Ja, som taxi förare Ja. man annars vet jag inte.Det är lättare att få jobb än att få till en dejt?