Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är hudhungern som gör sin påmind - den finns där och är inget att skämmas för :heart
Det ÄR rimligt att vilja ha närhet och att man råkar lova det i sin utsatta sårbarhet. Jag har också den t-shirten.

Det går att helt enkelt ställa in om du inte känner att du vill. Vill du träffas men inte vet om du vill ha sex. Säg det. En rimlig människa förstår - är han orimlig så ska ni inte ses alls.

Hudhunger, vilket fantastiskt ord!! ❤️

Hm. Jag mår inte så bra just nu. Är inte så stabil. Låg och full av sorg och saknad. Mitt i det här får jag korta bloss av någon slags tro att allt blir bättre om jag träffar någon...
Ja, nu har jag i alla fall bokat in ett möte med någon som jag aldrig träffat, som känns svårt att ta sig ur och där jag typ utlovat att det ska bli sex, vilket i stunden kändes rimligt, men nu inte alls känns rimligt eller bra för mig. Herregud, varför ska jag vara så knäpp?
Jag skäms över mig själv och över att ens skriva det här. Men jag, som brukar kunna prata med vänner och familj känner att jag inte kan det just nu. Och här är jag nu, i all min sårbarhet. Hej, hej.
Det är helt okej att dra tillbaka "ett erbjudande om sex". Skyll på mens om det känns tufft att bara säga nej, bara för att det i stunden kändes som en bra idé behöver man inte fullföljs det när det inte känns okej ❤️

Igår var det 6 månader sen jag hade första dejten med F :love: . Vi är fortfarande löjligt förtjusta i varandra och svävar på små moln när vi haft våran vecka tillsammans 😍. Vi har pratat en del om introduktionen till hans barn och han har en plan vi kommer att följa så hoppas jag det kommer att gå bra.

Ett av de bästa faktiskt!
Jag tror alla singlar (och andra också kanske) förstår exakt vad det handlar om

Ehm, ja....

Har inte hängt med i dejtingtråden på ett tag, för att.... det är komplicerat.... aka jag vet inte vad jag gör eller vad jag vill.

Men passar väl bra att smyga in och berätta att jag precis bookat en resa hem till Norge igen om knappa tre veckor, med främsta motivation att träffa DB....

Sverige är jättebra annars, men Gud vad jag saknar att kunna vara nära honom, iaf någon gång ibland....

Tur det, för den Jens är någon jäkla tantramänniska som ska stirra en i ögonen för att det tycker han om, som är feminist men tycker om att body-shama smala kvinnor - för det är ju okej antar jag. :rofl:
Ursäkta? En man som kallar sig feminist, idagens moraliskt fel vridna värd kan ingen o framförallt en man kalla sig feminist. Alla människor har lika rättigheter!! Finns inga rättigheter män har som kvinnor ej har. Däremot tvärtom. Det han gör är maktspel när han stirrar i ögonen och använder sitt intresse tantra (sex man dominant...) För att få andra urbalans. Medvetet garanterat. Nä Jens är knappast ngn man

Ursäkta? En man som kallar sig feminist, idagens moraliskt fel vridna värd kan ingen o framförallt en man kalla sig feminist. Alla människor har lika rättigheter!! Finns inga rättigheter män har som kvinnor ej har. Däremot tvärtom. Det han gör är maktspel när han stirrar i ögonen och använder sitt intresse tantra (sex man dominant...) För att få andra urbalans. Medvetet garanterat. Nä Jens är knappast ngn man

Ett tips är att kolla upp definitionen av "feminist"... :rofl:

Ett annat tips från coachen är att ta det lite lugnt här med att slänga sig med "inte någon man" odyl här. Det funkar inte så bra på Buke :angel: Men visst, jag kan sätta popcornen på poppning :D

Kastar mig ut i tråden.

Nybliven singel efter långt förhållande.
Varit på 3 dejter med 3 olika individer, som alla inletts med fika och slutat med promenader. Vad är det med dessa promenader egentligen, och vad kan man göra på första dejten hyfsat neutralt om man vill förlänga efter fikat, som inte innebär promenera. Jag fryser goddamn it!

Skrev just i min dagbokstråd om det här men det vore nog bra med lite input. Ni som har en tendens att bli lite crazy av nätdejting, har ni några effektiva tips för att släppa det? Jag är helt medveten om att spelets regler är att man får prata med och dejta hur många som helst, men så fort jag faktiskt blir lite intresserad av någon så har jag jättesvårt att vara avslappnad kring det. Har en sådan situation precis nu och där har vi inte ens hunnit träffas ännu, så det är riktigt coco bananas. Jag inser det ju själv. Men det hjälper inte hela vägen.

Kastar mig ut i tråden.

Nybliven singel efter långt förhållande.
Varit på 3 dejter med 3 olika individer, som alla inletts med fika och slutat med promenader. Vad är det med dessa promenader egentligen, och vad kan man göra på första dejten hyfsat neutralt om man vill förlänga efter fikat, som inte innebär promenera. Jag fryser goddamn it!
Konstutställning eller museum?

Vad är det med dessa promenader egentligen, och vad kan man göra på första dejten hyfsat neutralt om man vill förlänga efter fikat, som inte innebär promenera. Jag fryser goddamn it!
Men vad som helst fast på allmän plats. Bowla, spela tennis, museum, spela dart, gå på standup, osv. Har man träffats ett par gånger och känner att det är lugnt att träffas hemma hos någon finns det ju oändligt mycket att göra ihop som inte kostar skjortan heller.

Jag kan tycka att en kaffe liksom är lite för "enkelt". Det är inte så att det inte är en bra grej, men det är för enkelt. Ska jag träffa någon vill jag nog se lite mer av personen än en kaffe, jag vill ha en aktivitet. Och jag vill att han ska ha lagt lite manke till.

Skrev just i min dagbokstråd om det här men det vore nog bra med lite input. Ni som har en tendens att bli lite crazy av nätdejting, har ni några effektiva tips för att släppa det? Jag är helt medveten om att spelets regler är att man får prata med och dejta hur många som helst, men så fort jag faktiskt blir lite intresserad av någon så har jag jättesvårt att vara avslappnad kring det. Har en sådan situation precis nu och där har vi inte ens hunnit träffas ännu, så det är riktigt coco bananas. Jag inser det ju själv. Men det hjälper inte hela vägen.
Om du inte redan gör det: prata med flera och kanske gå på dejt med någon annan? För att släppa lite fokus från den andre.

La ut om ordet hudhunger på min instagram igår, killen jag träffade som nu är bortrest svarade:
"Haha, applicerbart! Mycket se men inte röra här 😆"

Alltså det där vill jag inte höra från min crush 😅 vilket jag också skrev, men skämtade bort det i vanlig ordning...

Men vad som helst fast på allmän plats. Bowla, spela tennis, museum, spela dart, gå på standup, osv. Har man träffats ett par gånger och känner att det är lugnt att träffas hemma hos någon finns det ju oändligt mycket att göra ihop som inte kostar skjortan heller.

Jag kan tycka att en kaffe liksom är lite för "enkelt". Det är inte så att det inte är en bra grej, men det är för enkelt. Ska jag träffa någon vill jag nog se lite mer av personen än en kaffe, jag vill ha en aktivitet. Och jag vill att han ska ha lagt lite manke till.
Håller med, det behövs lite "verklighet" som jag tycker är svårt att få om man bara fikar och promenerar. M och jag spelade minigolf första gången vi sågs. Dels slappnar jag av mer när det händer nåt, plus att jag gillar tävlingar så pass att jag otvivelaktigt är mig själv, och dels vill jag se om killen beter sig vettigt i motsvarande situation. På vintern kan man ju göra motsvarande i varmare miljö, jag hade tex kunnat föreslå biljard eller liknande.

Om du inte redan gör det: prata med flera och kanske gå på dejt med någon annan? För att släppa lite fokus från den andre.
Ja i princip pratar jag med flera. Skulle kanske behöva hitta ytterligare någon att göra det med och definitivt investera lite mer tid i det, bara. Gå på dejt kan jag också göra.

Alltså min spontana reaktion på ditt förslag är att det är oschysst av mig att lägga den tiden eftersom det uppmuntrar motparten till att lägga samma tid, och han är inte medveten om mitt extramotiv att distrahera mig från den jag egentligen vill ha.

Men jag är medveten om att mitt första svar på det mesta är nej. Och jag minns att jag har skrivit inlägg i den här tråden och argumenterat för att det är OK att nätdejta trots att man har en IRL-crush på någon, förutsatt att man är ärlig med sitt slutmål att träffa någon. Och att det bästa sättet att komma över någon är att komma under någon annan.

Sammanfattningsvis: Tack! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka