Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad som helst fast på allmän plats. Bowla, spela tennis, museum, spela dart, gå på standup, osv. Har man träffats ett par gånger och känner att det är lugnt att träffas hemma hos någon finns det ju oändligt mycket att göra ihop som inte kostar skjortan heller.

Jag kan tycka att en kaffe liksom är lite för "enkelt". Det är inte så att det inte är en bra grej, men det är för enkelt. Ska jag träffa någon vill jag nog se lite mer av personen än en kaffe, jag vill ha en aktivitet. Och jag vill att han ska ha lagt lite manke till.
Tack för era tips!
Men då kanske jag ska boka nästa dejt över en timme biljard eller minigolf eller så, för att slippa den krystade frågestunden det gärna blir när man sitter mitt emot varandra över en kopp kaffe för länge, eftersom man aldrig får tankepauser att reflektera över det som sägs och görs i rummet, vilket leder till att man blir awkward och missar bra opportunities eftersom man missar alla hintar när man är stressad :banghead:

Men jag är medveten om att mitt första svar på det mesta är nej. Och jag minns att jag har skrivit inlägg i den här tråden och argumenterat för att det är OK att nätdejta trots att man har en IRL-crush på någon, förutsatt att man är ärlig med sitt slutmål att träffa någon. Och att det bästa sättet att komma över någon är att komma under någon annan.
Inte bara okej, Det är fan nödvändigt... :meh:

Jomen en liten promenad blev det. Tydligen går min mun i ett när jag är lite stressad 🤷‍♀️ Men det blir nog repris under lite mer ordnade former än ”nu fick jag en barnfri stund över - har du tid?”.

Lördag it is. Typ laga mat. Hos mig. Så jag måste städa. Det hade jag tänkt att göra idag men jag är helt utslagen.

Tänkte först typ gå ut eller så men jag orkar inte med en massa folk.

Kastar mig ut i tråden.

Nybliven singel efter långt förhållande.
Varit på 3 dejter med 3 olika individer, som alla inletts med fika och slutat med promenader. Vad är det med dessa promenader egentligen, och vad kan man göra på första dejten hyfsat neutralt om man vill förlänga efter fikat, som inte innebär promenera. Jag fryser goddamn it!
Vänd på det :) Börja med promenad, om dejten tråkig tacka för dig och gå hem för du fryser. Om dejten är trevlig, ta en fika någonstans och värm er :)

Och att det bästa sättet att komma över någon är att komma under någon annan.
Jaaa! Precis vad jag vill men inget som kickat igång riktigt intresse.
Iofs har jag en kollega som är jäkligt intressant och verkligen fyller hela rummet med sitt leende, men det är lite ”skit inte där du äter-läge”. Ambivalent till om man ska kasta sig utför stupet ändå.

Jaaa! Precis vad jag vill men inget som kickat igång riktigt intresse.
Iofs har jag en kollega som är jäkligt intressant och verkligen fyller hela rummet med sitt leende, men det är lite ”skit inte där du äter-läge”. Ambivalent till om man ska kasta sig utför stupet ändå.
Kasta dig utför stupet! Vi vet aldrig hur livet blir. Och livslång kärlek är betydligt viktigare än ett jobb. Det värsta som kan hända är att han säger nej och att du får hantera det som ett proffs.

Tänk hur många människor det är som träffas på jobbet. Det är ju hur vanligt som helst.

Har en sådan situation precis nu och där har vi inte ens hunnit träffas ännu, så det är riktigt coco bananas.
jag upplever att jag får en viss känsla för vad det kan vara för person men samtidigt en skev bild som bygger luftslott pga alldeles för lite information som min hjärna måste konfabulera ihop vid de tomma fälten. Jag fyller ut med mina förhoppningar vilket blir…ja direkt önsketänk :o

Jag föredrar att träffas så fort som möjligt och se om det triggas en gnista, intresse, ögonkontakt, leende…. Eller inte alls? Kanske låter fantastisk i skrift men awkward in person.

Dejtappar känns lite som att handla från Wish :eek::nailbiting:

Äsch, folk har väl legat med kollegor i alla tider utan att det varit någon större grej.
På vårt jobb ligger folk med varandra hela tiden och vi gör ingen större grej av det alls.
Vi har också så många par på jobbet, både som träffats på jobbet, folk som legat någon enstaka gång och sen inget mer och folk vars respektive sökt sig till samma jobb. Så länge alla inblandade är vuxna nog att hantera situationen, oavsett vad den utmynnar i, så säger jag också kör!

Suck... Skulle ha en dejt i helgen med potentiell FWB, men jag kommer ställa in. För det kröp fram efter ett bra tags skrivande att han har sambo, fast "sexet är obefintligt" som han skrev. Nej tack. Jag vill ha ärlighet om relationsstatus redan från början. Hade det varit ett öppet förhållande/polyamoröst hade det varit en helt annan grej, men känns knappast troligt att det är det han har. 🤷‍♀️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat